Beheer van multichannel campagnes

Beheer van multichannel campagnes is een vorm van marketing die bedrijven in staat stelt hun producten of diensten via meerdere kanalen te promoten. Dit omvat alles, van berichten in de sociale media, e-mails en andere vormen van digitale communicatie tot traditionele methoden, zoals gedrukte advertenties in kranten of tijdschriften. Multichannel marketing, ook wel cross-channel marketing genoemd, stelt de consument in staat de gewenste conversies te voltooien op het medium waar hij zich het prettigst bij voelt. Klanten een keuze geven is een van de belangrijkste voordelen van multichannel marketing.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Beheer van multichannel campagnes

Beheer van multichannel campagnes is van essentieel belang voor bedrijven omdat ze hiermee verschillende demografische groepen kunnen bereiken met boodschappen die specifiek op de behoeften en interesses van elke groep zijn afgestemd. Lululemon richt zich bijvoorbeeld op yoga- en fitness-liefhebbers, wat duidelijk blijkt uit hun keuze van sociale media-platforms (Instagram en Facebook) en de soorten content die ze plaatsen (o.a. yogahoudingen, fitness-routines, enz.). Dit betekent dat ze de verkoop zullen verhogen door een gericht publiek doeltreffender te bereiken.