Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Digital asset management software

Digital asset management (DAM) software automatiseert het beheer van afbeeldingen en ander niet-tekstueel materiaal. DAM-software maakt krachtige, flexibele oplossingen mogelijk voor het ontwikkelen, organiseren en distribueren van digitale activa over meerdere kantoorlocaties en bedrijfsafdelingen. Deze oplossingen zorgen voor een optimaal gebruik van de rich media-activa van een organisatie zoals reclamestukken, productafbeeldingen, verkoopmateriaal, audio en video. Zie ook: DMS-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Digital asset management software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven
152 resultaten
Centraliseer en deel de merkactiva van je teams met behulp van Canto DAM in de cloud en begin vandaag nog efficiënter te werken. Meer informatie over Canto
Als leider op het gebied van digitaal middelbeheer is Canto het eenvoudigste en toch krachtigste DAM-systeem op de markt. Marketingteams in alle sectoren vertrouwen op Canto om eenvoudig visuele merkmiddelen te organiseren, beveiligen en delen. Met meer dan 25 jaar ervaring in de sector van digitaal middelenbeheer vertrouwen duizenden merken over de hele wereld op deze oplossing om hun rijke mediabibliotheek te centraliseren. Meer informatie over Canto

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Nederland Lokaal product
Ontdek waarom Bynder een stuk beter is dan de rest als het gaat om het beheren van je digitale activa. Meer informatie over Bynder
Bynder is de gemakkelijkste manier om je digitale middelen professioneel te beheren. Teams zitten op één lijn voor realtime collaboratieve bewerkingen en merkgoedkeuringen, eenvoudig delen en opslaan van bestanden evenals automatisch formatteren voor kanalen en bestandstypes. Het biedt een centrale cloudgebaseerde portal voor alle merkeigen bedrijfsmaterialen en -berichten. Met de creativiteit van je bedrijf binnen handbereik ben je slechts één klik verwijderd van je volgende geweldige idee. Meer informatie over Bynder

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis! Meer informatie over Jira
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven. Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid. Meer informatie over Jira

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Automatiseer workflows, werk samen met teamleden, volg statusupdates en analyseer strategische KPI's, allemaal op één intuïtief platform. Meer informatie over monday.com
Op monday.com kunnen managers alle digitale middelen beheren op een aanpasbaar platform dat direct inzicht biedt in hun lopende campagnes. Wijs projecten rechtstreeks op het platform toe, zodat iedereen precies weet welke taken ze wanneer moeten uitvoeren. Automatiseer dan statusmeldingen en repetitieve processen, zodat je af bent van eindeloze vergaderingen en je kunt concentreren op zinvol werk. Van het bedenken van nieuwe campagnes tot het analyseren van belangrijke KPI's, monday.com helpt je om in één oogopslag betere gegevensgestuurde beslissingen te nemen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Oplossing voor productinformatiebeheer waarmee bedrijven workflows, zoekopdrachten met meerdere criteria, import/export van gegevens en meer kunnen beheren. Meer informatie over Quable PIM
Quable PIM is een geavanceerde SaaS-oplossing die merken, fabrikanten en distributeurs de mogelijkheid biedt om hun productinformatiebeheer en hun omnichannel distributie te verbeteren. Dankzij de efficiënte, innovatieve en gebruiksvriendelijke interface van Quable is het nog nooit zo eenvoudig geweest om productgegevens op elk kanaal te centraliseren, te harmoniseren en te distribueren. Meer informatie over Quable PIM

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Webgebaseerde software waarmee je bestanden en foto's kunt openen en delen op pc, Mac, Android en iOS.
Webgebaseerde software waarmee je bestanden en foto's kunt openen en delen op pc, Mac, Android en iOS. Meer informatie over OneDrive

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Maak presentaties en socialemedia-graphics met behulp van een grafische vormgevingstool die werkt met slepen en neerzetten en professionele opmaken.
Maak presentaties en socialemedia-graphics met behulp van een grafische vormgevingstool die werkt met slepen en neerzetten en professionele opmaken. Meer informatie over Canva

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Box is een modern platform voor contentbeheer waarmee je op één plek bedrijfsmiddelen en goedkeuringsworkflows kunt beheren.
Box biedt een veilige, one-stop-shop voor al je digitale middelen. Werk in realtime samen met opmerkingen, vind moeiteloos je nieuwste versies, automatiseer goedkeuringsworkflows en beheer werk vanaf elke locatie. Bovendien kun je delen met externe bureaupartners terwijl je IP beschermd blijft. Meer informatie over Box

