Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Wat is Gripp?
Gripp is een softwarebedrijf dat zich met name richt op bureaus en zakelijke dienstverleners. Met ruim 2000 klanten en zo'n 14.000 dagelijkse gebruikers helpen we onze klanten iedere dag opnieuw met het stroomlijnen van processen door middel van onze alles-in-1 software. Bij deze processen kun je o.a. denken aan planning, uren, het opmaken van offertes, het uitsturen van facturen en het maken van rapportages. Dankzij onze focus op bureaus en zakelijke dienstverleners en onze ervaring met soortgelijke bedrijven zijn we in staat om gericht mee te denken op het gebied van specifieke implementaties, inrichtingen en andere dienstverleningen.
Wie gebruikt Gripp?
Gripp is een softwarebedrijf dat zich met name richt op dienstverleners. Met ruim 2000 klanten en zo'n 14.000 dagelijkse gebruikers helpen we onze klanten iedere dag opnieuw met het stroomlijnen van processen door middel van onze alles-in-1 software.
Waar kan Gripp worden geïmplementeerd?
Over de leverancier
- Gripp
- Opgericht in 2016
Ondersteuning voor Gripp
- Telefonische ondersteuning
- Chatten
Beschikbaar in deze landen
België, Nederland
Talen
Engels, Nederlands
prijzen van Gripp
Beginprijs:
- Ja, heeft een gratis proefversie
- Geen gratis versie
Gripp heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Gripp heeft een betaalde versie vanaf € 30,00/maand.
Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aanOver de leverancier
- Gripp
- Opgericht in 2016
Ondersteuning voor Gripp
- Telefonische ondersteuning
- Chatten
Beschikbaar in deze landen
België, Nederland
Talen
Engels, Nederlands
Video's en afbeeldingen van Gripp




Functies van Gripp
Reviews over Gripp
Snel, eenvoudig en goed schaalbaar, maar wel alle controle en inzichten.
Opmerkingen: GRIPP is een uitermate nuttige oplossing die veel zaken bundelt in 1 platform, waarbij je als organisatie essentiële zaken als planning, relatiebeheer, offertes, administratie en hr zaken kan stroomlijnen, waarbij je ook nog eens snel inzicht hebt ik alle facetten qua omzet, uren, etc. De schaalbaarheid is heel erg fijn. Met een schakel omzetten voeg je een nieuwe collega of tijdelijke stagiaire bij of af.
Pluspunten:
De planning tool is essentieel, net als de offertes / facturen en het administratieve (ook boekhouding) deel van GRIPP. We werken er iedere dag veelvuldig mee en houden er alles van onze organisatie in bij. Essentieel onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden.
Minpunten:
Zonder enige boekhoudkundige voorkennis is het integreren van die module wel complex. Dat ligt niet aan GRIPP, maar aan de inhoud qua boekhoudkundigheid. Dit zou makkelijker moeten kunnen. De versie voor op mobiele telefoon is helaas ondermaats. Die werkt niet zo fijn als de reguliere versie. Daarop kijken ik enkel voor de planning.
Eerder overwogen alternatieven: AccountView
Redenen om over te stappen op Gripp: GRIPP was voor ons gevoel op dat moment ook het beste toegespitst op onze tak van business. We zijn een klein, flexibel bureau dat heel organisch groeit. De helpdesk mensen zijn daadwerkelijk echt behulpzaam en alles heeft een fijne follow up. Daarbij is het gebruik heel intuïtief, waardoor het prettig integreerbaar is.
Compleet pakket dat dagelijkse routines vergemakkelijkt
Opmerkingen: Prettige tool voor dagelijks gebruik, maakt dagelijkse administratieve zaken gemakkelijker op een begrijpelijk wijze.
Pluspunten:
Dagelijkse taken als gedetailleerde urenregistratie, projectplanning en offertes creëren minder tijdrovend.
Minpunten:
Een goede mobiele versie ontbreekt. De tool is te raadplegen op een mobiel, maar niet ideaal. Voor urenregistratie is een aparte app beschikbaar, maar die werkt niet intuïtief.
Gripp
Opmerkingen: De ervaring is goed. Een snelle helpdesk die voorheen op via de desktop applicatie via een button onderaan de pagina snel te bereiken was. Om 1 of andere redenen is deze weggehaald.
Pluspunten:
Gripp is gebruiksvriendelijk en snel onder de knie te krijgen. Grote knoppen snel thuis
Minpunten:
Het nadeel is dat de bijgeleverde app niet goed functioneert en niet dezelfde gebruiksvriendelijkheid heeft zoals de desktop applicatie wel kent.

Fijne tool
Pluspunten:
Gripp helpt ons bij veel processen in het bedrijf te stroomlijnen: CRM, opdrachten facturatie, verlof, zit er allemaal in.
Minpunten:
Ik vind het programma nog steeds niet echt mooi, en dat is wel belangrijk om mee te werken. Verder zou ik graag op opdracht dingen kunnen wegleggen om te ontwikkelen.
Ambassadeur van Gripp
Opmerkingen: Gewoon heel goed, heb het al op diverse plekken aanbevolen.
Pluspunten:
Gemak, eenvoud, doet gewoon wat het moet doen.
Minpunten:
Weinig personalisatiemogelijkheden, oplossingen voor marketing (automation) zijn beperkt.
Eerder overwogen alternatieven: Zoho CRM, Teamleader en HubSpot CRM
Redenen om voor Gripp te kiezen: Gemak en doorontwikkeling
Redenen om over te stappen op Gripp: Nederlandse organisatie, referenties van anderen.