Wat is Salesforce Marketing Cloud?

Maak kennis met Salesforce Marketing Cloud, de toonaangevende marketingoplossing om de betrokkenheid van elke consument te vergroten. Gebruik krachtig gegevensbeheer om zowel gegevens van de eerste, tweede en derde partij als offline gegevens te verzamelen, te organiseren en veilig op te slaan om volledige gegevensprofielen voor consumenten te creëren. Geef elke interactie tijdens het traject je eigen merkstijl met behulp van de ingebouwde AI. Betrek vervolgens elke individuele consument op schaal met toonaangevende oplossingen voor e-mail-, mobiel, reclame en sociale media.

Wie gebruikt Salesforce Marketing Cloud?

Bedrijven van elke omvang, in elke sector.

Waar kan Salesforce Marketing Cloud worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Salesforce
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2003
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 6 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 16 andere

prijzen van Salesforce Marketing Cloud

Beginprijs:

US$ 4.800,00
  • Geen gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Salesforce Marketing Cloud heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode. Salesforce Marketing Cloud heeft een betaalde versie vanaf US$ 4.800,00.

Over de leverancier

  • Salesforce
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2003
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 6 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 16 andere

Video's en afbeeldingen van Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5

Functies van Salesforce Marketing Cloud

  • A/B-tests
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonneebeheer
  • Activiteiten volgen
  • Antwoordbeheer
  • Autoresponders
  • Beheer van e-mailcampagnes
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van verkooppipeline
  • Bestandsbeheer
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Bewaking van sociale media
  • Bonusbeheer
  • CAN SPAM-compliance
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campaign tracking
  • Concurrentieanalyse
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelgroeptargeting
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • Drip -campagnes
  • Dynamische inhoud
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • Elektronische formulieren
  • Engagement tracking
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Gedeelde inboxes
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevens vastleggen en overdragen
  • Gegevensvisualisatie
  • Handtekeningenbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Klantenbinding
  • Klantensegmenten
  • Leadkwalificatie
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Lijstbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Meerdere campagnes
  • Multi-channel attribution
  • Multichannel campagnes
  • Opties voor contentpublishing
  • Postplanning
  • Prestatiemeetwaarden
  • Publicatieplanning
  • ROI-tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Sjabloonbeheer
  • Social marketing
  • Tekstbewerking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Tools voor exploratie
  • Versiebheer
  • Volgen van gedrag
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor mobiel geoptimaliseerde e-mails
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websiteanalyse
  • Websitebezoekers bijhouden
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Salesforce Marketing Cloud

ActiveCampaign combineert de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM.
Ruim 68.800 klanten in meer dan 100 landen gebruiken de bekroonde software van HubSpot om hun klanten aan te trekken, betrokken te maken en hen te verrassen. Meer informatie over HubSpot Marketing Hub
Populairste marketingplatform voor het MKB! GRATIS marketingdemo
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer.
Volledig uitgerust digitaal marketingplatform voor marketingbureaus
User.com is een geavanceerd marketing- en verkoopsysteem dat helpt bij het automatiseren van gepersonaliseerde communicatie en het stroomlijnen van bedrijfsprocessen.
Saphyte leads in technological disruption with its most advanced and innovative features designed to help your business grow.
Agile CRM is een complete verkoop-, marketing- en servicesuite ontworpen zodat MKB-bedrijven kunnen verkopen zoals de Fortune 500.

Reviews over Salesforce Marketing Cloud

Gemiddelde score

In totaal
4,0
Gebruiksgemak
3,6
Klantenservice
3,7
Functies
4,1
Waar voor je geld
3,6

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Aaron B.
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud in Finland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Powerful, but complex

5 3 jaar geleden

Pluspunten:

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Minpunten:

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Walter T.
Marketing Specialist in VS
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

SFMC

4 2 jaar geleden

Opmerkingen: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Pluspunten:

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Minpunten:

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Ed S.
CVO in VS
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Target pipeline opportunities based on engagement data

4 4 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

Ability to customize messaging to pipeline segments

Minpunten:

Time investment to learn and understand platform and build out

Sandra S.
Marketing Consultant in VS
Gezondheid, wellness en fitness, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Expensive and cumbersome with little support

1 2 jaar geleden

Opmerkingen: Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

Pluspunten:

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

Minpunten:

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Emma D.
Junior Web Developer in VS
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Marketing Cloud

4 3 maanden geleden

Pluspunten:

The best feature about Marketing Cloud is Journey Builder - this allows us to automatically schedule sends, conduct A/B testing and it provides overall metrics for your email sends. There is also an immense amount of documentation on the product which makes troubleshooting eassy.

Minpunten:

Certifications aren't very easy to get and how they conduct the tests aren't the best. You're monitored through your webcam for the duration of the exam and the questions seem like they're intentionally trying to trip you up.