Beschikbaarheid
Beschikbaarheid kan in een bedrijfsopzet verschillende betekenissen hebben. In IT-termen betekent beschikbaarheid hoe gemakkelijk het is om toegang te krijgen tot gegevens of resources in een bruikbaar formaat. Het kan ook verwijzen naar de algemene beschikbaarheid van een systeem. Dit houdt onder meer in hoe snel het kan herstellen als zich een incident voordoet of als een deel van het systeem crasht of niet beschikbaar is.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Beschikbaarheid
Mkb-bedrijven moeten weten of ze zaken kunnen blijven doen als hun computers of servers het niet meer doen. Uitstekende beschikbaarheid, die beschouwd wordt als een pijler van informatiezekerheid, helpt mkb-bedrijven ervoor te zorgen dat alternatieve bronnen van bedrijfsgegevens beschikbaar zijn wanneer IT-systemen of netwerken uitvallen.
Gerelateerde termen
- Haptische technologie
- WAN (Wide-Area Network)
- Intranet
- SLO (Service-Level Objective)
- Beveiligingsindeling, -automatisering en -respons
- Schaalbaarheid
- SLA (Service Level Agreement)
- Software as a Service (SaaS)
- Identiteits- en toegangsbeheer (IAM)
- Datacenter
- AR (Augmented Reality)
- Synchroon
- Multitenancy
- CIO (Chief Information Officer)
- IT-diensten
- Autorisatie
- SOA (Service-oriented Architecture)
- PaaS (Platform as a Service)
- MSP (Managed Services Provider)
- SIEM (Security Information and Event Management)