Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Lightspeed Restaurant?

Snellere en betere service, met Lightspeed Restaurant.

Pas je kassasysteem aan jouw workflows aan, van menukaart tot interface en vloerplan.

Verbeter de ervaring van je gasten met naadloze bestel- en betaalopties, datagedreven menu-aanbevelingen, en maak van elke gast een VIP.

Haal inzicht uit elke transactie en zet bruikbare data in om je zaak te optimaliseren en je volgende stappen te bepalen.

Wie gebruikt Lightspeed Restaurant?

Makkelijker voor je personeel. Aangenamer voor je gasten. Lightspeed Restaurant biedt je personeel een gebruiksvriendelijke en intuïtieve interface, waardoor hun werk eenvoudiger wordt en hun bediening verbetert.

Waar kan Lightspeed Restaurant worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Lightspeed
  • Gevestigd in Montreal, Canada
  • Opgericht in 2012

Ondersteuning voor Lightspeed Restaurant

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland en nog 16 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Spaans

prijzen van Lightspeed Restaurant

Beginprijs:

US$ 69,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Lightspeed Restaurant heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Lightspeed Restaurant heeft een betaalde versie vanaf US$ 69,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Lightspeed
  • Gevestigd in Montreal, Canada
  • Opgericht in 2012

Ondersteuning voor Lightspeed Restaurant

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland en nog 16 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Spaans

Video's en afbeeldingen van Lightspeed Restaurant

Lightspeed Restaurant Software - 1
Lightspeed Restaurant Software - 2
Lightspeed Restaurant Software - 3
Nog 3 andere bekijken
Lightspeed Restaurant Software - 1
Lightspeed Restaurant Software - 2
Lightspeed Restaurant Software - 3

Functies van Lightspeed Restaurant

  • Administratie
  • Aparte controles
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Bestellingen bijhouden
  • Cashbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantenbeheer
  • Kortingsbeheer
  • Levering volgen
  • Leveringsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Online bestellen
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Personeelsbeheer
  • Productiebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Receptenbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Tabellenbeheer
  • Tips beheren
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verkooporders
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Verwerking van creditcards
  • Voor bakkerijen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen

Alternatieven voor Lightspeed Restaurant

Clover is een alles-in-één verkooppunt- en betalingssysteem en integreert de functionaliteiten van een kassa, betaalterminal en POS-systeem.
Cloudgebaseerde en lokale oplossing waarmee restaurants hun verkooppuntactiviteiten kunnen stroomlijnen met planning, rapportage en meer.
Revel Systems ondersteunt de ambities van restaurants en detailhandelaars met een robuust cloudgebaseerd platform voor POS en bedrijfsvoering.
TouchBistro is een iPad POS en geïntegreerde betalingsoplossing gebouwd voor restaurantmensen, door restaurantmensen.
Square POS is een volledige point-of-sale-oplossing met verscheidene programma's, van het volgen van verkoop en voorraad tot uitgebreide analyses.
De POS-oplossing van Hippos bespaart je tijd door het giswerk weg te nemen uit de winstgevende verkoop.
Toast is een alles-in-één POS- en restaurantbeheersysteem dat is gebouwd om de efficiëntie te verbeteren en de kosten drastisch te verlagen.
Cloudgebaseerd POS-systeem voor verkoop in de winkel, online en onderweg. Je hoeft maar één systeem te gebruiken om via alle kanalen te verkopen.
Aloha EPOS is een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk restaurantbeheersysteem dat ideaal is voor bar-, hotel- en restaurantgroepen.

Reviews over Lightspeed Restaurant

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
4,3
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
4,2

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Michel
Michel
CEO in België
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Horeca, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

blijf weg van lightspeed

1,0 10 maanden geleden

Pluspunten:

helemaal niets positiefs meer na de overname van Posios door Lightspeed... lees onze ervaring bij de minpunten...

Minpunten:

Blijf weg van Lightspeed ! sinds de overname zijn ze waardeloos ! Lees hieronder ons verhaal...Al meer dan 10 jaar klant bij Lightspeed, het vroegere Posios. Eén van de eerste klanten geweest van Posios, nog op hun kleine kantoor te Gent veel samengezeten om hun dienstverlening te verbeteren, samen met founder [gevoelige inhoud verborgen]. Deze mensen hadden nog oor naar hun klanten. Heel veel uitwisseling om de software zo sterk mogelijk te maken. Toffe software, toffe medewerking, een luisterend oor naar de klant toe.In 2014 worden zij overgenomen door het Canadese Lightspeed. De eerste jaren verlopen nog zeer correct en krijgen wij een prima dienstverlening.Echter, de laatste 5 jaar hebben zij een enorme expansie meegemaakt en lopen de accountmanagers de ganse markt af om peperdure contracten af te sluiten die idd tot 250/300% duurder zijn geworden op 1 a 2 jaar tijd.Mocht de service en dienstverlening, technische support etc kunnen volgen, zouden wij hier allemaal geen problemen mee hebben. Echter wordt er bij technische issues keer na keer gefaald en duurt het wekenlang tot zaken opgelost zijn, omdat ze het gewoon niet kunnen en de hete appel doorgeschoven wordt keer na keer naar een andere collega. Op het callcenter zitten jonge zeer onervaren medewerkers die het probleem vaak niet snappen.Elk probleem wordt geescaleerd naar hun technical support of customer succes mensen, gewoon medewerkers met iets meer ervaring die dan met veel sorry en excuses de boel proberen r

Ondrej
Ondrej
Software developer ; bike mechanic in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best POS I've used

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: We wanted a simple to use, reliable and feature rich application and Lightspeed delivered, only wish we could write our own extensions a little easier.

