Wie gebruikt deze software?

Voor middelgrote tot grote bedrijven met een marketingfocus. Belangrijkste verticale markten: Productie, consumentenproducten, voedsel en drank, kleding en mode, gezondheidszorg en medische technologie, gastvrijheid, onderwijs, bureaus.

Gemiddelde scores

305 beoordelingen
  • In totaal 4.4/5
  • Gebruiksgemak 4.4/5
  • Klantenservice 4.7/5
  • Functies 4.4/5
  • Waar voor je geld 4.6/5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 24.900,00
  • Gratis versie Nee
  • Gratis proef Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
    Mobiel - iOS native
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning 24/7 (contact met medewerker)
    Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • Widen
  • http://www.widen.com
  • Opgericht in 1948

Over Widen Collective

Widen is erkend door Capterra-gebruikers voor "Beste waarde" en "Best gebruiksgemak" en biedt een product voor het beheer van digitale middelen dat doet wat het zegt en elke dag echte waarde wil toevoegen voor zijn klanten. De cloudgebaseerde oplossingen van Widen voor enterprise-DAM, creatieve workflow en merkbeheer ondersteunen voornamelijk middelgrote tot grote organisaties van meer dan 1000 werknemers en leveren een complete ervaring van hoogwaardige software met een ongeëvenaarde service.

Functies van Widen Collective

  • Deduplicatie van gegevens
  • Documentbeheer
  • E-mails archiveren
  • Multimedia-archivering
  • Opslagbeheer
  • Retentiebeheer
  • Toegangsbeheer
  • Versiebheer
  • Webarchivering
  • eDiscovery
  • Campagnebehee
  • Fulfillmentdistributie
  • Kunstbeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Workflowbeheer
  • Aanpasbare sjablonen
  • Afbeeldingseditor
  • Audio-inhoud
  • Documenten indexeren
  • E-formulieren
  • SEO-beheer
  • Teksteditor
  • Versiebheer
  • Video-inhoud
  • Websitebeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Contactendatabase
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailmarketing
  • Kanaalbeheer
  • Leads beheren
  • Meerdere campagnes
  • Aangepaste catalogusweergaven
  • Aangepaste productkenmerken
  • Catalogi samenstellen
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Cross-selling-functionaliteit
  • Prijsbeheer
  • Productvergelijking
  • Zoeken/filteren
  • Beheer van sociale media
  • Campagnebehee
  • Categoriseren/Groeperen
  • Conversies bijhouden
  • Distributiebeheer
  • Doelgroeptargeting
  • Merkenbeheer
  • Publicatieplanning
  • Publiceren via meerdere kanalen
  • Redactiekalender
  • SEO-beheer
  • Videobeheer
  • Bestanden delen
  • Factureren
  • Klantenbeheer
  • Marketingkalender
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Bestandsherstel
  • Bestandstypen converteren
  • Compliance bijhouden
  • Documenten archiveren
  • Documenten bewaren
  • Documenten indexeren
  • Documenten samenstellen
  • Elektronische handtekening
  • Offline toegang
  • Optische lezers (OCR)
  • Samenwerkingstools
  • Versiebheer
  • Aanpasbare branding
  • Assetbibliotheek
  • Assetcategorisering
  • Assets delen
  • Bestandsconversie
  • Metadatabeheer
  • Mobiele app
  • Rapportage en analyse
  • Versiebheer
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren
  • Activiteitenplanning
  • Analyse / ROI volgen
  • Beheer van digitale assets
  • Budgettering en prognoses
  • Contentbeheer
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Marketingkalender
  • Merkenbeheer
  • Onkostenbeheer
  • Strategische planning
  • Beheer van doelstellingen en quota
  • Beheer van vergaderingen
  • Beheer van voorstellen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
  • Leads beheren
  • Presentatiebeheer
  • Prestatiebeheer
  • Samenwerking
  • Territoriumbeheer
  • Trainingsbeheer
  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen
  • Analyse
  • Maatschappelijk delen
  • Massa-upload
  • Merkenoverlay
  • Ondersteuning voor mobiele beeldschermen
  • Ondertiteling
  • Privacy-opties
  • Videolooping
  • Videostreaming
  • Aanpasbaar dashboard
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Compliance bijhouden
  • Documentbeheer
  • Formulierbeheer
  • Grafische workfloweditor
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • No-code
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Workflowconfiguratie

De nuttigste reviews van Widen Collective

A great asset manager for a large corporation

Beoordeeld op 14-8-2019
Alain D.
Webmaster
Civiele techniek, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We use Widen as a digital asset manager that houses our corporate photography, videos, branding materials, and other documentation. Everyone in the company can log in through Single Sign-On and begin using the tool to find and access the content they need to get their jobs done quickly and independently.

