Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Gebeurtenis-, fout- en logboekbeheer

Gebeurtenis-, fout- en logboekbeheer is het proces van monitoring, beheren en reageren op gebeurtenissen, fouten en logs. Dit omvat alles van het vinden en corrigeren van fouten in een netwerk tot het oplossen van problemen en het onderzoeken van beveiligingsincidenten. Het omvat ook het beheren van de logboeken die door deze activiteiten gegenereerd worden, zodat ze gebruikt kunnen worden voor toekomstige referentie.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Gebeurtenis-, fout- en logboekbeheer

Dit biedt materiedeskundigen de mogelijkheid om problemen te vinden en op te lossen voordat ze aanzienlijke verstoringen veroorzaken. Uitvaltijd is kostbaar voor kleinbedrijven, dus moeten ze een plan hebben om de continuïteit van de activiteiten te waarborgen. Bovendien kunnen bedrijven door een gecentraliseerd systeem voor het loggen van alle gebeurtenissen, fouten en logboeken gemakkelijker de bron van een probleem opsporen. Zo kunnen ze voorkomen dat het in de toekomst opnieuw gebeurt.

Gerelateerde termen