Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Marketing Intelligence
Marketing Intelligence verwijst naar de tools en processen voor het verzamelen van gegevens over de marketingworkflows van een organisatie en deze vervolgens gebruiken om marketingbeslissingen te sturen. Het identificeren van veelbelovende kansen, het ontwikkelen van strategieën voor het aanboren van nieuwe markten en het richten op bepaalde klanten en segmenten zijn slechts enkele mogelijke toepassingen van Marketing Intelligence. De soorten informatie die voor Marketing Intelligence worden verzameld, omvatten gegevens over klanten, potentiële klanten, concurrenten, nieuwe producten en markttrends. Marketing Intelligence kan helpen bij het beantwoorden van cruciale vragen, zoals "Wat is de meest efficiënte manier om beperkte marketinghulpbronnen toe te wijzen?" en "Wat zijn de meest effectieve manieren om verloren klanten terug te winnen?".
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Marketing Intelligence
Door Marketing Intelligence te verzamelen en te analyseren, worden kleine en middelgrote bedrijven beter geïnformeerd over de prestaties van hun marketingcampagnes en de voor hen beschikbare groeimogelijkheden.
Gerelateerde termen
- Business intelligence (BI) services
- Metadata
- Autonome voertuigen
- Geavanceerde technologie
- Big data
- Bedrijfsanalyse
- Digitale ontwrichting
- Software voor bedrijfstoepassingen
- Clickstreamanalyse
- Kunstmatige intelligentie (AI)
- BCI (Brain-computer interface)
- Datamining
- MDM (Master Data Management)
- Analyse en bedrijfsinformatie
- Realtime analyse
- Voorspellende analyse
- Gegevens en analyse
- BI (Business Intelligence)-platforms
- Gegevensmakelaar
- Informatieverstrekking