Jonas Enterprise

door Jonas Construction Software

Wie gebruikt Jonas Enterprise?

Jonas ondersteunt de elektrische, mechanische, HVAC, loodgieters- en algemene aannemerssector. Jonas werkt ook met verschillende andere bouwgerelateerde beroepen om geïntegreerde en innovatieve oplossingen te leveren.

Wat is Jonas Enterprise?

Jonas-software voor de bouwsector levert al 25 jaar toonaangevende software voor de boekhouding, bouw- en servicebeheer. Deze volledig geïntegreerde oplossing biedt alle tools die je nodig hebt om de productiviteit te verhogen en je bedrijfsresultaten te verbeteren. Jonas heeft deze oplossing specifiek ontworpen om aan de behoeften van de bouwsector te voldoen, zodat bouwbedrijven hun bedrijfsactiviteiten kunnen stroomlijnen en zowel hun efficiëntie als hun groei kunnen vergroten.

Jonas Enterprise - Details

Jonas Construction Software

http://www.jonas-construction.com

Opgericht in 1990

Jonas Enterprise - Prijsoverzicht

Jonas Enterprise heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode. Jonas Enterprise betaalde versie vanaf US$ 30.000,00/eenmalig.

Jonas Enterprise-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Beginprijs

US$ 30.000,00/eenmalig

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Jonas Enterprise

  • Budgettering en prognoses
  • Cashbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Grootboek
  • Inkooporderbeheer
  • Offertes
  • Overschrijdingsprognoses
  • Payrollbeheer
  • Productiekosten
  • Specificaties van bouwconstructies

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudprogramma's voor de bouw

  • Aansturing van onderaannemers
  • Apparatuur bijhouden
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • CRM
  • Commercieel
  • Contractbeheer
  • Informatieverzoeken en aanvragen
  • Integratie in de administratie
  • Mobiele toegang
  • Offline toegang
  • Onderaannemers
  • Rapportage van incidenten
  • Schattingen
  • Wijzigingsorders
  • Woning

Bekijk de volledige lijst van Bouwsoftware

  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Contactendatabase
  • Contractbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Online tijdklok
  • Plannen
  • Routering
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Field service software

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van HVAC-software

  • Aanpasbare sjablonen
  • Agile-methodiek
  • Budgetbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Ideeënbeheer
  • Kanban-bord
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën

Bekijk de volledige lijst van Project management tools

  • Aansturing van onderaannemers
  • Biedingsbeheer
  • Budgettering
  • Compliancebeheer
  • Database met onderaannemers
  • Documentbeheer
  • Kwalificatie bijhouden
  • Plannen
  • Rapportage en analyse
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Veiligheidsbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor aannemers

  • Beheer van technici
  • Contractbeheer
  • Factureren
  • Inventarisatie
  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Werkorderbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Software voor buitendienstbeheer

  • Budgettering en prognoses
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Materiaallijsten
  • Offertes
  • Overschrijdingsrapportage
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Productiekosten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Wijzigingsorders

Bekijk de volledige lijst van Software voor het beheer van projectkosten

  • Beheer van technici
  • Factureren
  • Klantendatabase
  • Mobiele app
  • Offertes
  • Plannen
  • Routering
  • Taakbeheer
  • Verzendbeheer
  • Volgen van servicegeschiedenis
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer

Bekijk de volledige lijst van Software voor loodgieters

Jonas Enterprise alternatieven

Meer alternatieven voor Jonas Enterprise

Reviews van Jonas Enterprise

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 3,9
Klantenservice 4,2
Functies 4,1
Waar voor je geld 4

Reviewsoftware

Deel je ervaringen met andere kopers van software.

Schrijf een review!
Jason P.
Director of Finance
Administratie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 7-2-2020

"Bang for your buck"

Opmerkingen: We have had a very positive 9 years with Jonas and the Jonas team. If we ever have an issue no matter how big or small the Jonas team have taken the time to talk to us and make sure any issue is resolved

Pluspunten: Jonas Software and the Jonas Team are dedicated to the philosophy that we are in business together! They are constantly improving the software to meet the current needs of the construction industry, partnering with other software companies, welcome input and feed back from the users, all to create a product that is a functional tool for all levels of your organization.