Pluspunten: The search functionality is powerful. Metadata parameters are as broad or as narrow as I'd like them to be when I'm uploading my content, but I know that I'll always be able to track things down with the search bar.
I love that, as an administrator, I can assign different "roles" or "groups" to both users and assets to ensure that the right content can be found by the right people, and restrictions or limitations can be put in place when required.
The front page is pretty customizable, though that part isn't as intuitive as it could be. (A free-form HTML editor option would be nice, for the geeks among us who want to really extract the full potential of a customized front page). Fully integrated Single Sign-On makes it easy for anyone in the organization to log in and get going with virtually no effort on my part as an administrator. The analytics reports let me know how much use we're getting out of the tool, what people are searching for, and creates opportunities for optimization. It also gives us a clear indication of what type of content require to get their jobs done, so we can better cater to their needs.

Minpunten: Again, the lack of a truly free-form HTML editor option for the homepage layout is a bit limiting - We've managed to find clever ways around that to ensure people can still easily navigate around and find what they need, but the ability to customize that homepage would be great. It would be nice as an administrator to be able to quickly and easily change my view mode to be able to see what content is available for different role types. Currently, I find myself having to log into a number of dummy accounts with different access levels to verify what content is/isn't displayed, which can interrupt my workflow.

Excellent software

Beoordeeld op 24-9-2019
Deana B.
Associate Creative Director
Marketing en reclame, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Our agency works with many clients, but only my client uses Widen Collective. I am the envy of the creative team since I can easily find any image I need.

Pluspunten: What I like most about this software is that I can easily see the newest items that have been added to the collective. The search tool also works really well for finding specific items.

Minpunten: The most challenging part of using this software is that apparently the administrator that adds items to the collective is not required to add all the meta tags that would help users find what they need easily. I don't think it's a fail on the part of the software but maybe if adding all meta tags were required it would make searching easier.

My Widen DAM Review

Beoordeeld op 12-1-2020
Geverifieerde reviewer
Creative Services Coordinator/Graphic Designer
Overheidsadministratie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
4/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Using Widen’s DAM to organize our assets has greatly reduced our marketing teams time spent hunting for images.

Pluspunten: My favorite things about Widen’s DAM software include an easy to navigate interface, very intuitive searching capabilities, customizable metadata fields for great detail to be attributed to assets, the ability to download files in multiple files types (fairly quick conversion depending on size of original file), the ability to customize your login screen and home screen (keeping everything on-brand is important!), and their customer support team is amazing.

Minpunten: I feel that the asset sharing options could be expanded upon. Currently, you can type an email in and send a set of assets. I would like to see additional options implemented because it feels fairly limited currently.

Widen Media Collective (DAM) Review

Beoordeeld op 7-10-2019
Levi D.
Lead Web Designer
Sport, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
3/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: Its searchable content. As long as metadata is used, searching for assets is relatively easy.

Minpunten: Upload process. The Drag/Drop feature was nice! Now I'm forced to go through a wizard. Too time consuming for my liking.

Widen Collective

Beoordeeld op 30-11-2010
Kala H.
Trek Marketing Builder Administrator
Bron van de reviewer 
3/5
In totaal
3/5
Gebruiksgemak
Functies en functionaliteit
4/5
Klantenondersteuning
Waar voor je geld

Opmerkingen: The Digital Asset System was put in place to provide easy access to assets owned by Trek Bicycle Corporation for those internally and externally. These assets can be ordered and downloaded at any time of day or night. It's an invaluable tool for our dealers, distributors, and international offices.
'
The Media Template is an online ad, and media builder. It allows Trek to control brand consistency, while it allows our users to build media in minutes using pre-approved images and text without the need of expensive software programs. We use this portion of the site to provide promotional items and in store signage to our large dealer base.
Overall, I think the Widen collective is a great product and I really enjoy working with Widen.

Pluspunten: Good customer support
Robust reporting features
Assets can be downloaded in a variety of file formats
Various types of file formats are supported
Permissions can be setup to protect assets
Users can access the site through a standard web browser
Media can be built in minutes without needing expensive software programs
Assets/media can be ordered and downloaded at any time of day or night
Software updates made throughout the year

Minpunten: Pages can be slow to load at times
Reporting tools can be confusing
Custom enhancements to the site can be expensive
Some education is needed for new users of the site
The site is not setup for printing on demand
Home page can be confusing if your site includes the DAM and the media builder

Lees meer reviews