KPI's (Key Performance Indicators) voor marketing
KPI's (Key Performance Indicators) voor marketing zijn meeteenheden waarmee het succes van de marketinginspanningen van een bedrijf kan worden gemeten. Bedrijven kunnen hun campagnes waar nodig aanpassen om de resultaten te verbeteren door deze indicatoren te monitoren. Enkele veelvoorkomende KPI's zijn websitebezoeken, volgers op sociale media en openingspercentages van e-mail. Marketingcampagnes moeten bestaan uit vooraf bepaalde KPI's om doelstellingen te halen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de KPI's (Key Performance Indicators) voor marketing
Mkb-bedrijven kunnen KPI's voor marketing gebruiken om het succes van hun campagnes te volgen. Door deze indicatoren te monitoren, kunnen ze waar nodig aangepast worden om hun marketingdoelstellingen te halen. Mkb-bedrijven moeten hun campagnes opzetten met vooraf vastgestelde KPI's, zodat er geen giswerk is bij de uitvoering of evaluatie van de campagne. KPI's voor marketing helpen ook bepalen hoeveel geld wordt besteed aan advertenties en het rendement op deze investering.
Gerelateerde termen
- Business intelligence (BI) services
- Metadata
- Autonome voertuigen
- Geavanceerde technologie
- Big data
- Bedrijfsanalyse
- Digitale ontwrichting
- Software voor bedrijfstoepassingen
- Clickstreamanalyse
- Kunstmatige intelligentie (AI)
- BCI (Brain-computer interface)
- Datamining
- MDM (Master Data Management)
- Analyse en bedrijfsinformatie
- Realtime analyse
- Voorspellende analyse
- Gegevens en analyse
- BI (Business Intelligence)-platforms
- Gegevensmakelaar
- Informatieverstrekking