Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Salesforce Marketing Cloud?

Maak kennis met Salesforce Marketing Cloud, de toonaangevende marketingoplossing om de betrokkenheid van elke consument te vergroten. Gebruik krachtig gegevensbeheer om zowel gegevens van de eerste, tweede en derde partij als offline gegevens te verzamelen, te organiseren en veilig op te slaan om volledige gegevensprofielen voor consumenten te creëren. Geef elke interactie tijdens het traject je eigen merkstijl met behulp van de ingebouwde AI. Betrek vervolgens elke individuele consument op schaal met toonaangevende oplossingen voor e-mail-, mobiel, reclame en sociale media.

Wie gebruikt Salesforce Marketing Cloud?

Bedrijven van elke omvang, in elke sector.

Waar kan Salesforce Marketing Cloud worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Salesforce
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2003

Ondersteuning voor Salesforce Marketing Cloud

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 28 andere

Talen

Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels en nog 16 andere

prijzen van Salesforce Marketing Cloud

Beginprijs:

US$ 1.250,00/maand
  • Geen gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Salesforce Marketing Cloud heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode. Salesforce Marketing Cloud heeft een betaalde versie vanaf US$ 1.250,00/maand.

Over de leverancier

  • Salesforce
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2003

Ondersteuning voor Salesforce Marketing Cloud

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 28 andere

Talen

Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels en nog 16 andere

Video's en afbeeldingen van Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5

Functies van Salesforce Marketing Cloud

  • A/B-tests
  • AI/machine learning
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonneebeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Antwoordbeheer
  • Autoresponders
  • Beheer van e-mailcampagnes
  • Beheer van klantervaringen
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van verkooppipeline
  • Bestandsbeheer
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Bewaking van sociale media
  • Bonusbeheer
  • CAN-SPAM-compliance
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campaign tracking
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Concurrentieanalyse
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Doelgroeptargeting
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • Drip -campagnes
  • Dynamische inhoud
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische formulieren
  • Engagement tracking
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Gedeelde inboxes
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevens vastleggen en overdragen
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Gegevensvisualisatie
  • Handtekeningenbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Klantenbinding
  • Klantensegmenten
  • Klantgeschiedenis
  • Lead nurturing
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Lijstbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Marketingmanagement
  • Meerdere campagnes
  • Merkenbeheer
  • Mobile-Optimized Email
  • Multi-channel attribution
  • Multichannel campagnes
  • Opties voor contentpublishing
  • Postplanning
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Publicatieplanning
  • ROI-tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • SEO-beheer
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Social marketing
  • Sociale promotie
  • Tekstbewerking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Tools voor exploratie
  • Versiebeheer
  • Visuele analyse
  • Volgen van gedrag
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor marketing en reclame
  • Voor meerdere talen
  • Voor start-ups
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websiteanalyse
  • Websitebezoekers bijhouden
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Salesforce Marketing Cloud

ActiveCampaign combineert de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM.
Act-On is een marketingplatform dat persoonlijke en doelgerichte multi-channel marketing bevordert. Het is in te zetten voor betere inbound en outbound marketing.
HubSpot CRM is de 100% gratis, flexibele en intuïtieve CRM waar je verkoopteam dol op zal zijn. Meer informatie over HubSpot CRM
Hoogwaardige oplossing ontworpen voor verkoop, samenwerking, communicatie, sociale netwerken en workflowbeheer.
SendGrid is het toonaangevende cloudgebaseerde platform voor e-mailbezorging, vertrouwd door meer dan 78.000 van 's werelds snelstgroeiende merken.
Populairste marketingplatform voor het MKB! GRATIS marketingdemo
Het platform maakt het bereik van je verkoopteam effectiever om meer afspraken te realiseren.
Ruim 68.800 klanten in meer dan 100 landen gebruiken de bekroonde software van HubSpot om hun klanten aan te trekken, betrokken te maken en hen te verrassen. Meer informatie over HubSpot Marketing Hub

Reviews over Salesforce Marketing Cloud

Gemiddelde score

In totaal
4,2
Gebruiksgemak
3,8
Klantenservice
3,9
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
3,8

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Laurie
Laurie
Owner
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Gezondheid, wellness en fitness, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

Needed Software to Help Simplify

4,0 3 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Brandon
Chief Strategy Officer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Basis- en voortgezet onderwijs, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Salesforce is simply the best

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Lindsey Raye
Lindsey Raye
Email marketing specialist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

SFMC is a robust system great for dynamic development

5,0 2 maanden geleden

Pluspunten:

The ability to test emails with different dev ops test files

Minpunten:

Cumbersome and a lot of repetitive tasks

Kayla
CRM Marketing Specialist in VS
Hoger onderwijs, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Salesforce Marketing Cloud is Superior

5,0 4 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

I love using SFMC! It's actually the biggest reason I have kept my current job as long as I have, because we use this software. I write journeys to send content and use those journeys in complex ways to add folks to a campaign after they have gotten an email or to direct them down a path for a specific plan or program they may have for a more targeted email. Or I used dynamic content in content builder when building emails so folks can get more customized emails. I also can write the ampscript into the emails in content builder. I frequently write data extensions in email studio and put them on automations! I use salesforce marketing cloud hourly at my job and love it! So many capabilities!

Minpunten:

Not one con, I love using it and train others how to use it!

Lisa
Email Specialist in VS
Detailhandel, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

SFMC is the WORSE

1,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Terrible experience. Need to know basic SQL and AMP scripting.

Pluspunten:

Nothing! Absolute worse platform there is

Minpunten:

Everything! It's terrible platform, not intuitive, requires marketer to act like IT, clunky, minimal support, all in all feels like a sales tactic scam

Renly
Director Marketing in VS
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

An Amzing Marketing Analytics Solution

4,0 2 maanden geleden

Pluspunten:

From lead generation to marketing analytics, Salesforce Marketing Cloud has it all and is easy to use It is affordable and makes email automation, campaign tracking and reporting easy

Minpunten:

No issues with Salesforce Marketing Cloud as it meets the need

Jana
Jana
Senior Director Of Marketing in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Incredibly Powerful Cloud-Based Marketing Automation Platform

5,0 8 maanden geleden

Opmerkingen: Using Marketing Cloud, we can simply keep tabs on all of our social media profiles, Facebook updates, and email automation tools. Even if this platform is already a part of our website, it integrates with the services of other companies and applications with relative ease. Despite the fact that Marketing Cloud has an email solution, we continue to rely on Mailchimp to assist with channel management.

Pluspunten:

It is an extremely adaptable and comprehensive application that provides everything you need to efficiently manage your connections with customers. I liked that I could find out a lot of stuff, like what they were doing online, about the people I was trying to sell to. It gave me a comprehensive understanding of their habits, tastes, and contacts with my company, allowing me to make smarter choices and give superior service. In conclusion, if you're wanting to simplify your sales and marketing operations in a strong and user-friendly method, this CRM system is what you need.

Minpunten:

It is always frustrating how long it takes for an email activity to load in Journey Builder. Sometimes the platform will indicate that you have been idle even if you have been working on it continuously.