Buildium

Wie gebruikt Buildium?

Residentiële vastgoedbeheerders, vastgoedbeheerders met gemengde portefeuilles en beheerders van gemeenschapsverenigingen

Wat is Buildium?

Buildium is de enige oplossing voor vastgoedbeheer die makelaars helpt nieuwe zaken te werven van eigenaren van vastgoed en gemeenschapsorganisaties die op zoek zijn naar diensten. Met deskundig advies en niet-aflatende ondersteuning kun je met Buildium beter presteren in alle facetten van je bedrijf met behulp van intuïtieve software die zowel kracht, eenvoud en gebruiksgemak biedt. Buildium ondersteunt vastgoedbeheerders in meer dan 50 landen, in totaal meer dan 1,8 miljoen beheerde wooneenheden.

Buildium - Details

RealPage

https://www.realpage.com

Opgericht in 2015

Home Dashboard
Online Rental Application
ePay for Online Payments
Leasing Performance
Reports
Buildium-video
Play
Home Dashboard-thumb
Online Rental Application-thumb
ePay for Online Payments-thumb
Leasing Performance-thumb
Reports-thumb

Buildium - prijsoverzicht

Buildium heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Buildium heeft een betaalde versie vanaf US$ 50,00/maand.


Beginprijs

US$ 50,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Buildium - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Buildium

  • API
  • Aanmaak van leasecontracten
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Assetbeheer
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Financiële analyse
  • Gebruikersbeheer
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Leveranciersbeheer
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Overzichtsrapporten
  • Portefeuillebeheer
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime rapportage
  • Retailleases
  • Sjabloonbeheer
  • Taakbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Vastgoedbeheer
  • Verzekeringenbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Woningverhuur
  • Workflowbeheer
  • Zakelijke leases
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Leasing software

  • Community's
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van fondsenwerving
  • Beheer van verkiezingen
  • CRM
  • Commissiebeheer
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contentbeheer
  • Deelnemeraccounts
  • Documenten opslaan
  • E-mailmarketing
  • E-mailsjablonen
  • E-mailuitnodigingen en -herinneringen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementenbeheer
  • Evenementenkalender
  • Evenementplanning
  • Evenementtickets
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Hoofdstukbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Ledenlijst
  • Ledenportal
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Nieuwsbrievenbeheer
  • Personalisatie
  • Rapportage en statistieken
  • Registratiebeheer
  • Schuldenbeheer
  • Vacaturebank
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Website-integratie
  • Websitebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Software voor verenigingen

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Bestandsbeheer
  • Betalingen verwerken
  • Commissiebeheer
  • Communicatie met leden
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementenbeheer
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inning van heffingen
  • Inspectiebeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Ledendatabase
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Sjabloonbeheer
  • Sms-berichten
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toepassingsbeheer
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • VVE-handhaving
  • Vastgoeddatabase
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van VVE-software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Antecedentenonderzoek
  • Beheer van commercieel vastgoed
  • Belastingbeheer
  • Berekening voor te late betalingen
  • Betalingen verwerken
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Eigenaarsportal
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Huur bijhouden
  • Huurders volgen
  • Huurdersportal
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kredietcontrole
  • Leads beheren
  • Leasebeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Portefeuillebeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Taakbeheer
  • Vacaturebeheer
  • Vastgoeddatabase
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verzekeringenbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Woningen
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Vastgoedbeheer software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuuronderhoud
  • Auto- en bootverhuur
  • Berekening voor te late betalingen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Evenementplanning
  • Factuurbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Huren van apparatuur
  • Huren van medische apparatuur
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Korte- en langetermijnverhuur
  • Kortingsbeheer
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Online reserveren
  • Orderbeheer
  • Plannen
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en statistieken
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Tariefbeheer
  • Terugkerende huren
  • Transactiegeschiedenis
  • Vastgoed huren
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Verhuursoftware

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Antecedentenonderzoek
  • Belastingbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Elektronische betalingen
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Faculteits- en personeelsbeheer
  • Financiële verslaglegging
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Huurders volgen
  • Huurdersportal
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Kredietcontrole
  • Leads beheren
  • Leasecontracten volgen
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Sjabloonbeheer
  • Taakbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Transacties controleren
  • Vacaturebeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Vermogensbeheer software

Buildium alternatieven

Meer alternatieven voor Buildium

Reviews van Buildium

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,3
Klantenservice 4,5
Functies 4,3
Waar voor je geld 4,4

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Nicholas N.
Owner
Vastgoed, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-6-2020

"Buildium reduced my workload by approximately a factor of 5!"

Opmerkingen: Overall, my experience has been fantastic. I took my time onboarding over a period of about 3 months, then I ran the software concurrent to QuickBooks for 2 months, cutting Quickbooks off on Jan 1 and using Buildium exclusively.

Pluspunten: Residents having 24/7 access to their account to make payments and submit requests is a huge time saver. Requests go to the right place automatically and payments are deposited into the proper account. Accounting is a breeze since it is all done online - reconciliations take no time at all!

Minpunten: I wish it were easier to add residents to leases that have already been signed and to assign leases mid-lease.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-6-2020
Tim F.
Operator
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-3-2021

"Great product for property management"

Opmerkingen: Buildium has been great for property management. Online applications/background checks, epay, and the resident portal have proven to be daily uses in our business. 10 out of 10 would recommend.

Pluspunten: epay. It's worth it for that. To be able to get paid online seemlessly is great. Communication being automated around payment is wonderful, too -- specifically, the lease ledger, automating late fees, and payment reminders.

