AppFolio Property Manager

Wat is AppFolio Property Manager?

AppFolio biedt mobiele, alles-in-één vastgoedbeheersoftware voor vastgoedbeheerders van woningen, bedrijven, studentenhuizen, huiseigenaren, vereniging van eigenaars en gemengde portefeuilles, voor marketing, beheer en schaalbaarheid. AppFolio is ideaal voor groeiende, complexe bedrijven en bevat functies die de moderne manager ondersteunen: online toepassingen en leases, portals voor eigenaren en bewoners, online betalingen, ingebouwde screening, onderhoudsaanvragen, mobiele inspecties, bulkberichten en robuuste boekhouding en rapportage.

Wie gebruikt AppFolio Property Manager?

Vastgoedbeheerders van woningen, studentenhuizen, commercieel vastgoed, vereniging van eigenaars en gemengde portefeuilles die meer dan 50 eenheden beheren.

AppFolio Property Manager - Details

AppFolio

Opgericht in 2006

AppFolio Property Manager - Details

AppFolio

Opgericht in 2006

Video's en afbeeldingen van AppFolio Property Manager

AppFolio Property Manager-video
AppFolio Property Manager Software - 1 - miniatuur
AppFolio Property Manager Software - 2 - miniatuur
AppFolio Property Manager Software - 3 - miniatuur
AppFolio Property Manager Software - 4 - miniatuur
AppFolio Property Manager Software - 5 - miniatuur

Vergelijk de kosten van AppFolio Property Manager met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 280,00/maand
N.v.t
US$ 50,00/maand
US$ 100,00/maand

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Nee
Gratis proef Ja
Gratis proef Nee

AppFolio Property Manager - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van AppFolio Property Manager

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Auditbeheer
  • Automatische back-up
  • Betalingen verwerken
  • Bibliotheek met opmerkingen
  • Commerciële inspecties
  • Digitale handtekening
  • Documenten opslaan
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Formulierbeheer
  • Foto's toevoegen & bewerken
  • GPS
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevenssynchronisatie
  • Herinneringen
  • Historische verslaglegging
  • Inspectiebeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Mobiele app
  • Offline toegang
  • Opmerkingen/notities
  • Overzichtsrapporten
  • Projectbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportsamenvatting
  • Realtime gegevens
  • Reparatieschattingen
  • Schattingen
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Taakplanning
  • Tekenen uit de vrije hand
  • Verzendbeheer
  • Video-ondersteuning
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Woninginspecties
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Gebouwinspectie software

  • API
  • Aanmaak van leasecontracten
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Financiële analyse
  • Gebruikersbeheer
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Overzichtsrapporten
  • Portefeuillebeheer
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime rapportage
  • Retailleases
  • Sjabloonbeheer
  • Taakbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Vastgoedbeheer
  • Verzekeringenbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Woningverhuur
  • Workflowbeheer
  • Zakelijke leases
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Leasing software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Audittrail
  • Beheer van commercieel vastgoed
  • CRM
  • Cashflowanalyse
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Dealbeheer
  • Documentbeheer
  • E-mailwaarschuwingen
  • Factureren
  • For taxateurs
  • Gegevensvisualisatie
  • Herinneringen
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenportal
  • Leads beheren
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Strategische planning
  • Taakbeheer
  • Vastgoeddatabase
  • Visuele analyse
  • Voor commercieel vastgoed
  • Voor investeerders en handelaars
  • Voor makelaars
  • Voor vastgoedbeheerders
  • Waarschuwingen voor kritieke datums
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Software voor commercieel vastgoed

  • Community's
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van fondsenwerving
  • Beheer van verkiezingen
  • CRM
  • Commissiebeheer
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contentbeheer
  • Deelnemeraccounts
  • Documenten opslaan
  • E-mailherinneringen
  • E-mailmarketing
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementenbeheer
  • Evenementenkalender
  • Evenementplanning
  • Evenementtickets
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Hoofdstukbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Ledenlijst
  • Ledenportal
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Nieuwsbrievenbeheer
  • Personalisatie
  • Rapportage en statistieken
  • Registratiebeheer
  • Schuldenbeheer
  • Vacaturebank
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Website-integratie
  • Websitebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Software voor verenigingen

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Applicatiebeheer
  • Bestandsbeheer
  • Betalingen verwerken
  • Commissiebeheer
  • Communicatie met leden
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementenbeheer
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inning van heffingen
  • Inspectiebeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Ledendatabase
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Sjabloonbeheer
  • Sms-berichten
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • Vastgoeddatabase
  • Verwerking van creditcards
  • VvE-handhaving
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van VVE-software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Antecedentenonderzoek
  • Beheer van commercieel vastgoed
  • Belastingbeheer
  • Berekening voor te late betalingen
  • Betalingen verwerken
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Eigenaarsportal
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Huur bijhouden
  • Huurders volgen
  • Huurdersportal
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kredietcontrole
  • Leads beheren
  • Leasebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Portefeuillebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Taakbeheer
  • Vacaturebeheer
  • Vastgoeddatabase
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verzekeringenbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Vastgoedbeheer software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Antecedentenonderzoek
  • Belastingbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Elektronische betalingen
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Faculteits- en personeelsbeheer
  • Financiële verslaglegging
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Huurders volgen
  • Huurdersportal
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kredietcontrole
  • Leads beheren
  • Leasecontracten volgen
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Sjabloonbeheer
  • Taakbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Transacties controleren
  • Vacaturebeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Vermogensbeheer software

Alternatieven voor AppFolio Property Manager

Meer alternatieven voor AppFolio Property Manager

Reviews over AppFolio Property Manager

Lees alle 1.711 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,3
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van score

5
1.172
4
392
3
88
2
33
1
26

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Joe P.
Joe P.
Executive Vice-President in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Vastgoed, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

#1 single-family residential PM software

5 2 jaar geleden

Opmerkingen: Our experience with Appfolio has been great! It has created efficiencies within our single-family division that didn’t exist previously. I’m optimistic that over time they will develop more features that will allow us to be even more efficient.

