Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Digital asset management software

Digital asset management (DAM) software automatiseert het beheer van afbeeldingen en ander niet-tekstueel materiaal. DAM-software maakt krachtige, flexibele oplossingen mogelijk voor het ontwikkelen, organiseren en distribueren van digitale activa over meerdere kantoorlocaties en bedrijfsafdelingen. Deze oplossingen zorgen voor een optimaal gebruik van de rich media-activa van een organisatie zoals reclamestukken, productafbeeldingen, verkoopmateriaal, audio en video. Zie ook: DMS-systemen.

Nederland Lokale producten weergeven
161 resultaten
Nederland Lokaal product
Ontdek waarom Bynder een stuk beter is dan de rest als het gaat om het beheren van je digitale activa. Meer informatie over Bynder
Bynder is de gemakkelijkste manier om je digitale middelen professioneel te beheren. Teams zitten op één lijn voor realtime collaboratieve bewerkingen en merkgoedkeuringen, eenvoudig delen en opslaan van bestanden evenals automatisch formatteren voor kanalen en bestandstypes. Het biedt een centrale cloudgebaseerde portal voor alle merkeigen bedrijfsmaterialen en -berichten. Met de creativiteit van je bedrijf binnen handbereik ben je slechts één klik verwijderd van je volgende geweldige idee. Meer informatie over Bynder

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
DAM en PIM (Product Information Management) van Kontainer - een veilige, elegante en gebruiksvriendelijke beeldbank en hub voor productgegevensdistributie in één cloudgebaseerd platform. Meer informatie over Kontainer
Kontainer is het toonaangevende DAM-systeem van Scandinavië voor bedrijven die merkafbeeldingen, productgegevens, logo's, video's en bestanden op één plek willen organiseren en deze intern en extern willen delen. Een gebruiksvriendelijk, professioneel en AVG-conform B2B-alternatief voor Dropbox, WeTransfer enz. Kontainer biedt sectorspecifieke functies en integraties die het gebruik van digitale middelen door je bedrijf op verschillende platforms en kanalen ondersteunen. Integratie is mogelijk met CMS, CRM ERP, e-mailmarketing etc. Meer informatie over Kontainer

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Een reeks samenwerkingsproducten voor teams en kleine bedrijven. Webconferenties, bestandsdeling en planning in de cloud.
Een reeks samenwerkingsproducten voor teams en kleine bedrijven. Webconferenties, bestandsdeling en planning in de cloud. Meer informatie over Google Workspace

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis!
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven. Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid. Meer informatie over Jira

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Webgebaseerde software waarmee je bestanden en foto's kunt openen en delen op pc, Mac, Android en iOS.
Webgebaseerde software waarmee je bestanden en foto's kunt openen en delen op pc, Mac, Android en iOS. Meer informatie over OneDrive

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Maak presentaties en socialemedia-graphics met behulp van een grafische vormgevingstool die werkt met slepen en neerzetten en professionele opmaken.
Maak presentaties en socialemedia-graphics met behulp van een grafische vormgevingstool die werkt met slepen en neerzetten en professionele opmaken. Meer informatie over Canva

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Box is een modern platform voor contentbeheer waarmee je op één plek bedrijfsmiddelen en goedkeuringsworkflows kunt beheren.
Box biedt een veilige, one-stop-shop voor al je digitale middelen. Werk in realtime samen met opmerkingen, vind moeiteloos je nieuwste versies, automatiseer goedkeuringsworkflows en beheer werk vanaf elke locatie. Bovendien kun je delen met externe bureaupartners terwijl je IP beschermd blijft. Meer informatie over Box

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Automatiseer workflows, werk samen met teamleden, volg statusupdates en analyseer strategische KPI's, allemaal op één intuïtief platform.
Op monday.com kunnen managers alle digitale middelen beheren op een aanpasbaar platform dat direct inzicht biedt in hun lopende campagnes. Wijs projecten rechtstreeks op het platform toe, zodat iedereen precies weet welke taken ze wanneer moeten uitvoeren. Automatiseer dan statusmeldingen en repetitieve processen, zodat je af bent van eindeloze vergaderingen en je kunt concentreren op zinvol werk. Van het bedenken van nieuwe campagnes tot het analyseren van belangrijke KPI's, monday.com helpt je om in één oogopslag betere gegevensgestuurde beslissingen te nemen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen.
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Werk gemakkelijk samen, bedenk ideeën en centraliseer de communicatie voor al je crossfunctionele teamwerk. Probeer de diepe integraties met het Microsoft-ecosysteem, Atlassian-ecosysteem, Slack, Box, DropBox, Sketch en meer om de productiviteit van je teamsamenwerking te verbeteren. Verken meer dan 250 sjablonen en interactieve frameworks om snel met je team te gaan samenwerken. Meer informatie over Miro