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Wrike is software voor het beheer van creatieve werkzaamheden voor bedrijfsbrede teams met proefdrukken, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden en meer.
Wrike is bekroonde software voor het beheer van creatieve werkzaamheden voor bedrijfsbrede teams. Het biedt geavanceerde beveiliging en volledige aanpassing voor elk creatief team. Marketing-, ontwerp- en inhoudsteams kunnen allemaal profiteren van de Gantt-diagrammen, aangepaste workflows, deelbare dashboards, ingebouwde proefdrukken, aanvraagformulieren en geautomatiseerde goedkeuringen. Integreer met Adobe Creative Cloud voor een kortere beoordelingscyclus en krijg naadloos ingebouwd beheer van digitale bedrijfsmiddelen wanneer je creatieve inhoud klaar is voor publicatie. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen.
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Werk gemakkelijk samen, bedenk ideeën en centraliseer de communicatie voor al je crossfunctionele teamwerk. Probeer de diepe integraties met het Microsoft-ecosysteem, Atlassian-ecosysteem, Slack, Box, DropBox, Sketch en meer om de productiviteit van je teamsamenwerking te verbeteren. Verken meer dan 250 sjablonen en interactieve frameworks om snel met je team te gaan samenwerken. Meer informatie over Miro

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
CMS is ontworpen om zowel beginnende gebruikers als deskundige ontwikkelaars te helpen bij het bouwen van websites en toepassingen.
CMS is ontworpen om zowel beginnende gebruikers als deskundige ontwikkelaars te helpen bij het bouwen van websites en toepassingen. Meer informatie over Joomla

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Brandfolder inspireert tot gebruik, maakt snelle ontdekking mogelijk en stroomlijnt werkprocessen tussen teams.

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
De veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden, gebouwd voor bedrijven. Met geavanceerde, compliance-ondersteunende beveiliging.
ShareFile is de veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden, gebouwd voor bedrijven. Met geavanceerde, compliance-ondersteunende beveiliging en bewezen veilige infrastructuur biedt het een op maat gemaakt, met een wachtwoord beveiligd online portaal met onbeperkte bestandsopslag in de cloud en de mogelijkheid om bestanden tot 100 GB te verzenden naar klanten en collega's, vanaf elke computer of elk mobiel apparaat. ShareFile is de keuze voor bedrijven die behoefte hebben aan het stroomlijnen van workflows en betere gegevensbeveiliging. Meer informatie over ShareFile

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Geef je content extra kracht met een bekroonde DAM-oplossing en ongeëvenaarde service. Vanaf $ 29.900 per jaar.
Widen is erkend door Capterra-gebruikers voor "Beste waarde" en "Best gebruiksgemak" en biedt een product voor het beheer van digitale middelen dat doet wat het zegt en elke dag echte waarde wil toevoegen voor zijn klanten. De cloudgebaseerde oplossingen van Widen voor enterprise-DAM, creatieve workflow en merkbeheer ondersteunen voornamelijk middelgrote tot grote organisaties van meer dan 1000 werknemers en leveren een complete ervaring van hoogwaardige software met een ongeëvenaarde service. Meer informatie over Acquia DAM (Widen)

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Gebruik vergrendelbare ontwerpsjablonen om je merkactiva op te slaan en te beschermen, waardoor niet-ontwerpers veilig marketingmateriaal kunnen ontwerpen.
Lucidpress is het ontwerp- en merksjabloonplatform dat niet alleen al je merkactiva opslaat, maar ze ook veilig houdt. Vergrendelbare sjablonen zorgen ervoor dat de lettertypen, kleuren en logo's van je merk vergrendeld blijven maar maken wel kleine ontwerpaanpassingen mogelijk. Geef niet-ontwerpers de mogelijkheid om marketingmateriaal van het merk te creëren en tegelijkertijd je creatieve team veel tijd te besparen met behulp van Lucidpress, het merksjabloonplatform dat door meer dan 7 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Meer informatie over Marq

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
De beste online publicatietool als je moeiteloos catalogi, brochures, tijdschriften, portefeuilles en meer wilt creëren en publiceren.
Flipsnack is een online, browsergebaseerd publicatieprogramma dat door mensen van over de hele wereld wordt gebruikt om digitale catalogi, tijdschriften, brochures, portfolio's, rapporten, fotoalbums, kranten en vele andere soorten publicaties te creëren en te publiceren. Hoe werkt het? Je hoeft alleen maar een pdf te uploaden en het wordt automatisch een prachtig online magazine, met effecten voor het omslaan van pagina's. Als alternatief kun je de online Design Studio gebruiken om je eigen online publicatie helemaal vanaf de grond te creëren. Meer informatie over Flipsnack

