Wat is Checkfront?

Checkfront is een platform voor boekingsbeheer dat wordt vertrouwd door duizenden touroperators over de hele wereld. Het platform stelt bedrijven in staat om rondleidingen en activiteiten te verkopen op elke website door middel van live voorraadbeheer, dynamische prijzen, klantmeldingen en kanaaldistributie. Checkfront maakt het eenvoudig om je bedrijf te laten groeien, door je administratie te automatiseren en al je zakelijke tools op één plek onder te brengen.

Wie gebruikt Checkfront?

Checkfront is ontworpen voor tour- en activiteitenbedrijven, verhuurbedrijven en aanbieders van accommodatie.

Checkfront - Details

Checkfront

Opgericht in 2008

prijzen van Checkfront

Beginprijs:

US$ 42,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Checkfront heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Checkfront heeft een betaalde versie vanaf US$ 42,00/maand.

Checkfront - Details

Checkfront

Opgericht in 2008

Video's en afbeeldingen van Checkfront

Checkfront-video
Checkfront Software - 1 - miniatuur
Checkfront Software - 2 - miniatuur
Checkfront Software - 3 - miniatuur
Checkfront Software - 4 - miniatuur

Checkfront - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Checkfront

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van factuurtarieven
  • Beheer van sitereserveringen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Beschikbaarheidsindicator
  • Communicatie met gasten
  • Contactenbeheer
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Energierekeningen
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Geografische kaarten
  • Historische verslaglegging
  • In- en uitchecken van gasten
  • Inkomstenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantenaccounts
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Multilocatie
  • Online reserveren
  • Online reserveringen
  • Personeelsbeheer
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Scores en reviews
  • Sitemaps
  • Sjabloonbeheer
  • Tariefbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Vergunningenbeheer
  • Verhuurbeheer
  • Verkooppunt
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Website-integratie

Bekijk de volledige lijst van Camping software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van deelnemers
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Bezoekersregistratie
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Enquêtes en feedback
  • Evenementenbeheer
  • Evenementenkalender
  • Evenementplanning
  • Evenementtickets
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Marketingautomatisering
  • Mobiele toegang
  • Online betalingen
  • Online registratie
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime updates
  • Registratiebeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sociale promotie
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtlijstbeheer
  • Websitebeheer

Bekijk de volledige lijst van Event planning software

  • API
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van factuurtarieven
  • Beheer van gastervaringen
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • CRM
  • Cateringbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Enkelvoudig vastgoed
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Frontdeskbeheer
  • GDS/OTA-integratie
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevenssynchronisatie
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Huishoudbeheer
  • Inkomstenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantendatabase
  • Kortingsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Marketingautomatisering
  • Meerdere panden
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Online reserveren
  • Personeelsbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Reviewbeheer
  • Tariefbeheer
  • Verkooppunt
  • Verlengd verblijf
  • Verwerking van creditcards
  • Voor vakantieverhuur
  • Voorraadbeheer
  • Wellness/Activiteitenbeheer

Bekijk de volledige lijst van Hotel software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Afsprakenbeheer
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Betalingen verwerken
  • CRM
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementplanning
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Groepsreserveringen
  • Herinneringen
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenondersteuning
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Notities bij reserveringen
  • Online reserveren
  • Personeelsbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime updates
  • Reserveren van activiteiten
  • Reservering door derden
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Scores en reviews
  • Sms-berichten
  • Tariefbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verwerking van creditcards
  • Voor meerdere talen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Website-integratie

Bekijk de volledige lijst van Reserveringssystemen

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitenbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Betalingen verwerken
  • CRM
  • Centraal reserveringssysteem
  • Communicatiebeheer
  • Documentbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factuurbeheer
  • GDS/OTA-integratie
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Kortingsbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Meerdaagse reservering
  • Meerdere valuta's
  • Offertes
  • Online reserveren
  • Ontheffingsbeheer
  • Pakketten genereren
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime updates
  • Reserveren van activiteiten
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Resourcebeheer
  • Routes maken
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Voor meerdere talen
  • Voorraadbeheer
  • Website-integratie
  • Websitebeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Touroperator software

  • A/B-tests
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Bestandsbeheer
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Contactenbeheer
  • Digitale handtekening
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • Doorzoekbare database
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische handtekening
  • Factuurbeheer
  • Formulierbeheer
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevenssynchronisatie
  • Herinneringen
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Multilocatie
  • Offline toegang
  • Online ondertekenen
  • Ontheffingenbeheer
  • QR-codes
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Registratiebeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toewijzing en planning van resources
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Voor meerdere talen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Webformulieren
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Waiver software

Alternatieven voor Checkfront

Meer alternatieven voor Checkfront

Reviews over Checkfront

Lees alle 263 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
4,6
Functies
4,1
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van score

5
164
4
75
3
16
2
7
1
1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Nick M.
Nick M.
Owner in Australië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Vrije tijd, reizen en toerisme, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Checkfront review by Cairns Holiday Homes

5 3 jaar geleden

Opmerkingen: Overall, it's a terrific system. Discovering how good it is takes time and frustration. Going from manual pricing to online quoting taught me that the human brain can do things so much more easily than an automated system which has its limits. It took me a while to figure out what I could do and could not do in the pricing possibilities that I could offer. Having said that, the Checkfront system is pretty damn impressive in what it can do but a slog to find out the limitations.

Pluspunten:

The invoicing and notification system is excellent. It allows for a sequence of events - the initial request and removal of item from inventory, the paying of a deposit and the sending out of a reminder for the balance. It has also allowed us to record bookings that come from another listing site. The notification system is good but , as with with all automatic sequences, you need to think carefully before setting a sequence in train because the same message notification might not be right for everyone. It takes a lot of thought to set up the generic sequence that will most often be used. However, it is very easy to make adjustments to the message before it goes out.

