Activity HD

Wie gebruikt Activity HD?

Ze zijn gespecialiseerd in het helpen van bedrijven die ofwel hun huidige software ontgroeid zijn of op zoek zijn naar een oplossing die meer doet. ActivityHD groeit met je mee om aan je behoeften en uitdagingen te voldoen.

Wat is Activity HD?

ActivityHD is een aanpasbaar ERP-systeem dat complexe grootboek- en payrollsituaties kan verwerken, maar toch eenvoudig genoeg is om te gebruiken in minder veeleisende omgevingen. Het geïntegreerde pakket van toepassingen omvat ook debiteuren, crediteuren, inkoop, bankafstemming, vaste activa, schrijven van rapporten en documentbeheer. ActivityHD communiceert met de meeste softwaretoepassingen van derden, waardoor een efficiënte gegevensoverdracht wordt vergemakkelijkt en handmatige invoer wordt geëlimineerd.

Activity HD - Details

AccountingWare

https://www.accountingware.com

Opgericht in 1977

Vergelijk Activity HD met soortgelijke producten

Vanaf

N.v.t
N.v.t
US$ 13,50/maand
N.v.t

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Ja
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee

Gratis proef

Gratis proef Nee
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Activity HD - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (lokaal)
  • Linux (lokaal)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Activity HD

  • API
  • Accountancybedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Automatische facturering
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Btw-beheer
  • Budgettering/prognoses
  • Compliancebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Declaraties
  • Documenten opslaan
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integraties van derden
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nonprofits
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Orderbeheer
  • Payrollbeheer
  • Prognoses
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Verwerking van creditcards
  • Voor overheidsinstellingen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudprogramma's

  • 1099-voorbereiding
  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Cashbeheer
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Fraudedetectie
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensextractie
  • Grootboek
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kasstroombeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Onkosten bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Status bijhouden
  • Terugkerende betalingen
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Uitschrijven van cheques
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Crediteurenbeheer software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Accountafstemming
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Btw-beheer
  • Cashbeheer
  • Cheques verwerken
  • Contactendatabase
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Debiteurengrootboek
  • Documentbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kasstroombeheer
  • Klantenverhalen
  • Kortingsbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verwerking van overbetaling
  • Verzamelingenbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Debiteurenbeheer software

  • 401(k) tracking
  • API
  • Aannemen van personeel
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanwezigheid bijhouden
  • Aanwezigheidsbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Afdrukken van cheques
  • Beheer van voordelen
  • Compliancebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Directe storting
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Loonadministratierapportage
  • Loonbeslag
  • Meerdere landen
  • Meerdere staten (alleen VS)
  • Naleving van fiscale wetgeving
  • Onkosten bijhouden
  • Outsourcing van salarisadministratie
  • Payrollbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsportal
  • Prestatiebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime rapportage
  • Roosterbeheer
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Trainingsbeheer
  • Urenregistratie van werknemers
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Verlof bijhouden
  • Verlofaanvragen
  • Volgen van sollicitanten
  • W-2-voorbereiding
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Wervingsbeheer
  • Workflowbeheer
  • Zelfservice voor werknemers
  • Zelfserviceportal
  • Ziekteverlof bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Salarisadministratie software

Activity HD alternatieven

Meer alternatieven voor Activity HD

Reviews van Activity HD

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,4
Klantenservice 5
Functies 4,7
Waar voor je geld 4,7

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Barbara P.
Controller
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-10-2018

"Activity HD"

Opmerkingen: Reconciling a 50 page bank statement used to take days - now it can be done in an hour. We write a minimum of 200 checks a month to one time vendors every month. This used to take 1 1/2 days a month, now it takes literally five minutes (less if my printer was faster). These are the most professional people I have ever worked with. They are always accessible. They do what the say. They deliver what they promise and more. They took the time to learn my business needs and suggest ways the software can work for us that I never even dreamed could be possible. Activity HD is like a living, breathing thing that changes and grows to meet changing needs. I have never felt "locked in" to a product that is not flexible and can't keep up. This have been, and continues to be, a great experience. The entire support team has a background in accounting and understand. There are no support levels - you get a "Level 3" every time any one them pick up the phone. The implementation experts are just that - experts. They prepare you and stick with you until they decide it time to be turned over to support. I highly recommend Activity HD and nQativ to anyone.

