Wij helpen bedrijven al 18 jaar
betere software te kiezen

MCM (Master Content Management)

MCM (Master Content Management) verwijst naar de workflowprocessen die bedrijven en IT-afdelingen gebruiken om de nauwkeurigheid, standaardisering en verantwoordingsplicht van gedeelde gegevensassets te garanderen. Deze activa zijn onder andere bedrijfsinformatie zoals intakeformulieren voor klanten en arbeidsovereenkomsten van werknemers. MCM heeft ook betrekking op een reeks identifiers en kenmerken die bedrijven toepassen op ongestructureerde gegevens. Organisaties kunnen deze datasets opnemen in een contentmanagementsysteem en dat systeem koppelen aan een MDM-toepassing (Master Data Management). Op die manier kunnen organisaties gegevens afstemmen op hun marketing-, verkoop- en operationele doelstellingen.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de MCM (Master Content Management)

MCM helpt teams gegevens te categoriseren en trends te identificeren voor bedrijfsgroei. Gegevensbeheer is met name belangrijk voor kleine bedrijven wanneer ze hun klantenbestand opbouwen en inzicht verwerven in hun producten en diensten.

Gerelateerde categorieën