Diagnostische analyse
Een diagnostische analyse is een soort geavanceerde gegevensanalyse om te bepalen waarom een bepaalde gebeurtenis in het verleden heeft plaatsgevonden. Een diagnostische analyse kijkt naar historische gegevens en maakt gebruik van technieken als gegevensacquisitie (gegevens verzamelen en trends en patronen in die gegevens identificeren). De analyse maakt ook gebruik van datamining (het vinden van anomalieën en patronen in grote datasets) en zoomt in op de extra detailniveaus uit datasets.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Diagnostische analyse
Mkb’s kunnen diagnostische analyses gebruiken om inzicht te krijgen in de uitdagingen die ze hebben ondervonden tijdens de groei van hun bedrijf. De analyse helpt ze bij het identificeren van de hoofdoorzaak van een bepaalde gebeurtenis (zoals een lage omzetgroei in het eerste jaar dat ze actief zijn), van die ervaring te leren en veranderingen aan te brengen voor de toekomst.
Gerelateerde termen
- Business intelligence (BI) services
- Metadata
- Autonome voertuigen
- Geavanceerde technologie
- Big data
- Bedrijfsanalyse
- Digitale ontwrichting
- Software voor bedrijfstoepassingen
- Clickstreamanalyse
- Kunstmatige intelligentie (AI)
- BCI (Brain-computer interface)
- Datamining
- MDM (Master Data Management)
- Analyse en bedrijfsinformatie
- Realtime analyse
- Voorspellende analyse
- Gegevens en analyse
- BI (Business Intelligence)-platforms
- Gegevensmakelaar
- Informatieverstrekking