Pluspunten: We are a healthcare facility that uses Electronic Medical Records and Practice Management Software. Activity HD imports data from our EMR software into our accounting program in seconds every month. There is nothing I have needed that it does not do, and dozens of things it does that never dreamed a software could do! I have worked 45 years in the accounting field and used many different accounting softwares, but this is by far the best ever in every way. There is nothing I have needed that it can not do.

Minpunten: The things that make it so great and so flexible are also the things that make learning it different from other software. If you expect the same "old software" this is not for you. Because of this, the first couple of weeks it was a little overwhelming but now looking back I can't remember why. Twenty-one months into it's use, I have absolutely no regrets about our choice.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-10-2018
Raechelle G.
CFO
Administratie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020

"Activity for Fairs"

Opmerkingen: Activity has enabled the annual audit process to be less intrusive to my time. I enable auditors to have read access into our books during the field work time of the audit. The auditors are able to look into the system without me having to pull records for them to review. This invaluable feature allows me to continue with daily operations during the audit period and allows the Audit to be a less stressful experience!

Pluspunten: I love the use of live data! The functionality of the software to generate financial statements within minutes is phenomenal! The ability of the system to reduce journal entries because of the accounts payable & account receivable systems to do accrual with the extra GL feature makes operations more efficient! I love that nQativ is constantly working with it's client base to look for improvements to the software to help clients make accounting of their company extremely efficient!

Minpunten: By no fault of the software, some users find it difficult to learn all the different modules and formulas. Maybe more training demos on the internet would help some new users on setting up their company and settings on their computers.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020
Rizzalie B.
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    2 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    1 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-1-2017

"Customer Support is outstanding"

Opmerkingen: Customer support is outstanding, however, there are a lot of features that is not possible in the system especially integration. There is other software who does better which is cheaper.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 11-1-2017
Jennifer M.
Controller
Entertainment, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020

"Accounting Software Made for ALL Users"

Opmerkingen: We have been with the ActivityHD family of companies for over 20 years, back when they were a DOS based software. The full packages is unmatched. We currently use all packages that the software offers, and run multiple companies in the software. Our payroll has been cut down from 2 days to 3 hours; I can now monitor our sales department through the contracts package; bank recs take minutes, not hours. I also rely on the security features that ActivityHD offers. Users can be restricted to certain packages, and then only limited parts inside that package. You never have to worry about a random user seeing payroll data, or any other sensitive information. ActivityHD is also pairing with other companies and providers to add addition services - like timekeeping and employee on-boarding - that integrates directly into the software. They are on the cutting edge of technology but keep a customer service level that is second to none.

Pluspunten: ActivityHD is the most comprehensive accounting package out there. It is built for all aspects of your business, not just payroll, or general ledger. The ability to run purchase orders and contracts directly through the software and feed into your accounting suite is a game changer for the industry. The software is also easy enough for an entry level bookkeeper (or non-accounting staff) but offers reporting and features that the most demanding controller or CEO will find exceeds expectations. The software is also fully custom, allowing you to use a single piece, or the entire package. This is not an off-the-shelf purchase and you never hear from the company. From the sale, to the implementation, and to the random issues you have throughout the year, you are in constant contact with the ActivityHD team, and they become an extension of your business, and in some cases, valued friends.

Minpunten: I don't have any complaints - the programmers are open to any suggestion you have about the software, and are constantly upgrading based on those requests.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020
Judy W.
HR/Payroll Administrator Banking Officer
Bankwezen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020

"Payroll Software"

Opmerkingen: Awesome!

Pluspunten: My most favorite thing about Activity is the imports, City Bank has lots of extra benefits and the imports make my job so much easier. Not to mention as large as we are we need something that makes us more efficient, and the large amount of information that goes into each payroll the imports helps with errors. Second favorite thing is the support Activity gives you, I never have to wait long when there is a problem on payroll and I need assistant. they always go beyond the call of duty to take care of you and a very timely manor. They are always very kind and they never make feel uneducated.

Minpunten: Leave Balance, I don't like that when swipeclock goes into payroll it allows a negative balance. There is a filter we have to use after each payroll to take care of negative balances. I also wish that we could get our swipeclock leave balance to be more like our payroll portal. Activity support group has been wonderful at helping us come up with ideas as swipeclock never had a leave balance before, with the help of Activity we now have one and our employees love it more so then the payroll portal. This con is working process so over all we have come along way and I greatful for the support team at Activity.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-2-2020