Wie gebruikt Solve?

Levert indrukwekkende apps voor bedrijven die de veldwerkstroom moeten beheren binnen een klant- of projectcontext. Trending binnen sectoren voor HVAC, industriële apparatuur, smart tech en vastgoedbeheer.

Wat is Solve?

Grote webupdate in 2019 | Een CRM voor servicebeheer, bekend om servicebeheer, planning en verkoop. Levert indrukwekkende iOS- en Android-apps voor bedrijven die de veldwerkstroom moeten beheren binnen een klant- of projectcontext. Inclusief robuust desktopplatform en indrukwekkende integraties met Google, QuickBooks, Xero en online formulieren.

Solve wordt ook gebruikt om realtime apparatuurgegevens op te nemen in klantdossiers en distributieworkflows. Vraag het bedrijf hoe dit mogelijk is.

Erkend door duizenden voor uitstekende ondersteuning.

Solve - Details

Norada

https://www.solve.app/

Opgericht in 2000

Solve - Prijsoverzicht

Solve heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Solve betaalde versie vanaf US$ 25,00/maand.

Beginprijs

US$ 25,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Solve

CRM-systemen voor MKB
Documenten opslaan
Integratie van marketingautomatisering
Integratie van sociale media
Kalender-/herinneringssysteem
Leadscoring
Live chatten
Offertes en voorstellen
Prognose
Scannen van vistekaartjes/-badges
Segmentering
Taakbeheer
Territoriumbeheer
Beheer van verkooppipeline
Contacten importeren en exporteren
Contactendatabase
Gedeelde contacten
Interactie bijhouden
Leads beheren
Segmentering
Tools voor exploratie
Zoeken/filteren
Betalingen innen in de buitendienst
Contactendatabase
Contractbeheer
Elektronische handtekening
Factureren
Mobiele toegang
Offertes
Online tijdklok
Plannen
Routering
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
Beheer van technici
Factureren
Inventarisatie
Klantendatabase
Mobiele toegang
Offertes
Onderhoudsplanning
Plannen
Routering
Taakbeheer
Verzendbeheer
Volgen van servicegeschiedenis
Werkorderbeheer
Beheer van terugkerende taken
Gamification
Gantt-/tijdlijnweergave
Mobiele toegang
Percentage-voltooid bijhouden
Rapportage en analyse
Samenwerkingstools
Spreadsheetweergave
Subtaken maken
Takenbordweergave
Takenlijstweergave
Tijd bijhouden

Reviews van Solve

5 van 139 reviews worden weergegeven

In totaal
4,5/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenservice
4,7/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,5/5
Carl B.
Director
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-4-2018

"Comprehensive, versatile CRM and project management tool with outstanding customer support"

Opmerkingen: The main benefits are:
1. The ability to offer great customer relationship - the information on the project and the customer is easily available to the team.
2. The ability to track all potential clients in a meaningful way, organising follow-ups at any point in the future.
3. Easily pick-up projects and clients from other members of the team should they be absent.

Pluspunten: Works superbly with other cloud platforms. VERY flexible. Two versions to choose - Solve CRM and Solve Client Manager.
Lots of great features - Google sheets report integration (slice, dice, geo-reference, and pivot the data anyway you want), click to call, easy to navigate activity window, flexible workflows and follow-ups, individualised task lists and on and on.
We've implemented Solve360 in three companies and recommended it to dozens of others and never been disappointed.
Of course we always consider other products on the market. Many of them promise to deliver great things, but when you get into the detail, they lack key features that are essential, or are prohibitively expensive.

Minpunten: Really difficult to find cons with the software. Being really picky, perhaps some lesser used functions are not immediately obvious, but there are plenty of guides and the customer support is outstanding. The inclusion of a Gantt chart function would be great for project work, but there are work arounds for this.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-4-2018
Dorea S.
Director of Health Relations
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-2-2020

"Wonderful tool for any business with contacts"

Opmerkingen: Overall, employees can now keep track of conversations with customers, track orders, shipping, reminders via queues, calendars and/or tasks, draft emails for send at future dates, create email templates for ease of tasks that are customizable and stay more organized.

Pluspunten: I have used Solve for over 4 years, and introduced it to my latest start-up business project. I vetted several CRM's before going with Solve and have been very happy with this decision. At first glance I was intimidated by how to begin and organize, but with guidance from their team with one on one training and reading their guides, I have been very pleased with the results. I use the desktop version which I like better than the app for the phone, but I still appreciate the app when on the road to make notes and reminders. I can easily make templates for emails and reminder tasks/queues/calendar dates. It has been a wonderful CRM to work with. I recommend it to anyone that needs to keep track of contacts and their interactions.

Minpunten: It would be nice if the mobile app could link with the desktop templates I have created to insert those on the fly. I think I was given a tutorial of how to do this, but it must have been too many steps, because I never completed it. We cannot connect our Quickbooks with Solve. I have used Xero with success with my prior business. I prefer Xero over Freshbooks. No number to call for support, but when you email support they can setup a time and they do respond quickly.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-2-2020
Maria lalaine C.
Office Manager
Bouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-6-2020

"CRM"

Opmerkingen: Great experience but hoping instead of us administrators or owners of the company I would suggest we can get email updates of any updates on the system just to be aware of. I just know now that I have to go deeper I can find that which is when we are really busy no time doing that digging but when prompt by email it will give us a reminder.
Somehow with my experience today speaking to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and me discovering the new client manager ,
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is more than a 5 star Rating for me for all his patience showing me all that through.His very patient discussing going through with the admin bits.
I couldn’t have any knowledge for all of it.
Thank you [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]!

Pluspunten: CRM our database where we use for almost all record with in our company. I do hope I can integrate with HR type of software maybe or simply just be solve HR.
Where we can manage staff in general including there holiday request to granting their request.

Minpunten: Currency by Country of use and UK date format if it can be improved the soonest the better as quickbooks is now integrated with it and will be using it with solve in the next few days.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-6-2020
Elena N.
Mrs.
Farmaceutica, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-6-2020

"Recommendable product"

Pluspunten: From Solve we like that it is easy to use, we can create many different types of fields and the mobile/tablet version is quite good. The customer service is another factor to highlight, the response time is fast and always find a solution.

Minpunten: One of the main cons is that with the Client Manager version we can't have the direct connection with MailChimp as we had with the CRM version.
And also, we can't export contacts lists directly from Solve to an Excel, we have to do it through Google Sheets.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-6-2020
Rimsky V.
Partner
Financiële dienstverlening, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-4-2020

"Everything you need from a CRM"

Opmerkingen: Excellent

Pluspunten: Customisable, very easy to use, extremely efficient is capturing and retrieving information

Minpunten: The mobile app does not come as standard and is not as good

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-4-2020