Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Hype Cycle

De Hype Cycle, gecreëerd door Gartner, verwijst naar een algemeen patroon van vijf stappen in de manier waarop technologische innovaties ontstaan: - Innovation trigger: de nieuwe technologie genereert belangstelling en enthousiasme, zelfs zonder een werkend consumentenproduct. - Peak of inflated expectations: na meer publiciteit delen sommige bedrijven hun succesverhalen over het gebruik van de technologie. - Trough of disillusionment: de belangstelling voor de technologie neemt af als de hype niet wordt waargemaakt. - verlichtingshelling: de technologie krijgt hernieuwde belangstelling naarmate deze beter wordt begrepen, met de release van producten van de tweede en derde generatie. - Plateau of productivity: de technologie wordt breed gebruikt.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Hype Cycle

Kleine en middelgrote bedrijven kunnen het zich vaak niet veroorloven een slechte technologie-investering te doen. Mkb-bedrijven moeten zich bewust zijn van de hoogte- en dieptepunten van de technologie-hypecycli om te voorkomen dat ze verstrikt raken in de hectiek en moeten de hype los zien van het werkelijke potentieel van een technologie.

Gerelateerde categorieën