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Libris is het eenvoudigste en snelste cloudgebaseerde platform voor digitale middelenbeheer, gebouwd voor visuele media.
Libris is het eenvoudigste en snelste cloudgebaseerde platform voor digitale middelenbeheer, gebouwd voor visuele media. Het geeft teams van alle soorten en maten de mogelijkheid om foto's, video's, audio en andere creatieve bestanden op te slaan, te ordenen en te delen. Libris heeft meer dan 12 jaar ervaring met het beheren van een half miljard middelen in de cloud. Honderden merken van over de hele wereld zijn dol op de eenvoud, snelheid en beveiliging van Libris – een gemakkelijke manier om alles uit je mediabibliotheek te halen. Meer informatie over PhotoShelter for Brands

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Software voor kennisbetrokkenheid waarmee teams toegang krijgen tot de collectieve intelligentie van hun organisatie en deze kunnen gebruiken om samen te werken.
Bloomfire is een leider in kennisbetrokkenheid en levert een ervaring die teams en individuele personen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om uit te blinken in hun werk. Het cloudgebaseerde platform voor kennisbetrokkenheid biedt mensen één gecentraliseerde, doorzoekbare plek om gedeelde kennis te gebruiken en de collectieve intelligentie van hun organisatie te vergroten. Ga voor meer informatie of om een demo te plannen naar de website. Meer informatie over Bloomfire

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Stelt marketingteams en reclamebureaus in staat om hun creatieve goedkeuringsworkflow op een effectieve manier te beheren, van projectopdracht tot goedkeuring en archivering.
Admation is een cloudgebaseerde oplossing voor de goedkeuringswerkstroom voor merken en reclamebureaus die iets anders willen dan de dagelijkse sleur. Stroomlijn je goedkeuringsworkflow met een tool waarmee je vanuit één centrale hub al je beoordelingen en goedkeuringen kunt beheren en bijhouden. Belangrijkste functionaliteiten zijn briefingsjablonen, online controleprogramma's (alle media inclusief video en websites), batch-feedback, gelaagde goedkeuringen, herinneringsmeldingen, DAM, rapportagetools en vele andere gebruiksvriendelijke functies. Meer informatie over Admation

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
IT Glue is een bekroond documentatieplatform dat IT-providers helpt om de verspilde tijd bij het zoeken naar informatie drastisch te verminderen.
MSP's zweren bij IT Glue en gaven het de afgelopen twee jaar meer dan 30 onderscheidingen in de sector. Met één blik zie je waarom. IT Glue automatiseert en structureert de documentatie die je nodig hebt om je klanten van dienst te zijn. De resultaten: 50% of meer van de tijd die je technici verspillen met zoeken naar informatie is geëlimineerd. Het verminderen van tijdverspilling leidt tot verhoogde productiviteit, betere klantenservice en uiteindelijk tot hogere marges. Meld je aan voor een demo en ontdek waarom IT Glue een essentieel onderdeel is van elke MSP-stack. Meer informatie over IT Glue

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Seismic is de leidende wereldwijde oplossing voor marketing en verkoop.
Seismic is de leidende wereldwijde oplossing voor marketing en verkoop, verbetert de succespercentages en levert grotere deals voor de afdeling Verkoop, terwijl het effect op de winstmarge stijgt. Grote bedrijven gebruiken Seismic om de verkoopproductiviteit te verhogen door middel van automatische verspreiding van relevante informatie en gepersonaliseerde content naar vertegenwoordigers voor kopersinteractie. Meer informatie over Seismic

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Webgebaseerde opslagoplossing met beveiligde gegevensoverdracht en ijzersterke codering die je documenten veilig houdt.
pCloud Business - veilige oplossing voor cloudopslag voor kleine bedrijven - Eén plek om je bedrijfsdossiers op te slaan, te synchroniseren en samen te werken met je collega's - 1 TB opslagruimte en pCloud Crypto nu inbegrepen voor elke gebruiker in de zakelijke account - Deel je zakelijke documenten veilig met collega's, partners en klanten - Eenvoudig te gebruiken tools die zijn ontworpen om je workflow te beheren en optimaliseren Je kunt pCloud Business uitproberen - 30 dagen gratis. Meer informatie over pCloud Business

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
DAM en PIM (Product Information Management) van Kontainer - een veilige, elegante en gebruiksvriendelijke beeldbank en hub voor productgegevensdistributie in één cloudgebaseerd platform.
Kontainer is het toonaangevende DAM-systeem van Scandinavië voor bedrijven die merkafbeeldingen, productgegevens, logo's, video's en bestanden op één plek willen organiseren en deze intern en extern willen delen. Een gebruiksvriendelijk, professioneel en AVG-conform B2B-alternatief voor Dropbox, WeTransfer enz. Kontainer biedt sectorspecifieke functies en integraties die het gebruik van digitale middelen door je bedrijf op verschillende platforms en kanalen ondersteunen. Integratie is mogelijk met CMS, CRM ERP, e-mailmarketing etc. Meer informatie over Kontainer

