Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Consumerisatie
Consumerisatie verwijst naar een trend waarin nieuwe technologieën eerst op de consumentenmarkt worden geïntroduceerd voordat ze zich verspreiden naar IT van ondernemingen. Enkele bekende voorbeelden van consumerisatie zijn het gebruik van laptops en smartphones op het werk, evenals het gebruik van cloudopslag en sociale media (voor marketingdoeleinden). De iPhone van Apple, bijvoorbeeld, werd voor het eerst op de consumentenmarkt geïntroduceerd, maar werd toen wijdverbreid door zakelijke gebruikers als een beter alternatief voor door het bedrijf geleverde PDA's gezien. Traditioneel werden nieuwe technologische producten eerst ontwikkeld door overheden en grote ondernemingen voordat ze algemeen verkrijgbaar waren. Consumerisatie is een relatief nieuw fenomeen en markeert een grote verschuiving op het gebied van IT.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Consumerisatie
Kleine en middelgrote bedrijven kunnen consumerisatie gebruiken om te concurreren met grotere ondernemingen. Door de vinger aan de pols te houden van nieuwe technologieën, kunnen mkb’s flexibeler zijn door snel gebruik te maken van consumerisatie binnen IT.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)