Minpunten:

Checkfront may be used more for booking tours rather than holiday homes but it's flexibility allows for many different set-ups. Therein lies the problem with regard to the help pages. They are quite helpful with regard to what any particular feature is but most examples tend to be about booking tours rather than accommodation. I spent a lot of time working out what I could do and how I should do it, more or less by trial and error. In some ways that is a good thing because I learnt so much more about the system by the sheer repetition of trying so many ways to do something. However, it would have saved me a lot of time to have some real examples of how to set up and overcome particular problems. So far, I have only two irritations with the software. One is the mobile phone app which could be much improved but is not actually a bother because I really do not need to carry my office in my pocket. The other is the Inventory calendar. I wish I could highlight the row that I am working on because it is very easy to start making alterations to the wrong row. I also wish that I could highlight a period of time to add or remove a property from inventory. You can only do that one day at a time which is tedious and non-intuitive. There are other ways round this and perhaps there is a good programming reason for the limitation.

Brenda D.
Director in VK
Vrije tijd, reizen en toerisme, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Very responsive customer care

4 5 maanden geleden

Opmerkingen: Very positive experience with Checkfront - nothing seems to be a problem, always supportive response from Support staff. Really very happy with product and overall support.

Pluspunten:

The software has many really useful functions e.g. waivers; group waivers; integration with Xero. The developements in terms of the calendar and manifest are great improvements but little tweaks in layout would declutter the view. Some of the details functionality is brilliant - often not easy to find how to do something but just ask the Support folks and they usually have a very neat solution to offer. The customer support is fantastic, so responsive and are very wiling to take a suggestion/issue back to the developers.

Minpunten:

Find the Inventory calendar a bit cluttered and the mobile app could be done with a little refinement in terms of daily manifest. Integration with Xero needs a little refinement - would be excellent if an admin could choose which Payment Methods are integrated, at the moment every transaction creates a Xero invoice which is not always appropriate (e.g. gift vouchers, cash, face-to-face card payments) so there can be quite a bit of voiding in Xero to correct position. The Partner Accounts are too restrictive for the way we work with our partners so we had to provide User accounts to provide the functionality.

André H.
Director of Operations in Finland
Horeca, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overall Poor, but with Some Plus Points

2 2 jaar geleden

Pluspunten:

Checkfront is fairly easy to use and offers you the possibility to set it up for a multitude of product types, such as transportation, restaurant reservations and experiences. The ability for customers to pay directly on an invoice with various payment methods is neat. For a small business, Checkfront does the job.

Minpunten:

Reporting is poor and does not offer many customisation options. Not being able to assign a guide for an experience shows that this software lacks basic functionality. Employee scheduling in such an app is a must. It doesn't have to replace an employee scheduling software, but one should be able to directly assign an employee to an item on the schedule. The widgets on the dashboard didn't really provide relevant information for day-to-day operations. The daily summary list does not offer a great overview on the day's happenings and looks rather messy. Customer support was very average, more often than not. I never really felt that Checkfront took an interest in our business. We were planning on adding more than 10 users and were asked to pay a large sum, yearly and in advance. At this point, we decided it was time to move on.

Overwogen alternatieven: FareHarbor

Redenen om over te stappen op Checkfront: Because FareHarbor was not available in Europe at the time. Checkfront seemed like the best alternative.

Mátyás G.
Online Business Director (former) in Hongarije
Vrije tijd, reizen en toerisme, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great value and functionality, excellent support

5 7 maanden geleden

Opmerkingen: Great, would 100% recommend to any business operating some type of activity, tour, rental etc.

Pluspunten:

Checkfront is an easy-to-use reservation system that can be customized very well to fit the needs of almost any type of activity or experience provider. It's excellent value comes from the fact that it only has a monthly fee and no extra per booking or per user etc which can literally save you thousands of Euros per year compared to other products that often have lesser or similar functionality. The support team is also worth mentioning, they are always quick and friendly and looking to provide good solutions.

Minpunten:

The number of OTA integrations could be higher and feature requests could be handled more quickly but other than that it's excellent.

Overwogen alternatieven: Rezdy, FareHarbor en TrekkSoft

Redenen om voor Checkfront te kiezen: Checkfront has better functionality AND saved us thousands of Euros per year that we paid to Regiondo for percentage-based fees after bookings that came in through our very own website.

Overgestapt van: Regiondo

Redenen om over te stappen op Checkfront: Better functionality, better value, and some other potential good choices were simply not available in our region.

Daniel S.
President in Canada
Vrije tijd, reizen en toerisme, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great Booking Software

5 11 maanden geleden

Opmerkingen: We run a glamping business and have been using Checkfront for 3 years and it works great. The initial set up was a bit of a slog as we have an complex booking system, but it all works well. The team at CheckFront is always very responsive and helpful - with written suggestions and video walk-throughs for set up issues.

Pluspunten:

There is a lot of flexibility in the this product, with many features. Developed by a small Canadian company, that is very responsive to questions and feature requests. Very supportive with assistance for technical issues in my set up.

Minpunten:

With all the features and parameters to set up, there is lots of things that can get out of lineament. Sometimes I will spend hours trying to puzzle out why something that I have set up does not work as it should. The team at CheckFront is always great is helping me get it fixed.

Overwogen alternatieven: Anytime Booking

Redenen om voor Checkfront te kiezen: Wix is not set up to track the kinds of information that we needed to track in our booking system.

Overgestapt van: Wix

Redenen om over te stappen op Checkfront: Canadian company that could handle everything that we needed it to do - including tent bookings, classes, activities, and special events (plus our currency and taxes). Lots of report and connections to major software tools.