Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Social media software
Social media software ondersteunt klantinteractie met elkaar en met de organisatie. Zoekmachineoptimalisatie, bloggen, podcasting, nieuwsbrieven, profielpagina's, prikborden, virale content en ledenlijsten zijn allemaal functies van social media software die webverkeer, zichtbaarheid en interactiviteit kunnen vergroten voor bedrijven die op het internet aanwezigheid zijn. Zie ook: contactbeheer software, CMS-systemen, ledenadministratie software en portal software. Meer informatie Minder informatie
57 resultaten
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Functies
- Mobiele toegang
- Contentbeheer
- Engagement tracking
- Mediabibliotheek
- Integratie van sociale media
- Realtime meldingen
- Activiteitendashboard
- Chatten/messaging
- Sociale promotie
- @mentions
Kopersgids voor Social media software
Inhoudsopgave
Wat is social media software?
Social media software stelt gebruikers binnen je organisatie in staat om samen te werken aan specifieke taken door verschillende soorten media met elkaar te delen. Met social media software hebben gebruikers die betrokken zijn bij een specifiek project een virtuele gedeelde werkruimte, waardoor ze updates en nieuws over vergaderingen, evenementen en andere informatie kunnen ontvangen die van vitaal belang zijn voor hun individuele projectrollen. Interne social media inhoud kan ook extern worden gedeeld (in de vorm van artikelen, blogs, podcasts en nieuwsbrieven).
De voordelen van social media software
- Verbeterde samenwerking tussen werknemers: door projectspecifieke gebruikersgroepen aan te maken, kunnen groepsleden eenvoudig updates over projecten, gerelateerde media en tijdschema's voor voltooiing delen. Door het organiseren van evenementen en vergaderingen met behulp van interne social media software kun je uitnodigingen versturen en notulen van vergaderingen delen met de aanwezigen. Werknemers hebben een platform om projecten te bespreken door middel van opmerkingen en live chat.
- Team building: net als traditionele sociale netwerken gebruikers in staat stellen om zich verbonden te voelen, ongeacht de fysieke locatie, stelt social media software werknemers in staat om zich meer sociaal verbonden te voelen met de rest van hun organisatie.
Algemene functies van social media software
- Gebruikersprofielen: het in staat stellen van gebruikers om profielen aan te maken die basisinformatie bevatten.
- Groepsbeheer: het geven van de mogelijkheid aan managers om het beleid voor groepen en specifieke leden aan te passen.
- Activiteiten en nieuwsfeeds: het zorgen voor een continue stroom van updates zoals die zich realtime voordoen.
- Evenementenbeheer: het bieden van informatie aan gebruikers over aankomende evenementen.
- Realtime chat: het geven van de mogelijkheid aan gebruikers om te chatten met andere leden van hun gebruikersgroepen.
- Social media tagging: het in staat stellen om zichzelf en andere gebruikers te vermelden op of te taggen in berichten en media die naar het platform worden geüpload.
Met de social media software directory kun je op functie(s) filteren om alleen opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, wat kan helpen je software shortlist te verkorten.
Overwegingen bij de aankoop van social media software
- Gegevens beveiligen: voor veel organisaties is databeveiliging van het grootste belang. Bedrijven moeten het configuratieschema voor sociale netwerken zorgvuldig onderzoeken om te beslissen wat er specifiek moet worden gedeeld tussen bepaalde gebruikers en het bedrijf in het algemeen. Omdat veel social media applicaties voor bedrijven gebruikers en beheerders in staat stellen om het delen van media naar externe social media platforms te automatiseren, zullen bedrijven een strikt beleid moeten opstellen voor de manier waarop dit wordt geautomatiseerd en vanaf welke accounts.
- De gebruikers erbij betrekken: de meeste gebruikers hebben al ervaring met een of andere vorm van social media. Hoewel deze vertrouwdheid met social media concepten het gemakkelijker lijkt te maken voor werknemers om deel te nemen aan het sociale netwerk van een bedrijf, kan het idee om nog een ander postplatform toe te voegen sommige gebruikers overweldigen. Voordat je een social media platform implementeert, moet je niet alleen nadenken over hoe je gebruikers aantrekt, maar ook over hoe je ze daar houdt.
Belangrijke trends op het gebied van social media software
- Telecommunicatie wordt steeds populairder: sinds 2005 is het aantal werknemers dat minstens de helft van de tijd thuis werkt meer dan verdubbeld. Nu steeds meer werkgevers ervoor kiezen hun personeel te decentraliseren, zal de behoefte aan digitale samenwerkingsplatforms steeds belangrijker worden naarmate werkgevers betere manieren zoeken om werknemers bij elkaar te brengen.
- Draagbare computertechnologie optimaliseert de social media van bedrijven: gezien het feit dat 54% van de kleine en middelgrote bedrijven van plan is om de komende jaren draagbare technologie in te zetten, zullen er binnen het zakelijke social media landschap veel mogelijkheden ontstaan om deze technologie te gebruiken. Door de implementatie van draagbare technische video- en data-opnamefuncties kunnen gebruikers virtueel aanwezig zijn in elk gesprek, ook als dat fysiek niet mogelijk is.