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Paperturn is software voor digitale publicatie waarmee bedrijven hun content digitaal kunnen creëren, delen, analyseren en er inkomsten mee kunnen genereren.
Paperturn is hooggewaardeerde online publicatiesoftware die pdf- en afdrukmateriaal omzet in aantrekkelijke, interactieve online flipbooks, zoals catalogi, brochures, tijdschriften, rapporten en meer. Upload simpelweg je pdf en dit platform verandert het in een 3D-flipbook dat altijd en op elk apparaat toegankelijk is. Met de gebruiksvriendelijke editor kun je meer dan 40 interactieve functies invoegen, zoals pop-ups, video's, formulieren en links, rechtstreeks in het flipbook. Breng je documenten tot leven met Paperturn. Meer informatie over Paperturn

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Beeldbeheer- en verwerkingsservice voor het snel aanpassen, optimaliseren en leveren van afbeeldingen aan websites en apps via CDN (Content Delivery Network).
Sirv is de snelste manier om afbeeldingen op je websites weer te geven. Het host, verwerkt en optimaliseert afbeeldingen ter plekke, waardoor je vrijwel direct pagina's kunt laden. Eenvoudig bestandsbeheer in je hele organisatie. Sirv is een genot om te gebruiken. Het levert ook 360-graden draai-opties en diepe zoommogelijkheden voor detailhandelaars om shoppers een rijkere productervaring te bieden. Start vandaag nog je gratis proefversie op de Sirv-website. Meer informatie over Sirv

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Cloudgebaseerde oplossing voor het delen van bestanden die gebruikers helpt op afstand samen te werken met schermopname, notities, URL-verkorting en meer.
Maak een screenshot of upload een bestand. Deel het via e-mail, IM, Twitter, Facebook, enz. Deel de dingen waaraan je werkt snel met klanten en collega's. Werk sneller, slimmer en beter samen met Droplr. Ook beschikbaar in native applicaties voor Mac, Windows en iPhone. Meer informatie over Droplr

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Inhoudsbeheeroplossing voor video's, dynamische en gepersonaliseerde media, enz. die content search en workflow management ondersteunt.
Inhoudsbeheeroplossing voor video's, dynamische en gepersonaliseerde media, enz. die content search en workflow management ondersteunt. Meer informatie over Adobe Experience Manager

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Pas 2000+ tot op de pixel nauwkeurige marketingafbeeldingen aan in minder dan 5 minuten zonder dat je hiervoor ontwerpvaardigheden nodig hebt.
Pas 2000+ tot op de pixel nauwkeurige marketingafbeeldingen aan in minder dan 5 minuten zonder dat je hiervoor ontwerpvaardigheden nodig hebt. Meer informatie over RelayThat

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
MediaValet helpt marketing- en creatieve teams om hun marketingmiddelen, visuele producten en content eenvoudig te beheren, eraan samen te werken en het te distribueren.
MediaValet is de enige DAM die is ontworpen op basis van Microsoft Azure en is het snelste en gemakkelijkst te gebruiken DAM-platform, met een onbeperkt aantal gebruikers, onbeperkte ondersteuning en training, evenals eersteklas integraties met technologie- en marketingplatforms. MediaValet is een leider in cloudgebaseerd beheer van digitale middelen en helpt marketing- en creatieve teams om hun digitale middelen en content eenvoudig te beheren, eraan samen te werken en het te distribueren, waardoor de productiviteit wordt verbeterd en het rendement op hun marketinginvesteringen wordt verhoogd. Meer informatie over MediaValet

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Software voor het beheer van digitale middelen en mediabibliotheek in één geïntegreerde, veilige en kosteneffectieve oplossing. Onbeperkt aantal gebruikers voor alle abonnementen.
Filecamp is een cloudgebaseerde softwareoplossing voor het beheer van digitale middelen die bedrijven helpt bij het organiseren en delen van hun digitale media, zoals afbeeldingen, video's en merkrichtlijnen. Filecamp biedt een onbeperkt aantal gebruikers voor alle abonnementen, waarbij elke gebruiker wordt geconfigureerd met zijn/haar eigen set van gebruikers- en maprechten. Unieke aangepaste merkopties zorgen ervoor dat je DAM-systeem overeenkomt met je merkgids. Meer dan 1500 merken uit meer dan 60 landen vertrouwen Filecamp met hun digitale middelen en merkrichtlijnen. Meer informatie over Filecamp

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
CoSchedule is de enige manier om je marketing te organiseren op één plek. De snelstgroeiende oplossing voor middelgrote bedrijven en grote ondernemingen.
CoSchedule is de enige manier om je marketing te organiseren op één plek. CoSchedule is een familie van agile marketingproducten en bedient meer dan 7000 klanten wereldwijd. Het helpt je geconcentreerd te blijven, projecten op tijd af te leveren en je hele marketingteam tevreden te houden. CoSchedule is een van de top 15 toonaangevende softwareleveranciers op de lijst van Inc. 5000 en wordt erkend in Gartners 2019 Magic Quadrant voor Content Marketing Platforms. Het is de snelstgroeiende oplossing voor middelgrote bedrijven en grote ondernemingen. Meer informatie over CoSchedule Marketing Suite

