Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Crowdsourcing

Crowdsourcing is een manier om gegevens te verkrijgen van een grote groep mensen. Meestal gaat het erom dat mensen hun gegevens via het internet naar een verzamelpunt sturen via sociale media, een online formulier, een mobiele app of een gedeelde schijf. Soms kunnen deze gegevens meningen zijn over een bepaald aspect van een product of dienst. Op andere momenten kan het om praktischere informatie gaan. Voorbeelden zijn verkeersapps die informatie van gebruikers gebruiken om de bruikbaarheid van de app voortdurend te verbeteren. Gebruikers kunnen verkeersincidenten of afgesloten snelwegen melden om de app nauwkeuriger te maken.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Crowdsourcing

Mkb-bedrijven kunnen crowdsourcing gebruiken om toegang te krijgen tot een gratis gegevensbron - regelmatige gebruikers van hun producten of diensten - en er gebruik van te maken. Ze kunnen gratis feedback van gebruikers of praktische gegevens krijgen, maar de gegevens zijn slechts zo nauwkeurig als wat de gebruikers verkiezen in te voeren.