Pluspunten:

The ux is absolutely straightforward and intuitive, you hardly even need the manual from set up to production

Minpunten:

API behind a pay wall. As a software developer who casually wrenches and has set up lightspeed in multiple businesses, I'd have liked to get in deeper on the nerdy side. From a regular user perspective that's not an issue though.

Malcolm
GM in Canada
Restaurants, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Choose Lightspeed!

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Lightspeed was, is, and will continue to be great for us.
Staff loves the ease of use of the front end. I love the simplicity of updating the online site, the data available for export in the office, and the full integration with our other software.

Pluspunten:

We had the highest expectations for Lightspeed POS and have been ecstatic about the choice. Staff appreciates the ease of use and the quick customization (once familiar with back office which does not take that long). We have continued to appreciate the helpful 24 hour customer service team. Even when they did not have answers for our unique problems, they always did their best to figure out a workaround. The ability to export raw data of every receipt item for every receipt entered has proven invaluable. With knowledge of Excel, data analytics have been insightful and highly beneficial. Since the pandemic began, Lightspeed has continued to innovate and has improved their product which has allowed us to create an online ordering site for pickup and delivery. And the best part is full integration with our online site, POS, accounting software, and scheduling software.

Minpunten:

First, no POS is perfect, including Lightspeed. Understanding the back end has allowed us to create work arounds for things the software is currently incapable of doing as intended at this time. One thing has been problems with combos, which we resolved with a workaround. The biggest con is the process used for some software upgrades. Understandably, when a request is made often, it is pushed up the programmer's priority list. There are however some upgrades that, although not highly requested, can definitely improve the product. I have several requests into the programmers at this time.

Eerder overwogen alternatieven: Hippos POS, TouchBistro en Silverware Avrio

Redenen om over te stappen op Lightspeed Restaurant: Lightspeed being Ipad based was the first consideration which eliminated some. Then online reputation, customer service, and sales process were taken into account. And, as a publicly traded company, the Lightspeed stock at the time of purchase was in the news and it was at the start of it's rise. At this writing, it is almost triple that price.

Gosia
Owner in Australië
Horeca, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

0 Support

5,0 vorige maand Nieuw

Pluspunten:

Please note that I have subscribed to Kounta which at the time had good support in Australia. Since it has been taken over by Lightspeed support has gone down the drain. There is no knowledge and response time is unacceptable. Forget about using phone as the message clearly states if you don’t get connected to operator within 15minutes call will be disconnected.

Minpunten:

Really bad support. It absolutely frustrating to have to chase my payments which are short. Waiting for answers for like 20minutes. Requesting contact with my account manager repeatedly for last four weeks. As a business owner I don’t have time to chase it. Resolutions should be fast and easy. I dread every tine that I have to contact their support.

Reactie Lightspeed

vorige maand

Hi Gosia, We're sorry to hear about your recent support experience. We thank you for taking the time to share your feedback with us -- ensuring the satisfaction of our customers is paramount to us! Unfortunately, we are unable to locate your account in our system. We want to ensure that we address your concerns, so we highly encourage you to reach out to your Account Manager directly. We appreciate your time! The Lightspeed team

Clif
Owner
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Not interested in much other than sales

1,0 7 jaar geleden

Opmerkingen: Implementation was terrible. The salesman made onboarding sound very simple, but when I was putting my items into the system, it was no better than square to do. The company's idea of helping you seems to be to create videos for you to figure out their software so that they don't really have to help you. The few times I called to try to get help with items, the support staff was very short and seemed more interested in just getting you off the phone and moving on. Perhaps there performance reviews are based on quantity of clients "helped". I was very clear with the sales team about what I needed for my business. I messed up when I quickly glanced at the invoice of equipment they sent me and didn't see the discrepancy in the quantities. Also, I came to find out that their claim that none of the equipment that I already had with square would be compatible with lightspeed is completely false. They basically sent me the same star printers that I had with square and cash drawers that I could have used with my current printers as well. While the pricing online says the monthly fees, their salesman knew that I needed more registers than they sent me. Some time later, I requested that they send me the rest of the registers that I needed as I had originally requested and chalked the wrong number up to a mistake. They sent me the hardware and threw a bunch of additional software charges in the mix without even mentioning them. All charges were made before I even saw an invoice.
I confronted them about it and the initial response was "all sales are final". At that point, I told them that they had two weeks to get back to me on how would reconcile the mistakes made by their company to retain me as a customer and mend our relationship. I didn't hear from them at all during that time. When they finally got back to me, I told them that I did not want to continue my relationship with them anymore, and and that I understood that I'd incur some costs in severing the partnership, but I thought it should be fair. I'd eat all shipping costs and hardware from the first order, but I wanted a refund on the unauthorized charges and for software to be prorated to time elapsed only. I understood I would be out several thousand dollars. I was told "there is nothing we can do" by multiple managers. Finally, just today I received an invoice concerning my refund for the second order of hardware and the refund did not include any of the software as discussed with their managers, and they want to charge me a 20% restocking fee for hardware that never even made it to my place of business. The refund that they are supposedly giving me for absolutely no services rendered. This company is totally crooked. Do not make the same mistakes that I have. I will likely be perusing legal action against this company if they do not respond appropriately.

Pluspunten:

I thought this product was going to be a great way to more easily keep my books up to date and get pricing and inventory dialed in as compared to square. It has a lot of functionality compared to a product like shop keep or square.

Minpunten:

Service - Limited concern for the customer's problems. No effort to actually work through and understand a client's business. Sales Team - Arrogant and dishonest Billing - Sly and deceitful. Invoices serve as contracts as they contain fine print at the bottom that refers a client to the company's actual contract and product terms that the client must hunt down for themselves. Management - No concern for clientele.