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Filestage is het platform voor inhoudsproofing voor marketingteams, bureaus en mediabedrijven om het beoordelingsproces van hun inhoud te beheren.
Filestage is het platform voor beoordeling en samenwerking voor digitale middelen dat wordt gebruikt door marketingteams, bureaus en mediabedrijven. Moet content gecontroleerd worden binnen je eigen team, of heb je goedkeuring nodig van interne of externe belanghebbenden? Filestage maakt het gemakkelijk om de structuur in te stellen die je nodig hebt voor het hele proces, en reviewers hoeven zich niet aan te melden - het is eenvoudig om hun feedback te verzamelen. Bedrijven zoals Sixt, Netflix, BBC en Lufthansa hebben Filestage gekozen om hun werk continu te verbeteren. Meer informatie over Filestage

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Upload, organiseer en distribueer je digitale middelen vanaf één gecentraliseerde, veilige plek in de cloud.
Sommige van 's werelds best bekende merken vertrouwen op Image Relay voor het uploaden, organiseren, bewaken, beheren en distribueren van hun bestanden vanaf één gecentraliseerde, veilige, gemakkelijk te gebruiken plek in de cloud. Image Relay is het systeem voor het beheer van digitale middelen dat rekening houdt met jouw tijd. En als je ooit iets nodig hebt, staat dit bedrijf voor je klaar om in te springen en te helpen. Meer informatie over Image Relay

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
CELUM is cloudgebaseerde software voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen en contentsamenwerking die wordt vertrouwd door meer dan 900 merken.
CELUM is een wereldleider in software voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen en contentsamenwerking. Met CELUM creëren, beheren en routeren marketingteams enorme hoeveelheden productcontent voor elk publiek en kanaal. Beheer moeiteloos duizenden digitale middelen in een centrale contenthub met CELUM, beheer tal van bestanden en gebruikers en integreer naadloos met je bestaande technische stack. Geef je bestanden betekenis met metagegevens, plaats content voor je publiek en bied een geweldige contentervaring. Meer informatie over Celum

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Paperflite stelt marketing- en verkoopteams in staat om verkoopcontent te ontdekken, te delen en te volgen en realtime betrokkenheidsanalyses te krijgen.
Paperflite is een platform voor het beheren van marketingmateriaal en verkoopcontent. Met Paperflite kunnen marketingteams hun inhoud beheren, organiseren en distribueren naar verkoopteams, teams van klantensucces en kanaalpartners. Paperflite biedt realtime betrokkenheidsanalyses voor interne en externe gebruikersinteractie met je inhoud, zodat verkoopmedewerkers leads kunnen prioriteren en weten wanneer follow-up moet plaatsvinden. Paperflite kan worden geïntegreerd in toonaangevende CRM's en marketingtools en is beschikbaar op verschillende apparaten. Meer informatie over Paperflite

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Een app die met één druk op de knop blogberichten overbrengt van Google Documenten naar WordPress.
Wordable.io is een app die met één klik blogberichten overbrengt van Google Documenten naar WordPress. Hiermee kun je documenten opstellen en samenwerken in Google-documenten zoals je normaal zou doen, en vervolgens je berichten naadloos importeren in een WordPress-account - alle opmaak komt mee met schone code en afbeeldingen worden toegevoegd aan je mediabibliotheek. Je kunt ook berichten exporteren naar meerdere WordPress-sites. Voor contentmarketeers, blog-editors en solo-bloggers is het een enorme tijdsbesparing. Meer informatie over Wordable

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Pas je marketingmiddelen moeiteloos wereldwijd aan en distribueer ze met MarcomCentral.
Het digitale middelenbeheerplatform van MarcomCentral helpt middelgrote bedrijven tot grote ondernemingen om marketingmiddelen op één centrale locatie op te slaan en te organiseren. Met het zelfbedieningsplatform kunnen gebruikers moeiteloos de merkeigen materialen vinden die ze nodig hebben en deze vervolgens in realtime aanpassen en verspreiden. Met MarcomCentral maak je een eind aan eenmalige verzoeken en handhaaf je merkstandaarden binnen je hele organisatie. Meer informatie over Marcom Portal

