Uitvoering en controle in de detailhandel

Uitvoering en controle in de detailhandel zijn de processen die ervoor zorgen dat teamleden de verkoopprocedures volgen. Voorbeelden hiervan zijn dat ze producten correct weergeven, nauwkeurige antwoorden geven op vragen van klanten en over het algemeen een goede klantenservice bieden.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Uitvoering en controle in de detailhandel

Werknemers zijn meestal het gezicht van een bedrijf, dus ze moeten hun bedrijf goed vertegenwoordigen. Wanneer winkelmedewerkers slechte klantenservice bieden of de verkoopprocedures niet volgen, kunnen hun acties een negatieve invloed hebben op de perceptie van de klant van het merk van een mkb-bedrijf. Deze perceptie kan ertoe leiden dat klanten ergens anders gaan winkelen. Software die is geïntegreerd in het Point-Of-Sale (POS)-systeem of beheerplatform van elke winkel, kan deze gegevens volgen, zodat retailers kunnen beslissen hoe hun winkels moeten werken om de prestaties op alle locaties te verbeteren.