Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Sociaalnetwerklabels (Folksonomie)

Sociaalnetwerklabels, of folksonomie, is het verzamelen van metadata van gebruikers. Folksonomieën zijn geen opzettelijk ontworpen community's. In plaats daarvan hebben ze de neiging om in de loop van de tijd op natuurlijke wijze te evolueren. Particulieren en bedrijven gebruiken bijvoorbeeld websites of socialemediaplatforms om gegevens te uploaden of hashtags te maken. Door dit te doen, vormen ze een natuurlijk gecreëerde community rond één specifiek onderwerp, product of interesse. De content van de folksonomie staat niet vast en blijft zich ontwikkelen. De folksonomie kan ook worden gemanipuleerd door externe actoren die van onderwerp willen veranderen.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Sociaalnetwerklabels (Folksonomie)

Mkb-bedrijven kunnen vaak gebruikmaken van folksonomieën door relevante online community's te lokaliseren. Afhankelijk van de specifieke kenmerken van elke community, kunnen mkb-bedrijven die community's mogelijk gebruiken om de betrokkenheid te vergroten, klantrelaties op te bouwen en uiteindelijk de bekendheid van hun producten of merken te vergroten.