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Plytix maakt PIM eenvoudig en betaalbaar voor online merken en detailhandelaars om multi-channel-marketing vanaf één plek onder de knie te krijgen.
Plytix is een platform dat speciaal is ontworpen voor online merken en detailhandelaars. Met een klanttevredenheidsteam van wereldklasse en een eenvoudig te gebruiken PIM-systeem dat is gemaakt door mensen die met content werken, voor mensen die met content werken, stelt Plytix marketeers in staat hun productcontent te centraliseren, optimaliseren, distribueren en analyseren - zonder het budget te overschrijden. Gebruik slimme digitale catalogi, productfeedontwerpers en een flexibele interface om je productgegevens zonder gedoe aan te passen en te distribueren. Productinformatiebeheer eenvoudig gemaakt. Meer informatie over Plytix

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Eindelijk! Een krachtige PIM die eenvoudig is! Maak kennis met de PIM die iedereen zal waarderen. Deze PIM is gemakkelijk te gebruiken en in recordtijd te installeren!
Sales Layer biedt de beste oplossing om alle chaos van productbeheer op te lossen. Centraliseer alle informatie in één enkel product dat je (professionele) leven gemakkelijker zal maken. Update je productinformatie één keer en geniet van de manier waarop het automatisch wordt weergegeven in elk kanaal en platform waarmee je werkt. Meer informatie over Sales Layer

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
IntelligenceBank is toonaangevend in enterprise Digital Asset Management en marketingactiviteitensoftware.
IntelligenceBank is het toonaangevende enterprise DAM en marketingactiviteitenplatform dat je voorziet van een naadloos proces voor het maken, beheren, goedkeuren, distribueren en rapporteren over creatieve content en digitale middelen. Vakkundig beheer van content-compliance en aansturing van personalisatieprojecten. Ga een stap verder met je creatieve contentbeheer, met aangepaste pagina's met merkrichtlijnen, online creatieve instructies, creatief projectmanagement met kalenders en een prima werkstroom voor goedkeuringen. Meer informatie over IntelligenceBank

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Het complete videoplatform van Panopto is de eenvoudigste manier om video's in je organisatie te beheren, live te streamen, op te nemen en te delen.
Panopto is een toonaangevend videoplatform voor training, onderwijs en presenteren. Fortune 1000-bedrijven en toonaangevende academische instellingen, waaronder GE, Qualcomm, New York Life, Duke, Stanford en Oxford, gebruiken Panopto om trainingsvideo's en lezingen vast te leggen, evenementen live te streamen en hun video's te publiceren op een veilig YouTube-achtig portaal. Drie jaar op een rij is het videoplatform van Panopto door Gartner erkend als toonaangevend in het beheer van videocontent. Meer informatie over Panopto

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
De kracht van je merk zonder de moeite, want Outfit automatiseert het beheer van digitale middelen en productie op grote schaal voor ondernemingen.
Outfit leidt het veld voor merkautomatisering, waardoor je teams marketingmateriaal kunnen produceren, aanpassen, goedkeuren en gebruiken, via sjablonen en dynamische gegevensinvoer. Het combineert het beste van het beheer van digitale middelen en merkenbeheer. Merkautomatisering maakt gebruik van technologie voor het automatiseren van handmatige, maar voorspelbare merkgerelateerde taken in verband met marketingproductie. Outfit werkt naast je bestaande martech-stack om de productiekosten te verlagen, teams te ondersteunen en de merkwaarde te vergroten. Meer informatie over Outfit

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Frontify is een gecentraliseerd systeem voor alle digitale middelen, waarbij iedereen precies kan vinden wat ze zoeken op een eenvoudige, duidelijke en efficiënte manier.
Frontify is een gecentraliseerd systeem voor alle digitale middelen, waarbij iedereen precies kan vinden wat ze zoeken op een eenvoudige, duidelijke en efficiënte manier. Het cloudgebaseerde platform combineert het beheer van digitale bedrijfsmiddelen, merkrichtlijnen, creatieve samenwerking en sjablonen voor print en ontwerp in één gebruiksvriendelijke tool. Ontdek waarom 4000 wereldwijde merken hun enige bron van waarheid hebben opgebouwd met Frontify. Meer informatie over Frontify

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
WalkMe was een pionier op het gebied van het Digital Adoption Platform (DAP) om de gebruikerservaring in de overweldigende digitale wereld van vandaag te transformeren.
WalkMe was een pionier op het gebied van het Digital Adoption Platform (DAP) om de gebruikerservaring in de overweldigende digitale wereld van vandaag te transformeren. Met behulp van kunstmatige intelligentie, analyse, betrokkenheid, begeleiding en automatisering helpt de transparante overlay van WalkMe gebruikers om snel elke bedrijfssoftware in gebruik te nemen en aan te passen en het volledige potentieel van hun digitale middelen te benutten. WalkMe-software wordt wereldwijd door meer dan 2000 bedrijven gebruikt, waaronder meer dan 30 procent van de Fortune 500-bedrijven. Meer informatie over WalkMe