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Centraliseer en deel de merkactiva van je teams met behulp van Canto DAM in de cloud en begin vandaag nog efficiënter te werken.
Als leider op het gebied van digitaal middelbeheer is Canto het eenvoudigste en toch krachtigste DAM-systeem op de markt. Marketingteams in alle sectoren vertrouwen op Canto om eenvoudig visuele merkmiddelen te organiseren, beveiligen en delen. Met meer dan 25 jaar ervaring in de sector van digitaal middelenbeheer vertrouwen duizenden merken over de hele wereld op deze oplossing om hun rijke mediabibliotheek te centraliseren. Meer informatie over Canto

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
CMS is ontworpen om zowel beginnende gebruikers als deskundige ontwikkelaars te helpen bij het bouwen van websites en toepassingen.
CMS is ontworpen om zowel beginnende gebruikers als deskundige ontwikkelaars te helpen bij het bouwen van websites en toepassingen. Meer informatie over Joomla

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Brandfolder inspireert tot gebruik, maakt snelle ontdekking mogelijk en stroomlijnt werkprocessen tussen teams.

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
De veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden, gebouwd voor bedrijven. Met geavanceerde, compliance-ondersteunende beveiliging.
ShareFile is de veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden, gebouwd voor bedrijven. Met geavanceerde, compliance-ondersteunende beveiliging en bewezen veilige infrastructuur biedt het een op maat gemaakt, met een wachtwoord beveiligd online portaal met onbeperkte bestandsopslag in de cloud en de mogelijkheid om bestanden tot 100 GB te verzenden naar klanten en collega's, vanaf elke computer of elk mobiel apparaat. ShareFile is de keuze voor bedrijven die behoefte hebben aan het stroomlijnen van workflows en betere gegevensbeveiliging. Meer informatie over ShareFile

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Geef je content extra kracht met een bekroonde DAM-oplossing en ongeëvenaarde service. Vanaf $ 29.900 per jaar.
Widen is erkend door Capterra-gebruikers voor "Beste waarde" en "Best gebruiksgemak" en biedt een product voor het beheer van digitale middelen dat doet wat het zegt en elke dag echte waarde wil toevoegen voor zijn klanten. De cloudgebaseerde oplossingen van Widen voor enterprise-DAM, creatieve workflow en merkbeheer ondersteunen voornamelijk middelgrote tot grote organisaties van meer dan 1000 werknemers en leveren een complete ervaring van hoogwaardige software met een ongeëvenaarde service. Meer informatie over Acquia DAM (Widen)

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
De beste online publicatietool als je moeiteloos catalogi, brochures, tijdschriften, portefeuilles en meer wilt creëren en publiceren.
Flipsnack is een online, browsergebaseerd publicatieprogramma dat door mensen van over de hele wereld wordt gebruikt om digitale catalogi, tijdschriften, brochures, portfolio's, rapporten, fotoalbums, kranten en vele andere soorten publicaties te creëren en te publiceren. Hoe werkt het? Je hoeft alleen maar een pdf te uploaden en het wordt automatisch een prachtig online magazine, met effecten voor het omslaan van pagina's. Als alternatief kun je de online Design Studio gebruiken om je eigen online publicatie helemaal vanaf de grond te creëren. Meer informatie over Flipsnack

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Gebruik vergrendelbare ontwerpsjablonen om je merkactiva op te slaan en te beschermen, waardoor niet-ontwerpers veilig marketingmateriaal kunnen ontwerpen.
Lucidpress is het ontwerp- en merksjabloonplatform dat niet alleen al je merkactiva opslaat, maar ze ook veilig houdt. Vergrendelbare sjablonen zorgen ervoor dat de lettertypen, kleuren en logo's van je merk vergrendeld blijven maar maken wel kleine ontwerpaanpassingen mogelijk. Geef niet-ontwerpers de mogelijkheid om marketingmateriaal van het merk te creëren en tegelijkertijd je creatieve team veel tijd te besparen met behulp van Lucidpress, het merksjabloonplatform dat door meer dan 7 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Meer informatie over Marq

