Hype Cycle

De Hype Cycle, gecreëerd door Gartner, verwijst naar een algemeen patroon van vijf stappen in de manier waarop technologische innovaties ontstaan: - Innovation trigger: de nieuwe technologie genereert belangstelling en enthousiasme, zelfs zonder een werkend consumentenproduct. - Peak of inflated expectations: na meer publiciteit delen sommige bedrijven hun succesverhalen over het gebruik van de technologie. - Trough of disillusionment: de belangstelling voor de technologie neemt af als de hype niet wordt waargemaakt. - verlichtingshelling: de technologie krijgt hernieuwde belangstelling naarmate deze beter wordt begrepen, met de release van producten van de tweede en derde generatie. - Plateau of productivity: de technologie wordt breed gebruikt.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Hype Cycle

Kleine en middelgrote bedrijven kunnen het zich vaak niet veroorloven een slechte technologie-investering te doen. Mkb-bedrijven moeten zich bewust zijn van de hoogte- en dieptepunten van de technologie-hypecycli om te voorkomen dat ze verstrikt raken in de hectiek en moeten de hype los zien van het werkelijke potentieel van een technologie.

Gerelateerde categorieën