Wat is GhostPractice?

Legal practice management software for trust accounting, billing, time tracking, case management, document management and more.

Wie gebruikt GhostPractice?

Any law firm with 5-300 people.

GhostPractice - Details

GhostPractice

Video's en afbeeldingen van GhostPractice

GhostPractice Software - 1 - miniatuur
GhostPractice Software - 2 - miniatuur
GhostPractice Software - 3 - miniatuur

GhostPractice - Details

GhostPractice

Vergelijk GhostPractice met soortgelijke producten

Vanaf

US$ 50,00/maand
US$ 45,00/maand
N.v.t
US$ 35,00/maand

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Nee
Gratis proef Ja

GhostPractice - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Telefonische ondersteuning

Implementatie

  • Windows (desktop)
  • Windows (lokaal)
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Documentatie

Functies van GhostPractice

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van factuurtarieven
  • Beheer van juridische zaken
  • Bestandsbeheer
  • CRM
  • Casusbeheer
  • Communicatiebeheer
  • Conflictbeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentautomatisering
  • Documentbeheer
  • Documenten genereren
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • Dossierbeheer
  • E-mailbeheer
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Formulierbeheer
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Microsoft Outlook-integratie
  • Rapportage en statistieken
  • SSL-beveiliging
  • Taakbeheer
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Termijnbewaking
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Timer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Vertrouwensadministratie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Advocaten software

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Administratie
  • Authenticatie in twee stappen
  • Automatische back-up
  • Bestandsbeheer
  • Casusbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentautomatisering
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Gegevensvisualisatie
  • Gerechtelijke dossiers zoeken
  • Herinneringen
  • Historische verslaglegging
  • Integratie in de administratie
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Microsoft Outlook-integratie
  • Onkosten bijhouden
  • Patent- en handelsmerkbeheer
  • Portefeuillebeheer
  • Predictieve analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime rapportage
  • SSL-beveiliging
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Termijnbewaking
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebheer
  • Verwerking van creditcards
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Docketing software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Archiveren en retentie
  • Audittrail
  • Authenticatie in twee stappen
  • Bestanden delen
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Casusbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Contactenbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentautomatisering
  • Documentbeheer
  • Documenten capture
  • Documenten controleren
  • Documenten genereren
  • Documenten in- en uitchecken
  • Documenten opslaan
  • Documentenclassificatie
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Herinneringen
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Onkosten bijhouden
  • Optische lezers (OCR)
  • Rapportage en statistieken
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Taakbeheer
  • Termijnbewaking
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebheer
  • Voor juridische deskundigen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Juridisch documentbeheer software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Automatische back-up
  • Automatische facturering
  • Beheer van factuurtarieven
  • Casusbeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Onkosten bijhouden
  • Overzichtsrapporten
  • Projecttijd bijhouden
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Roosterbeheer
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Timer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Verwerking van creditcards
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Juridische facturatiesoftware

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Casusbeheer
  • Casusnotities
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Conflictbeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentautomatisering
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • Dossierbeheer
  • E-mailbeheer
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Formulierbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Microsoft Outlook-integratie
  • Onkosten bijhouden
  • Rapportage en statistieken
  • Registerbeheer
  • SSL-beveiliging
  • Taakbeheer
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Termijnbewaking
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Vertrouwensadministratie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst

Bekijk de volledige lijst van Software voor juridisch dossierbeheer

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Authenticatie in twee stappen
  • Automatische back-up
  • Beheer van factuurtarieven
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Belastingbeheer
  • Berekening en validatie van heffingen
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Boeken in verschillende grootboeken
  • Boekhouding op transactiebasis
  • Boekhouding voor activa
  • Casusbeheer
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Onkosten bijhouden
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • SSL-beveiliging
  • Taakbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Uitschrijven van cheques
  • Verwerking van creditcards
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Trust boekhoudprogramma's

GhostPractice alternatieven

Meer alternatieven voor GhostPractice

Reviews van GhostPractice

Lees alle 10 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,9
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,9
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,8

Reviews op basis van score

5
9
4
1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jamie-lyn H.
Jamie-lyn H.
Manager of Operations
Rechtspraktijk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-2-2021

"Excellent Support Team!"

Opmerkingen: Our integration week occurred during the first COVID lockdown in Ontario, so we probably weren't a typical install. It made things a little harder to get staff to adapt to the software, but I think now that we are up and running and almost a year into things, the staff are adapting well. Their support and training teams have been a huge asset to us when we've run into issues.

Pluspunten: The ease of finding information and being able to generate reports instantaneously. Having used previous software where it would take almost a day to generate some reports, this is a huge timesaver. It is also nice to have a place to save all of our file documentation and have it at the tip of our fingertips instead of pulling a paper file. The GhostPractice integration with Conveyancer/Unity is also a huge asset. Not having to manually enter the dockets is a huge timesaver, especially with our busy real estate practice.

Minpunten: There are a few features we would like to see improved. 1. The ability to save PDFs directly to a file instead of having to save them to a folder on the computer first.
2. The ability to have the file owner automatically designated as the split fee earner on the file (with the ability to change this if need be).

