Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Continuïteitscontrole
In telecommunicatie is een continuïteitscontrole een test die wordt uitgevoerd om te verifiëren dat er een pad bestaat voordat spraak- of gegevensoverdracht wordt gestart. Continuïteit verwijst naar het bestaan van het pad. Als er geen continuïteit is, wordt de verzending afgebroken of probeert de afzender de communicatie te herstellen. Continuïteitscontroles worden gebruikt bij CAS (Channel-Associated Signaling), waarbij signalen worden verzonden via hetzelfde kanaal dat wordt gebruikt voor gegevensoverdracht. Continuïteitscontroles zijn niet standaard aanwezig in CCS (Common-Channel Signaling), een alternatief voor CAS waarbij signalen worden verzonden via een ander kanaal dan het kanaal dat wordt gebruikt voor de gegevensoverdracht, maar desgewenst kan worden geïmplementeerd.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Continuïteitscontrole
Kleine en middelgrote bedrijven die intensief gebruikmaken van telecommunicatieprotocollen, moeten bekend zijn met continuïteitscontroles die de prestaties en betrouwbaarheid van het telecommunicatiesysteem verbeteren.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)