Procore

door Procore Technologies

Wie gebruikt Procore?

Procore is ontworpen voor een verscheidenheid aan eigenaren, algemene aannemers, CM-kantoren, architecten, ontwerpbureaus, ingenieursbureaus en gespecialiseerde onderaannemers.

Wat is Procore?

Procore Technologies, Inc. is 's werelds meest gebruikte constructiebeheersoftware, en helpt bedrijven de projectefficiëntie en aansprakelijkheid drastisch te verhogen door projectcommunicatie en -documentatie te stroomlijnen en te mobiliseren en uiteindelijk de winst te vergroten. Procore stelt bouwprofessionals in staat om samen te werken aan projecten vanaf elk met internet verbonden apparaat, waarbij ze toegang hebben tot alle projectdocumenten, contracten, RFI's, indieningen, planningen en tekeningen en meer.

Procore - Details

Procore Technologies

http://www.procore.com

Opgericht in 2001

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
Procore-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Procore - prijsoverzicht

Procore heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.


Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Functies van Procore

  • 2D-tekening
  • 3D-modellering
  • Conflicten bijhouden
  • Documentbeheer
  • Mobiele toegang
  • Ontwerpmodellering
  • Plannen
  • Samenwerking
  • Veranderingsbeheer
  • Voor faciliteitsbeheer

Bekijk de volledige lijst van BIM-software

  • Budgettering en prognoses
  • Cashbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Grootboek
  • Inkooporderbeheer
  • Offertes
  • Overschrijdingsprognoses
  • Payrollbeheer
  • Productiekosten
  • Specificaties van bouwconstructies

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudprogramma's voor de bouw

  • Aanpasbare sjablonen
  • Aansturing van onderaannemers
  • Audittrail
  • Elektriciteitsschatting
  • Historische database
  • Integratie in de administratie
  • Loodgieterswerk inschatten
  • Materiaalonderzoek
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Schattingen voor klimaatregeling
  • Wat-als-analyse

Bekijk de volledige lijst van Bouwcalculatie software

  • Aansturing van onderaannemers
  • Apparatuur bijhouden
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • CRM
  • Commercieel
  • Contractbeheer
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Integratie in de administratie
  • Mobiele toegang
  • Offline toegang
  • Onderaannemers
  • Rapportage van incidenten
  • Schattingen
  • Wijzigingsorders
  • Woning

Bekijk de volledige lijst van Bouwsoftware

  • Beheer van verkooppipeline
  • Contractbeheer
  • Klanten volgen
  • Offertes en voorstellen
  • Plannen
  • Prognose
  • Projectbeheer

Bekijk de volledige lijst van CRM voor de bouw

  • Biedingsbeheer
  • Database voor bouwmaterialen
  • Factureren
  • Klantenbeheer
  • Materiaalonderzoek
  • Offertebeheer
  • Plannen
  • Projectbeheer
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Calculatiesoftware voor woningbouw

  • Aansturing van onderaannemers
  • Beheer van offerteaanvragen
  • Beheer van voorstellen
  • Bestanden delen
  • Biederbeheer
  • Database voor bouwmaterialen
  • Kostendatabase
  • Materiaalonderzoek
  • Offertes
  • Versiebheer

Bekijk de volledige lijst van Offertesoftware voor de bouw

  • Biedingsbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Opnieuw plannen
  • Personeelskalender
  • Projectplanning
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Planning software voor de bouw

  • Documentbeheer
  • Foto's in rapporten opnemen
  • Integratie van tekeningen
  • Kwaliteitscontrolelijst
  • Opmerkingen/notities
  • Problemen bijhouden
  • Samenwerking
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer

Bekijk de volledige lijst van Punchlist software

  • Aansturing van onderaannemers
  • Biedingsbeheer
  • Budgettering
  • Compliancebeheer
  • Database met onderaannemers
  • Documentbeheer
  • Kwalificatie bijhouden
  • Plannen
  • Rapportage en analyse
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Veiligheidsbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor aannemers

  • Budgettering en prognoses
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Materiaallijsten
  • Offertes
  • Overschrijdingsrapportage
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Productiekosten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Software voor het beheer van projectkosten

Procore alternatieven

Meer alternatieven voor Procore

Reviews van Procore

5 van 2.399 reviews worden weergegeven

In totaal
4,5/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenservice
4,6/5
Functies
4,3/5
Waar voor je geld
4,1/5
Ruth M.
Director
Design en ontwerp, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    Zonder beoordeling
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 6-4-2016

"Excellent full-on project management software"

Opmerkingen: This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Pluspunten: Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction
- RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it
- meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it
For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am. Site logging app very powerful Clients love the visibility Document handling with version control is brilliant

Minpunten: The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app. The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials. It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you. The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen. I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 6-4-2016
Lee M.
Senior Project Manager
Bouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 19-3-2020

"Procore with SAGE 300 ERP integration"

Opmerkingen: The cost has been high, but overall the product is serving us well and they continue to work to improve the software. They seem to care about what things need to be fixed to improve the software and will allow beta groups of exiting customers. We have had a positive experience.

Pluspunten: Procore was able to integrate with our accounting software (SAGE 300) to help reduce duplicate entry.
Procore has a very good user interface and has been adopted well including in the field.
Procore continues to improve the software and integrations to increase the value and usability.

Minpunten: The cost is higher than we would like. Some of the tools are not fully connected to SAGE yet, so the features are not quite as useful. For example subcontractor invoicing is still being connected.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 19-3-2020
Geverifieerde reviewer
MEP Project Manager
Bouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 27-7-2020

"Procore Review"

Opmerkingen: Overall, Procore is an extremely useful tool within the construction industry

Pluspunten: I like that it is an all encompassing software that allows users to have a single point for all project documentation

Minpunten: The thing I like least about Procore is that adding all the useful features starts to drive the price up

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 27-7-2020
Chaya K.
Director of Operations
Bouw, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    3/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-2-2019

"Procore for Mid-Size General Contractors"

Opmerkingen: The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Pluspunten: Strong Project Management capability including Contact Management per job, Submittal & RFIs workflows and approvals with ease of communication on mobile devises. Also, syncing with Microsoft Project schedules is a time-saver, and allows views for updated project schedules in calendars. On a customer support level, I did find the live chat very helpful as well as all the Procore tutorials on the various features. I also greatly valued how documents could be uploaded and the system would recognize the drawing page references and label accordingly when saving.

Minpunten: Insufficient as a sole source for accounting services, and does not support information transfers in/out of QuickBooks desktop versions (even with support of Procore connectors). Therefore, accounting team needs to duplicate efforts and manually update prime contracts. Additionally, the accounting module does not really communicate with the project management module so challenged to know as a team what stage project is in, and no easy way to get budget forecasts. Also, navigation around the program was not very logical and user-friendly for many staff members. Lastly, when we experienced a big hurdle with the accounting features, it took months to speak to a support representative who could talk through the issues. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-2-2019
Paul M.
Project Director
Bouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-7-2020

"Excellent PM Software"

Opmerkingen: I use this every day to manage multiple projects and it is extremely helpful to stay organized.

Pluspunten: Many great features but the best feature by far is its ability to organize drawings. Additionally the RFI, RFQ, and Change Event features are all great.

Minpunten: It is sometimes hard to use with hidden features or settings that are hard to figure out. They also change things randomly without warning, reason, or explanation.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 13-7-2020