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-2-2021
Jonathon B.
Jonathon B.
Coach and Advisor
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-1-2021

"Does what it says it does on the box!"

Opmerkingen: We are very happy with GhostPractice. Simple. It is a tool that reliably works, allows us to get on with our job and gets out of the way. What more do you want?

Pluspunten: What I like most about GhostPractice is that it does what it is supposed to do without any drama. Most of the practice management software packages sell themselves on enhancing efficiency. But GhostPractice is the first one that we have encountered that does that - no fuss, no muss. I also have to add that our experience with installation, data migration, training, support, etc., has been great. Again, no fuss, no muss.

Minpunten: If GhostPractice has any weak points or areas where it could improve, I would identify the GUI as something that some users may find a little off-putting, simply because it seems a little out-of-date. A bit of a face-lift wouldn't go amiss but it works fine as-is. I would also add that the terminology that is sometimes used in GhostPractice belies its developmental origins in South Africa; they could work on being more market-neutral in that regard. Finally, perhaps a slightly better/tighter integration with Outlook. Again, GhostPractice works well with Microsoft but making it even more seamless would be great.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-1-2021
Dawn M.
Executive Assistant/Law Clerk
Rechtspraktijk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-1-2021

"GhostPractice"

Opmerkingen: GhostPractice allows our local account clerk, as well as our Controller, to create all necessary monthly and yearly reports from one application. We find that GP does what is needed for a small to mid-sized firm.

Pluspunten: The primary consideration was lawyers' ability to efficiently keep track of their daily time dockets. This need was easily met by GP. On the accounting side, GP provided the ability to create monthly invoices directly from the GP platform. Other options necessitated purchase and integration of additional software applications in order to manage docketing, billing, and day-to-day accounting processes.

Minpunten: On the billing side, it would be extremely helpful to have the ability to move multiple dockets from one matter to another. (Currently, this can only be completed by moving one docket at a time.) From the timekeeper's vantage point, it would be great for each to be able to access a monthly calendar view (not a list) of progress towards monthly and quarterly billing goals. (This is a function of PCLaw that is greatly missed!)

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-1-2021
Barbara F.
Director of Administration
Rechtspraktijk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-2-2021

"Former user of GhostPractice involved in implementation to a team of 30 users"

Opmerkingen: I am no longer with the firm that I was with when we converted from PCLaw to GhostPractice but during the implementation phase and the rollout I found the entire team at GhostPractice so accommodating and willing to follow my strategy for extensive training before roll out and also allowed me to do a full validation of the data once converted from PCLaw to ensure 100% accuracy matter by matter.

Pluspunten: The fact that it was a full practice management tool that prompted users to docket time whenever they performed a function such as a letter, e-mail, telephone call etc. There was one place to go to find everything relating to the matter and from a lawyers perspective when they were working on a matter or discussing things with a client they could see all the financial detail on the files and whether there was outstanding accounts receivable, whether there was a retainer in place and what the current level of WIP and outstanding disbursements were.

Minpunten: Certain reports that our team was used to having could not be obtained from the stock reports but the Ghostpractice Team were very responsive in being willing to recreate the type of report that we wanted.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-2-2021
Melissa W.
C.E.O.
Rechtspraktijk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-1-2021

"GhostPractice Review"

Opmerkingen: Our overall experience has been excellent, from onboarding to implementation to everyday use. The team at GP has been alongside us each step of the way, providing support and guidance. We worked closely together to plan the transition, which went very smoothly. Once the migration was complete, the team provided hands on support (on site) to help our team get comfortable and used to the new processes. We are confident that we would not have received this level of support from any other company. Since then, we have continued to be impressed by GP. Not only with respect to our day-to-day use of the program, but with the team's receptiveness to our feedback. Suggestions for improvements are not dismissed and have been addressed. We have seen updates specifically adopt suggestions made or address concerns identified. The team at GP is truly committed to continually improving their product.

Pluspunten: Definitely access to information. At any time information about the Firm's performance is available and easy to find, as is information about each user's performance. Reporting options are endless. Being new to document management software, we are also very keen on the level of oversight we now have over our files. Management of the workflow is transparent and easy to manage. Utilizing tasks is key. At any time, anyone can now review a file, understand its' status and next steps (and who is responsible for those steps).

Minpunten: Not necessarily a con, but something to consider - everyone has to be open to the change. As with any software change, we have had to let go of our "old ways" and be open to new (and better) approaches. Everything that our old software does, GP does (but better!), it just may be in a different place or called something slightly different. Getting everyone to buy in to the change in advance is essential to a smooth transition. From a practical standpoint, the level of customization can have its' drawbacks. While it is wonderful to be able to have endless number of departments, each customized to the workflow of that department (in terms of folder structure, event sets, etc.), it does make reporting more difficult. Multiple reports need to be generated to see overall data. For example, you may create several different departments for your Family Law practice, based on the nature of the file (i.e., negotiations vs. collaborative vs. Court). While this optimizes the workflow/document management end of GP, by doing so you have now created the need to run multiple reports to see the overall performance of your Family Law practice.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-1-2021