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
IT Glue is een bekroond documentatieplatform dat IT-providers helpt om de verspilde tijd bij het zoeken naar informatie drastisch te verminderen.
MSP's zweren bij IT Glue en gaven het de afgelopen twee jaar meer dan 30 onderscheidingen in de sector. Met één blik zie je waarom. IT Glue automatiseert en structureert de documentatie die je nodig hebt om je klanten van dienst te zijn. De resultaten: 50% of meer van de tijd die je technici verspillen met zoeken naar informatie is geëlimineerd. Het verminderen van tijdverspilling leidt tot verhoogde productiviteit, betere klantenservice en uiteindelijk tot hogere marges. Meld je aan voor een demo en ontdek waarom IT Glue een essentieel onderdeel is van elke MSP-stack. Meer informatie over IT Glue

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Software voor kennisbetrokkenheid waarmee teams toegang krijgen tot de collectieve intelligentie van hun organisatie en deze kunnen gebruiken om samen te werken.
Bloomfire is een leider in kennisbetrokkenheid en levert een ervaring die teams en individuele personen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om uit te blinken in hun werk. Het cloudgebaseerde platform voor kennisbetrokkenheid biedt mensen één gecentraliseerde, doorzoekbare plek om gedeelde kennis te gebruiken en de collectieve intelligentie van hun organisatie te vergroten. Ga voor meer informatie of om een demo te plannen naar de website. Meer informatie over Bloomfire

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Libris is het eenvoudigste en snelste cloudgebaseerde platform voor digitale middelenbeheer, gebouwd voor visuele media.
Libris is het eenvoudigste en snelste cloudgebaseerde platform voor digitale middelenbeheer, gebouwd voor visuele media. Het geeft teams van alle soorten en maten de mogelijkheid om foto's, video's, audio en andere creatieve bestanden op te slaan, te ordenen en te delen. Libris heeft meer dan 12 jaar ervaring met het beheren van een half miljard middelen in de cloud. Honderden merken van over de hele wereld zijn dol op de eenvoud, snelheid en beveiliging van Libris – een gemakkelijke manier om alles uit je mediabibliotheek te halen. Meer informatie over PhotoShelter for Brands

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Stelt marketingteams en reclamebureaus in staat om hun creatieve goedkeuringsworkflow op een effectieve manier te beheren, van projectopdracht tot goedkeuring en archivering.
Admation is een cloudgebaseerde oplossing voor de goedkeuringswerkstroom voor merken en reclamebureaus die iets anders willen dan de dagelijkse sleur. Stroomlijn je goedkeuringsworkflow met een tool waarmee je vanuit één centrale hub al je beoordelingen en goedkeuringen kunt beheren en bijhouden. Belangrijkste functionaliteiten zijn briefingsjablonen, online controleprogramma's (alle media inclusief video en websites), batch-feedback, gelaagde goedkeuringen, herinneringsmeldingen, DAM, rapportagetools en vele andere gebruiksvriendelijke functies. Meer informatie over Admation

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Seismic is de leidende wereldwijde oplossing voor marketing en verkoop.
Seismic is de leidende wereldwijde oplossing voor marketing en verkoop, verbetert de succespercentages en levert grotere deals voor de afdeling Verkoop, terwijl het effect op de winstmarge stijgt. Grote bedrijven gebruiken Seismic om de verkoopproductiviteit te verhogen door middel van automatische verspreiding van relevante informatie en gepersonaliseerde content naar vertegenwoordigers voor kopersinteractie. Meer informatie over Seismic

