Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Folksonomieën (sociaalnetwerklabels)

Folksonomieën (ook wel sociaalnetwerklabels genoemd) zijn verzamelingen metadata die door gebruikers zijn gedefinieerd, zoals door gebruikers gegenereerde tags op webpagina's, forums, foto's en andere online content. Deze tags maken het voor gebruikers eenvoudiger om te vinden wat ze zoeken. Een foto van de skyline van New York City kan bijvoorbeeld de volgende folksonomieën hebben: "New York City", "wolkenkrabbers", "skyline" en "stad". Een gebruiker kan op de folksonomie "stad" klikken om foto's van andere steden weer te geven.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Folksonomieën (sociaalnetwerklabels)

Mkb’s kunnen folksonomieën op hun website of blog opmerken naarmate hun bedrijf groeit en meer mensen zich met hun inhoud bezighouden. Hoewel folksonomieën op een natuurlijke manier evolueren, kunnen ze een geweldige manier zijn voor nieuwe klanten om nieuwe content over producten en diensten te vinden.