Six Sigma

Six Sigma is een methode om de kwaliteit van producten en diensten te verbeteren. De methode is gebaseerd op de overtuiging dat als je iets kunt meten, je het ook kunt verbeteren. De technieken zijn onder andere het opsporen van gebreken en die dan uit het proces verwijderen, het verminderen van variatie tussen producten of diensten die door verschillende leveranciers worden aangeboden en het verbeteren van de klanttevredenheid door je te richten op zijn behoeften in plaats van op wat voor jou het gemakkelijkst te leveren is.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Six Sigma

Mkb-bedrijven gebruiken Six Sigma om problemen met hun producten of diensten op te sporen en te verhelpen. Door gegevensgestuurde methoden zoals statistische analyse te gebruiken, kunnen bedrijven zich richten op specifieke gebieden waar ze verbetering nodig hebben en veranderingen aanbrengen die hun resultaat positief beïnvloeden. Bovendien kunnen bedrijven met Six Sigma de voortgang van hun verbeteringen in de loop van de tijd volgen om te zien hoe goed ze het doen.

Gerelateerde termen