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
M-Files organiseert je digitale middelen. Vind snel bestanden, beheer de toegang en stroomlijn workflows. Ontketen het creatieve vermogen.
Tem de chaos van digitale middelen en stimuleer creativiteit met M-Files. De intelligente metagegevens classificeren en taggen automatisch je bedrijfsmiddelen, waardoor ze direct vindbaar zijn voor je teams. M-Files gaat verder dan basisopslag met robuust versiebeheer, zodat je altijd toegang hebt tot de nieuwste versie. Geautomatiseerde workflows stroomlijnen de goedkeuringen van bedrijfsmiddelen en publicatieprocessen, waardoor je kostbare tijd bespaart. Gedetailleerde toegangscontroles beschermen je waardevolle intellectuele eigendom, en uitgebreide auditsporen bieden een duidelijke geschiedenis van het gebruik van bedrijfsmiddelen. M-Files integreert naadloos met je bestaande creatieve tools, bevordert de samenwerking en maximaliseert de waarde van je digitale middelen. Geef je creatieve teams de mogelijkheid om middelen sneller te vinden, moeiteloos samen te werken en uitzonderlijke resultaten te leveren, dit alles binnen een veilig en gebruiksvriendelijk platform. Meer informatie over M-Files

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
Webgebaseerde opslagoplossing met beveiligde gegevensoverdracht en ijzersterke codering die je documenten veilig houdt.
pCloud Business - veilige oplossing voor cloudopslag voor kleine bedrijven - Eén plek om je bedrijfsdossiers op te slaan, te synchroniseren en samen te werken met je collega's - 1 TB opslagruimte en pCloud Crypto nu inbegrepen voor elke gebruiker in de zakelijke account - Deel je zakelijke documenten veilig met collega's, partners en klanten - Eenvoudig te gebruiken tools die zijn ontworpen om je workflow te beheren en optimaliseren Je kunt pCloud Business uitproberen - 30 dagen gratis. Meer informatie over pCloud Business

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren
ClientPoint voorheen Paperless Proposal. Profiteer van hogere succespercentages, kortere verkoopcycli en de bliksemsnelle creatie van voorstellen.
ClientPoint voorheen Paperless Proposal. Deze software helpt je aan meer omzet. Profiteer van hogere succespercentages, kortere verkoopcycli en bliksemsnelle creatie van voorstellen met deze positief beoordeelde oplossing voor verkoopbevordering. Creëer, verzend, beheer en volg snel boeiende multimedia e-brochures, voorstellen, prijs- en productoffertes, contracten, presentaties en meer. Integreert met Salesforce, Microsoft Dynamics, NetSuite, Hubspot, Zoho, Base, DocuSign, Sertifi en Right Signature. Meer informatie over ClientPoint

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestandsbeheer
  • Versiebeheer
  • Contentbeheer
  • Workflowbeheer
  • Assetcategorisering
  • Metadatabeheer
  • Aanpasbare branding
  • Rapportage en analyse
  • Markeren
  • Documentbeheer
  • Zoeken/filteren

Kopersgids voor Digital asset management software

Digital asset management software automatiseert het beheer van mediabestanden, zoals advertenties, productafbeeldingen, visuals en merkcontent voor sales, audiobestanden en videobestanden. Met digital asset management tools kunnen gebruikers toegangsrechten voor digitale bestanden ontwikkelen, organiseren, distribueren en beheren op verschillende locaties en in verschillende bedrijfstakken.

De voordelen van digital asset management software

  • Sneller zoeken naar afbeeldingen en documenten: aangezien de meeste bedrijven een verscheidenheid aan tools gebruiken om met hun mediabestanden te werken - zoals grafische editors, tools voor cloud-opslag, marketingoplossingen en desktop-bestanden - kan het moeilijk zijn om individuele middelen te organiseren en te vinden. Het digital asset management systeem biedt een opslagplaats voor mediabestanden en een portaal voor gecombineerd zoeken. Met digital asset management oplossingen kunnen gebruikers aanpasbare tags toevoegen aan elk onderdeel, waardoor het zoeken op trefwoorden nog sneller kan worden uitgevoerd.
  • Eenvoudiger beheer van licenties en gebruikersovereenkomsten: voor mediabestanden gelden verschillende licentieovereenkomsten, auteursrechtbeperkingen en gebruikersovereenkomsten. Het beheren van compliance voor elk mediabestand kan overweldigend zijn. Het digital asset management systeem stelt gebruikers in staat om vervaldata voor mediabestanden in te stellen, wat bedrijven helpt om het aantal gevallen van schending van gebruikersovereenkomsten te verminderen.
  • Efficiënte strategieën voor hergebruik van content: het hergebruik van content - wat gebruikers helpt om de kwaliteit van de content en de ROI te verbeteren - is tijdrovend. Contentmarketeers moeten zoeken naar middelen uit verschillende bronnen, de best presterende content vinden om te hergebruiken en ervoor zorgen dat de meest recente versie van elk middel beschikbaar is voor content-schrijvers. Het digital asset management systeem biedt meerdere mogelijkheden om deze uitdagingen aan te gaan, waaronder versiebeheer, dat marketeers voorziet van de meest recente versie van een middel. De content analytics functionaliteit helpt gebruikers om de prestaties van verschillende middelen te vergelijken en te beslissen welke het beste is om te gebruiken.