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Lichtgewicht. Snel. Krachtig.
Lichtgewicht. Snel. Krachtig. Dit zijn slechts enkele van de talloze kwaliteiten die ACDSee Photo Studio Professional 2019 levert om je beeldontwikkeling een competitieve, professionele voorsprong te geven. Haal het beste uit je afbeeldingen met een enorme toolset voor RAW-bewerking en het beheer van digitale middelen die is ontworpen om je proces te stroomlijnen. Meer informatie over ACDSee Pro

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Professioneel platform voor multimediahosting en -beheer dat wordt aangedreven door realtime videoanalyse en een geavanceerde marketingkit.
Cincopa is een compleet platform voor het beheer van digitale middelen dat een alles-in-één hostingoplossing biedt voor video's, audio, afbeeldingen, diavoorstellingen en podcasts. Bewaar al je content op één plek, beheer je bedrijfsmiddelen en galerijen vanuit één dashboard, integreer en deel je media met slechts een paar klikken. Cincopa biedt meer dan 100 volledig aanpasbare en responsieve sjablonen voor video- en audiospelers, diavoorstellingen en podcasts, die er aantrekkelijk uitzien op elke website en zowel op desktop als mobiel goed werken. Meer informatie over Cincopa

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Het API-gestuurde contentinfrastructuurplatform waarmee je eenvoudig content kunt beheren op verschillende platforms.
Contentful is het flexibele en toekomstvriendelijke contentmanagementplatform waarmee je moeiteloos content kunt publiceren op verschillende platforms. Maak één keer content en publiceer deze overal! Redacteuren beheren de content op interactieve wijze in een eenvoudig te gebruiken bewerkingsinterface, terwijl ontwikkelaars de content leveren met de programmeertaal en sjablonen van hun keuze. Klanten kiezen voor deze oplossing vanwege de flexibiliteit en stabiliteit van de modellering en levering van content. Probeer het zelf! Meer informatie over Contentful

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Nederland Lokaal product
Met de cloudgebaseerde DAM ondersteunt het platform merken bij het beheren van hun digitale merkbestanden, zodat deze gemakkelijk te vinden, te verspreiden en te hergebruiken zijn.
Met Marvia DAM-software (Digital Asset Management) maak je het beheer van alle digitale bestanden van je merken moeiteloos, ongeacht de omvang van je organisatie. Verbeter de efficiëntie en verklein het risico dat onjuiste activa worden gebruikt. Organiseer, personaliseer en distribueer moeiteloos je marketinginhoud en maximaliseer de resultaten met Marvia. Meer informatie over Marvia

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
Jahia is een agile digitaal ervaringsplatform dat slimme inhoud aanbiedt, mogelijk gemaakt door klantgegevens.
Het Jahia-platform is een kruising van een platform op bedrijfsniveau met een CMS (Content Management System) en een CDP (Customer Data Platform), met de flexibiliteit om in te pluggen op jouw beste producten, terwijl tegelijkertijd de verschillende gebruikersgemeenschappen (ontwikkelaars, marketeers, eindgebruikers) samen worden gebracht. Het omvat de beveiliging en schaalbaarheid die wordt geëist door een onderneming, out of the box-mogelijkheden en moderne API's die nodig zijn voor een breed scala aan projecten en een nieuw bruikbaarheidsniveau om bijdragers van inhoud te versterken. Meer informatie over Jahia

Functies

  • Versiebeheer
  • Metadatabeheer
  • Assetcategorisering
  • Aanpasbare branding
  • Workflowbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Bestandsbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer

Kopersgids voor Digital asset management software

Digital asset management software automatiseert het beheer van mediabestanden, zoals advertenties, productafbeeldingen, visuals en merkcontent voor sales, audiobestanden en videobestanden. Met digital asset management tools kunnen gebruikers toegangsrechten voor digitale bestanden ontwikkelen, organiseren, distribueren en beheren op verschillende locaties en in verschillende bedrijfstakken.