Minpunten: When I invoice my customers and the contracts are in the million dollar price range the commas don't print on the invoice forcing me to manually adjust the invoices prior to sending them out

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 7-2-2020
Theodore C.
V.P./CFO
Facilitaire diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 10-3-2020

"Current Mechanical Jonas Review"

Opmerkingen: We are now doing more with less staff due to the efficiencies that Jonas has brought up related to time entry and document review utilizing Jonas Documents, now our managers can view invoices for jobs and work orders without having to dig thru large files. We also have improved data entry with payroll due to upload capability from Field Time and eMobile.

Pluspunten: The features that have been the most impactful would be the eMobile and Field Time applications which have allowed us to go paperless in the office and become more efficient at managing our jobs and work orders. The product is easy to use and support is always able to help out when necessary as well as the trainers involved with each system. Integration with our existing business processes has been easy.

Minpunten: The only thing we have not liked is the hosted server thru Contegix, but we are moving in early May of 2020 to Jonas Azure and have heard great things about that service offering.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 10-3-2020
Paolo C.
Purchasing Manager
Bouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 3-9-2020

"A++++++"

Opmerkingen: We are now able to manage and see all purchases made on a daily basis. We can track where each employee has been and complete future scheduling accordingly. We use to use multiple spreadsheets before Jonas so now we are in a "one stop shop" scenario.

Pluspunten: Very easy to use once you get trained. Navigation is simple as well.Everything is found by one click and made very user friendly.

Minpunten: Overall happy at this point. Nothing to cause concern or looking to change. As time goes on, I would imagine certain things may come up.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 3-9-2020
Amber M.
AP/AR/Payroll
Facilitaire diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    2 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    3/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018

"An accounting-focused software that focuses on the minutia instead of general ease of use."

Pluspunten: Jonas creates an almost sterile accounting environment where every move is tracked and audited, increasing visibility of individual tasks. Processes are broken down into very small steps which can be helpful if you're looking for an audit trail. The mobile portion (emobile) of Jonas Enterprise is a valuable addition for field workers and dispatchers alike.

Minpunten: Visually the interface leaves much to be desired. Scale and size are unchangeable and there are many screens and modules that are so miniscule as to render them unreadable. Mobile-wise the visuals get better but are not quite user friendly for service individuals in the middle of a job.
Jonas creates such a lengthy process for every single task that it can seem like you are taking 7 steps that could have been accomplished in one. While the audit function of Jonas is a highlight for the developers, as an ordinary user I can say it is something I never use but is incorporated into everything I do whether I like it or not. Boasted as a "true accounting software" I can't help but imagine it was an accountant's evil fantasy to produce such a laborious process to accomplish small daily tasks.
When Jonas is forced to go big, it fails spectacularly. Financial reporting is and general overview is so fuzzy and diluted it's almost useless. Because Jonas creates so much data on the micro scale, large reports and financial analysis provides very little useful information. Drill down does not exist in the true sense of the word.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018
Sheryl H.
President
Telecommunicatie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 8-7-2020

"Rocky start with soft landing"

Opmerkingen: This software was purchased many years before we fully deployed. We faced challenges getting the information from our prior software programs into Jonas. Not that the Jonas software wasn't helpful and user friendly, it was more of a total revamp from our end. Then comes the issue of time. When "business goes on" and you don't have time to fully devote on a project, it gets stopped and started way too often. In addition to making changes on our end regarding how we wanted the information to land in Jonas, it simply became a chore. Finally we opted to hire a summer intern that would help get much of the information needed into the program and get this ball rolling. We were using multiple programs that Jonas would be replacing which was a part of our grief. Now that we have fully launched Jonas it has been a blessing. While we do occasionally find a challenge here and there, all-in-all the program has and does perform as we need it to. Support has been very good to us. I would definitely recommend the person that is the main administrator of the program to attend at least one if not more of the Jonas conferences. Those have been helpful with meeting other users and getting their input.

Pluspunten: The program is very adaptable. The consistent upgrades and changes as result of customer input is outstanding. Many ideas are suggested and then implemented within a year (if they are truly useful). The customer support is always there and everyone does their best to rectify any issues.

Minpunten: There are no roadblock cons. There are items that require a "workaround" on occasion but Jonas is very helpful in assisting with a workaround. The changeover of our entire system (our choice) was our biggest challenge. Along with that changeover it required us to think a bit differently.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 8-7-2020