Algemene functies van digital asset management software

  • Categorisering van de middelen: het taggen en delen van middelen in mappen en submappen. Met deze functie kunnen gebruikers ook hun bestandshiërarchie definiëren.
  • Middelenbeheer: het uploaden, downloaden of verwijderen van bestanden. Gebruikers kunnen ook vervaldata instellen voor assets op basis van licentie- en gebruikersovereenkomsten.
  • ​Bestandsbibliotheek: het opslaan en indelen van alle middelen, inclusief afbeeldingen, video's en andere mutlimediabestanden.
  • Middelen delen: het toegang bieden van personen of groepen tot bestanden binnen het systeem.
  • Toegangsbeheer/machtigingen: het definiëren van autorisatieniveaus voor toegang tot specifieke bestanden en mappen. Toegangsrechten omvatten lezen, bewerken/schrijven of beide.
  • Metadatabeheer: het beheren en volgen van referentiegegevens van het bestand, inclusief tags, titel, commentaar, aanmaakdatum en grootte.
  • Zoek/filter: het zoeken en filteren van items met behulp van namen, trefwoorden, beschrijvingen en tags.

Overwegingen bij de aankoop van digital asset management software

  • Integratie met bestaande marketingplatforms: om optimaal gebruik te maken van een digital asset management systeem, dient ervoor worden gezorgd dat het integreert met de andere marketingtools van het bedrijf (bijvoorbeeld campagne management software, e-mail marketing software en marketing automation software). Met geïntegreerde oplossingen kunnen gebruikers rechtstreeks bestanden uit de bestandsbibliotheek van een digital asset management tool importeren in en exporteren naar hun marketing software, waardoor ze de tijd en moeite besparen die nodig zijn voor het handmatig zoeken, downloaden en uploaden.
  • Gegevensanalyse: in het tijdperk van gegevensgestuurde beslissingen is de breedte van de analytische functionaliteit een van de belangrijkste overwegingen geworden bij de aanschaf van een softwareoplossing. Deze trend is ook van toepassing op digital asset management software. Er zijn een aantal voordelen op het gebied van gegevensanalyse met betrekking tot digital asset management software, waaronder rapporten over het aantal content-downloads en zoekopdrachten op trefwoorden. Deze rapporten helpen marketeers de trends in de vraag naar middelen te begrijpen en weloverwogen beslissingen te nemen over de aankoop en creatie van nieuwe digitale middelen.
  • Machine learning zal de automatisering in het digitale asset management systeem stimuleren: de invoering van machine learning door het MKB groeit sneller dan ooit tevoren. Deze technologie transformeert alle softwaremarkten, en digital asset management software is daar geen uitzondering op. Machine learning algoritmen helpen bedrijven bij het automatiseren van processen voor metagegevensbeheer door tags te identificeren op basis van beeldattributen, zoals kleur en objecten. Dit verhoogt het aantal relevante zoekresultaten en vermindert de noodzaak om te zoeken met behulp van meerdere trefwoordvarianten.
  • De behoeften op het gebied van gegevensbeveiliging en contenteigendom zullen de toepassing van blockchain in digital asset management software bevorderen: het toenemende aantal cyberaanvallen stimuleert de vraag naar strengere protocollen voor gegevensbeveiliging. Dit zet ook MKB-softwareleveranciers ertoe aan om de nieuwste IT-beveiligingstechnologieën, die voorheen alleen op bedrijfsniveau beschikbaar waren, over te nemen. Blockchain is zo'n voorbeeld; het beveiligt niet alleen het digital asset management systeem, maar levert ook het bewijs van documenteigendom. Slimme contracten aangedreven door blockchain kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat de eigendomsrechten/gebruiksrechten van de foto's van fotografen of mediabedrijven worden overgedragen aan de koper.