Redactietools
Mkb-bedrijven gebruiken redactietools om informatie uit documenten en websites te halen voordat ze die content publiceren of delen. Er zijn verschillende redenen waarom een organisatie content kan redigeren. De content kan juridische problemen opleveren, onjuiste of verouderde informatie bevatten, aanstootgevend zijn, gevoelige informatie bevatten die een mkb-bedrijf niet openbaar wil maken, of de organisatie moet informatie censureren als reactie op een verzoek om informatie op grond van de FOIA (Freedom of Information Act). Redactietools kunnen zowel tekst als afbeeldingen uit een document verwijderen en specifieke woorden en zinsneden van websites verwijderen zodat de informatie niet in zoekmachines wordt weergegeven. Hoewel redactietools al tientallen jaren bestaan, maken steeds meer mkb-bedrijven nu gebruik van deze platforms om de merkreputatie te verbeteren en bedrijfsinformatie te beschermen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Redactietools
Mkb-bedrijven hebben baat bij redactietools omdat deze programma's de handmatige taken overbodig maken die gepaard gaan met het verwijderen of verbergen van content van documenten en websites. Het verbergen van potentieel omstreden content van externe bronnen kan ook voorkomen dat een mkb-bedrijf voor het gerecht wordt gedaagd.