Minpunten: We list properties for rent that do not have bed/baths on them - specifically, RV pad sites and commercial lots. Buildium does not allow us to list properties without the bed/bath requirement. This becomes confusing to prospective tenants when these listings are on our website and published elsewhere.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-3-2021
Tom L.
  • Totaalscore
    3,5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 30-1-2013

Opmerkingen: We've been using Buildium for about 2 years, long enough to get a good feel for its strengths and weaknesses. My overall impression is that this is a good product for small to medium size residential property management firms (10-100 units). If you have fewer than 10, this product is overkill. If more than 100, you'll probably find it too simplistic. The product is geared to residential properties and residential associations. Managing commercial portfolios with it can be difficult. The Good:
Accounting functionality is pretty strong. GL, AR, AP, budgets and property ledgers are handled seamlessly. Very easy to use even for beginners. I like the global search functionality. You can pretty much find anything using it without navigating through the menus. Pricing is relatively inexpensive.
It's cloud-based, so you don't have to maintain any software on your own computers. You can access it anywhere with a web browser. Some people see this as a negative, but we've not had any issues with Buildium being down unexpectedly. The scheduled maintenance times are generally late at night. Support is good if you're having problems with the standard functionality. In general I would say the support staff understands their product well. And you can get them on the phone to explain things. That's becoming less common with companies today. Document management is hit & miss. I love that I can post a PDF receipt for every expense right there in the ledger. However, documents at the property- or owner level are less helpful. It's just one big bucket per property or owner. Having a folder structure would be a big help. (Not there today.) Buildium offers tenant bill-pay through an online portal for rent payments, and also outbound electronic payments to property owners. It's done through a 3rd party vendor and at additional cost. This is a double-edged sword. Very convenient; it makes the bookkeeping entries for you automatically. But if you're doing outbound payments, make sure to treat it just like an online banking account (long passwords, be careful of who in your office has access to it, etc.) Allowing for extra security questions or letting users limit the IP addresses that have this outbound payment functionality would be helpful. The Bad:
As noted, you'll get frustrated if you're trying to use this for commercial properties. The designers make assumptions that you're doing residential.
CRM functionality is practically non-existent. This is an accounting package. They do have some decent (and customizable) postal-mail templates and can do mail-merge so you can send notices to tenants and owners. But this does not extend to email. You'll need another product to do CRM and do double data entry between systems. There is no integration layer or API, so no chance of integrating this with your CRM system or generating custom reports. The reports, while nice-looking, are as-is and not customizable in any way. You're stuck with what they give you. They make some odd design decisions sometimes. For example, you can't generate an association owner invoice for an owner who lives someplace other than the managed property. The invoice is always addressed to the managed property, even if you entered a different mailing address for the owner, as if an association owner would never rent out the property. These types of oddities abound, and the product support folks will never acknowledge it as a problem. They'll tell you to fill out an enhancement request, which may be considered for implementation someday, or may not. You'll never know. Providing a way to customize reports or providing an API would help in this area. In Summary:
Buildium is good at what it does, but what it does is pretty limited. You will likely be happy if you're in their demographic sweet spot (10-100 residential units). It's cheap enough to sign up and try it out to see if it's right for you. If you manage commercial properties, have a very large or complex portfolio, or need integrated CRM capabilities, it's probably not for you.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 30-1-2013
Cynthia S.
Member-Manager
Administratie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2021

"If you manage rental property, you need this software!"

Opmerkingen: We would say our who leasing process has been streamlined by using Buildium. Prospective tenants can apply on-line, sign a lease on-line and pay their monthly rent and fees on-line. All in one place. Since we manage at least 3 separate multi-family properties at any one time, it has saved us time, as now all communications are in one software program, rather than having separate accounts/e-mails, etc. for each property.

Pluspunten: We own and manage our own rental properties. We have been in the business for at least 35 years. We have used other means of tracking our rentals, but this one by far is the best. We love the fact that our residents can pay their rent and fees on-line, via the tenant portal, which means fewer trips to the bank. They also may submit maintenance issues and ask questions. We can send out announcements very easily and quickly. We can see easily who has paid their rent this month, and the ones that we need to remind them that their rent is past due -- the software automatically adds the late fees! Prospective tenants can apply for one of our properties on-line, which saves time for both the them and our company; no more printing paper applications that need to be mailed back, causing delays. We can even send out eLeases -- no more printing leases and the accompanying documents, and having to make sure all the "i's" are dotted and the "t's" crossed. The software makes sure that all fields that need initials, signatures and/or dates are completed prior to the lease being sent on. There are so many more features that we cannot enumerate them all.

Minpunten: There is a learning curve during the initial setup and getting used to all the features, but we feel it has been well worth it in the long run.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2021
Lori J.
Business Manager
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-3-2021

"Easy to use becoming more Robust"

Opmerkingen: Been using Buildium for about 6 years. We have been able to manage properties much more effeciently and thoroughly. Tenants now are more interactive and easier to recieve payments and get work orders done, so much less deferred maintenance. The software is intuitive and pretty easy to use. When we have needed Customer support there has typically been a live person that is very helpful.

Pluspunten: The software is pretty easy to use, intuitive. Buildium does not really encourage integration with other Apps easily.

Minpunten: That Tenants can't do Independent Home inspections. OR that We can't tie another software into Buildium easily to allow us to customize a few things.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-3-2021