DSM (Distributed System Management)
DSM (Distributed System Management) is het beheer van de verschillende componenten van een gedistribueerd systeem. Deze componenten bevinden zich op verschillende netwerkmachines, maar ze werken samen als één samenhangend systeem. Ook worden ze beheerd door een centraal controlestation dat alleen reageert als alle componenten actief en verbonden zijn. DSM helpt IT-teams te controleren en vast te stellen welke delen van een systeem werken en welke moeilijkheden ondervinden.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de DSM (Distributed System Management)
DSM-tools helpen mkb-bedrijven tijd en geld te besparen door de noodzaak weg te nemen om elk systeem afzonderlijk door IT-specialisten te laten controleren. Een centraal rapportagepunt over de doeltreffendheid van systemen zorgt voor gecentraliseerd toezicht en verhoogt de IT-efficiëntie.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)