Pluspunten:

It’s robust yet easy to use, dependable, constantly evolving, their developers listen to their customer’s needs and if possible delivers, issues are handled quickly by their web based customer service team, and it’s affordable.

Minpunten:

The layout of the property financial statements are subpar and difficult for our clients to understand; its not the best software choice to manage commercial or multi-family properties; it’s lack of customization

K david M.
K david M.
Principal, Expert Witness in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Long Time User Still Enamorede

5 7 maanden geleden

Opmerkingen: We have been using for over eight years with no plans to change. The software continues to improve, often from user comments and experiences.

Pluspunten:

AppFolio's user interface is the best in the business. They're short development cycle offers continued platform improvements. The software does every we need as a small owner/operator.

Minpunten:

The lack of an open API. Support not as responsive as it was.

James J.
Customer Service Rep in VS
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Introduction To The Software

5 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: After learning how to use the software, I can now quickly run bills, owner payments and statements and keeping on top of maintenance requests and work orders are very easy.

Pluspunten:

The products has several reports to quickly find what you are looking for to create PDF for owners and tenants. Invoices are MUCH easier to input into the software and its very easy to keep track of owners and vendors that need to be paid

Minpunten:

Upon signing up for Appfolio we were pushed for a start date. The training is not one on one until all data has been transferred. Then they offer you an assistant for a few weeks. Then afterwards to have to call a number provided by Appfolio, leave a message and wait on them to return your call. Customer Training could be better

Tara D.
Tara D.
Residential Property Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Sad to be looking elsewhere.

3 3 jaar geleden

Opmerkingen: Initially, I was thrilled with Appfolio. They had live support, and same day follow up calls when submitting tickets. Suggestions on the user forum were implemented, or at the very least, were updated by Appfolio so we knew they were aware and cared. None of that anymore, but we are regularly being innundated with value added junk that we can pay for if we want it or obscure improvements that seem pretty specialized/not broadly impactful. Meetups, etc. are heavily geared toward sales/recruitment and have virtually no value for current clients. I was fine with shrugging my shoulders as this is often how things go with growing companies, but looking completely unprofessional to my tenants/owners due to unreliable email/text, suppressed fee accounting/commingling problems (that are legit problems, not user error), and confusing owner statements have me in talks to switch. Property managers are dealing with stigma to start with - I don’t need my management software making my company look unreliable/unprofessional/untrustworthy on top of it. Not to mention - I dread having to explain during a state audit why income is “suppressed” from owner reporting.

Pluspunten:

Extremely easy to navigate/train employees to use, tenant rent payment/owner contributions are free with ACH, application-move in flow is smooth, mobile app works well, available property postings look great on my website.

Minpunten:

Suppressed fees amount to commingling, and that is so bad. It could easily be resolved and the idea has lots of votes in the forum yet it remains unaddressed. Not to mention, suppressed application fees can be passed on to an owner before you need to refund the fee depending on the timing and that leads to a nightmare of accounting, and having to explain to an owner why you are unprofessionally having to withhold the money in the next month. I tried to get help from support to no avail (it was repeatedly blown off as user error) so then I started going to their live meetups when they came to town begging for help from support in person to make it clear it is not user error. That led to more dissmissal from user support as being due to user error, so I finally said I wasn’t taking no for an answer. After talking to tons of people, I finally got a support person who understood what I was saying, and all they could offer was a VERY time consuming work-around. The integrated email/text feature often fails and does not notify you that it failed causing huge problems. Notification emails when a lead inquires have started being unreliable. If tenants wait too long to respond to an email I sent via appfolio, they are told the thread has expired. Since every email sent from appfolio is sent from a different spammy looking email address, I get frustrated tenants asking which of the 15 email addresses they should use to reach me. Owner statements are confusing to owners.

Reactie AppFolio

3 jaar geleden

Hello Tara, thank you for taking the time to leave this review. We understand your frustration and we are glad that you were able to talk through these items with one of the managers on our Customer Success Team. Based on your business practices, not consistently paying our your suppressed fees seems to have caused an issue with your owner's statements. We hope, after speaking with a manager, you will be able to establish a good cadence of paying these in order to avoid error in the future. We take our client feedback seriously and take all of it into consideration when building and improving new features. We hope you will stick with us and continue to provide this vital feedback.

Valerie W.
Director of Property Management in VS
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Great Software, needs timely customer care for established customers

4 2 maanden geleden

Opmerkingen: Overall, I love the product and when I can get the assistance I need I am very happy. We aren't a huge company but we manage close to 300 doors, so we are respectable. We were the first users in our area and told everyone to switch to them. I still think they are better than any other PM software provider we have used and we have used several. My only complaint is the inability to get timely customer care responses. Honestly, service after the sale is VERY important!

Pluspunten:

Overall ease of use. Accounting based, online rent payments, and ability to connect all areas of property management together.

Minpunten:

When we first started with Appfolio they were very quick to respond to our customer service needs. Now, all you get is an email that directs you to watch videos or to online chat. When you have already exhausted those options and you need to speak to ANYONE, it is impossible! I have waited over a month for someone to call me back. By the time they call I have forgotten what I needed, or the details of the transaction I needed help with. They need to hire more customer service reps. When they do call you they are very friendly and knowledgeable, but they usually give you a few minutes and if you need help with someone else while you have them on the phone they tell you to make another request. Then, it's back to the WAIT game.