De voordelen van digital asset management software

  • Sneller zoeken naar afbeeldingen en documenten: aangezien de meeste bedrijven een verscheidenheid aan tools gebruiken om met hun mediabestanden te werken - zoals grafische editors, tools voor cloud-opslag, marketingoplossingen en desktop-bestanden - kan het moeilijk zijn om individuele middelen te organiseren en te vinden. Het digital asset management systeem biedt een opslagplaats voor mediabestanden en een portaal voor gecombineerd zoeken. Met digital asset management oplossingen kunnen gebruikers aanpasbare tags toevoegen aan elk onderdeel, waardoor het zoeken op trefwoorden nog sneller kan worden uitgevoerd.
  • Eenvoudiger beheer van licenties en gebruikersovereenkomsten: voor mediabestanden gelden verschillende licentieovereenkomsten, auteursrechtbeperkingen en gebruikersovereenkomsten. Het beheren van compliance voor elk mediabestand kan overweldigend zijn. Het digital asset management systeem stelt gebruikers in staat om vervaldata voor mediabestanden in te stellen, wat bedrijven helpt om het aantal gevallen van schending van gebruikersovereenkomsten te verminderen.
  • Efficiënte strategieën voor hergebruik van content: het hergebruik van content - wat gebruikers helpt om de kwaliteit van de content en de ROI te verbeteren - is tijdrovend. Contentmarketeers moeten zoeken naar middelen uit verschillende bronnen, de best presterende content vinden om te hergebruiken en ervoor zorgen dat de meest recente versie van elk middel beschikbaar is voor content-schrijvers. Het digital asset management systeem biedt meerdere mogelijkheden om deze uitdagingen aan te gaan, waaronder versiebeheer, dat marketeers voorziet van de meest recente versie van een middel. De content analytics functionaliteit helpt gebruikers om de prestaties van verschillende middelen te vergelijken en te beslissen welke het beste is om te gebruiken.

Algemene functies van digital asset management software

  • Categorisering van de middelen: het taggen en delen van middelen in mappen en submappen. Met deze functie kunnen gebruikers ook hun bestandshiërarchie definiëren.
  • Middelenbeheer: het uploaden, downloaden of verwijderen van bestanden. Gebruikers kunnen ook vervaldata instellen voor assets op basis van licentie- en gebruikersovereenkomsten.
  • ​Bestandsbibliotheek: het opslaan en indelen van alle middelen, inclusief afbeeldingen, video's en andere mutlimediabestanden.
  • Middelen delen: het toegang bieden van personen of groepen tot bestanden binnen het systeem.
  • Toegangsbeheer/machtigingen: het definiëren van autorisatieniveaus voor toegang tot specifieke bestanden en mappen. Toegangsrechten omvatten lezen, bewerken/schrijven of beide.
  • Metadatabeheer: het beheren en volgen van referentiegegevens van het bestand, inclusief tags, titel, commentaar, aanmaakdatum en grootte.
  • Zoek/filter: het zoeken en filteren van items met behulp van namen, trefwoorden, beschrijvingen en tags.

Overwegingen bij de aankoop van digital asset management software

  • Integratie met bestaande marketingplatforms: om optimaal gebruik te maken van een digital asset management systeem, dient ervoor worden gezorgd dat het integreert met de andere marketingtools van het bedrijf (bijvoorbeeld campagne management software, e-mail marketing software en marketing automation software). Met geïntegreerde oplossingen kunnen gebruikers rechtstreeks bestanden uit de bestandsbibliotheek van een digital asset management tool importeren in en exporteren naar hun marketing software, waardoor ze de tijd en moeite besparen die nodig zijn voor het handmatig zoeken, downloaden en uploaden.
  • Gegevensanalyse: in het tijdperk van gegevensgestuurde beslissingen is de breedte van de analytische functionaliteit een van de belangrijkste overwegingen geworden bij de aanschaf van een softwareoplossing. Deze trend is ook van toepassing op digital asset management software. Er zijn een aantal voordelen op het gebied van gegevensanalyse met betrekking tot digital asset management software, waaronder rapporten over het aantal content-downloads en zoekopdrachten op trefwoorden. Deze rapporten helpen marketeers de trends in de vraag naar middelen te begrijpen en weloverwogen beslissingen te nemen over de aankoop en creatie van nieuwe digitale middelen.
  • Machine learning zal de automatisering in het digitale asset management systeem stimuleren: de invoering van machine learning door het MKB groeit sneller dan ooit tevoren. Deze technologie transformeert alle softwaremarkten, en digital asset management software is daar geen uitzondering op. Machine learning algoritmen helpen bedrijven bij het automatiseren van processen voor metagegevensbeheer door tags te identificeren op basis van beeldattributen, zoals kleur en objecten. Dit verhoogt het aantal relevante zoekresultaten en vermindert de noodzaak om te zoeken met behulp van meerdere trefwoordvarianten.
  • De behoeften op het gebied van gegevensbeveiliging en contenteigendom zullen de toepassing van blockchain in digital asset management software bevorderen: het toenemende aantal cyberaanvallen stimuleert de vraag naar strengere protocollen voor gegevensbeveiliging. Dit zet ook MKB-softwareleveranciers ertoe aan om de nieuwste IT-beveiligingstechnologieën, die voorheen alleen op bedrijfsniveau beschikbaar waren, over te nemen. Blockchain is zo'n voorbeeld; het beveiligt niet alleen het digital asset management systeem, maar levert ook het bewijs van documenteigendom. Slimme contracten aangedreven door blockchain kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat de eigendomsrechten/gebruiksrechten van de foto's van fotografen of mediabedrijven worden overgedragen aan de koper.