Selfservice-analyse
Selfservice-analyse is een vorm van BI (business intelligence) waarmee bedrijfsprofessionals gegevens kunnen analyseren en gegevensrapporten kunnen genereren, zelfs als ze geen geavanceerde kennis van gegevensanalyse hebben. Selfservice-analyse heeft weinig IT-ondersteuning nodig, waardoor professionals patronen en trends in gegevens kunnen identificeren zonder de hulp van data engineers of gegevenswetenschappers. Dit omvat eenvoudige BI-tools met analytische basisfuncties, dus er is geen ingewikkelde code of programmering vereist. Selfservice-analyse kan ook vereenvoudigde of verkleinde gegevensmodellen gebruiken die het gemakkelijker maken om toegang te krijgen tot gegevens binnen een organisatie om deze te analyseren. Met selfservice-analyse kan een manager in een retailbedrijf bijvoorbeeld eenvoudige verkooprapporten genereren zonder geavanceerde tools en analytische technieken te hoeven gebruiken.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Selfservice-analyse
Mkb-bedrijven kunnen gebruikmaken van selfservice-analyse omdat ze, in tegenstelling tot grotere bedrijven, zich niet altijd IT-ondersteuningspersoneel of data-engineers kunnen veroorloven. Met selfservice-analyse kunnen ze gegevenspatronen en -trends identificeren zonder te investeren in extra personeel en middelen.
Gerelateerde termen
- Business intelligence (BI) services
- Metadata
- Autonome voertuigen
- Geavanceerde technologie
- Big data
- Bedrijfsanalyse
- Digitale ontwrichting
- Software voor bedrijfstoepassingen
- Clickstreamanalyse
- Kunstmatige intelligentie (AI)
- BCI (Brain-computer interface)
- Datamining
- MDM (Master Data Management)
- Analyse en bedrijfsinformatie
- Realtime analyse
- Voorspellende analyse
- Gegevens en analyse
- BI (Business Intelligence)-platforms
- Gegevensmakelaar
- Informatieverstrekking