Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Dreamdata?

Dreamdata is een B2B-platform voor marketingtoewijzing waarmee je succes kunt opbouwen, herhalen en schalen. Het platform verzamelt alle go-to-market-gegevens, voegt ze samen en schoont ze op om transparante, bruikbare analyses te presenteren van wat inkomsten genereert.

Hierdoor kunnen bedrijven B2B-marketingtoewijzingen uitvoeren, de levensduur en waarde van advertenties leren, de ROI van content meten, de groei benchmarken, inkomsten voorspellen en beslissen welke inspanningen vervolgens moeten worden geschaald.

Wie gebruikt Dreamdata?

Dreamdata.io is een B2B-attributietool voor bedrijven met 50 tot 500 werknemers, die lange verkoopcycli hebben en meerdere belanghebbenden die betrokken zijn bij deals en hun kracht halen uit digitale kanalen.

Waar kan Dreamdata worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Dreamdata
  • Gevestigd in Copenhagen, Denemarken
  • Opgericht in 2018

Ondersteuning voor Dreamdata

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Afghanistan, Albanië, Algerije, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden en nog 224 andere

Talen

Engels

prijzen van Dreamdata

Beginprijs:

US$ 599,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Dreamdata heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Dreamdata heeft een betaalde versie vanaf US$ 599,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Dreamdata
  • Gevestigd in Copenhagen, Denemarken
  • Opgericht in 2018

Ondersteuning voor Dreamdata

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Afghanistan, Albanië, Algerije, Amerikaans-Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden en nog 224 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Dreamdata

Dreamdata Software - 1
Dreamdata Software - 2
Dreamdata Software - 3
Dreamdata Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Dreamdata-video
Dreamdata Software - 1
Dreamdata Software - 2
Dreamdata Software - 3
Dreamdata Software - 4

Functies van Dreamdata

  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitenplanning
  • Ad-hocrapportage
  • Budgettering/prognoses
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campaign tracking
  • Contactendatabase
  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Dataconnectors
  • Doelaccountidentificatie
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Doelgroeptargeting
  • Engagement tracking
  • Funnelanalyse
  • Gebruikersinteractie bijhouden
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensdetectie
  • Gegevensvisualisatie
  • KPI-controle
  • Kanaalbeheer
  • Klantensegmenten
  • Klantprofielen
  • Leads vastleggen
  • Mediaplanning
  • Meerdere campagnes
  • Meerdere gegevensbronnen
  • Modellering en simulatie
  • Multi-Touch Attribution (MTA)
  • Multi-channel attribution
  • Personalisatie
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Prognose
  • ROI-tracking
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Reclamebeheer
  • Strategische planning
  • Tijd op site bijhouden
  • Toewijzing via meerdere kanalen
  • Toewijzingsmodellering
  • Uitgavenbeheer
  • Visuele analyse
  • Websiteanalyse
  • Webverkeerrapportage
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Dreamdata

Het biedt een overzicht van al je marketingactiviteiten, campagneplannen en jaarlijkse overzichten op één plek. Meer informatie over Mediatool
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
Of je nu een BI-analist bent of een ontwikkelaar, mensen vertrouwen erop dat jij ruwe gegevens kunt omzetten naar krachtige inzichten.
Analyseplatform waarmee bedrijven van elke omvang het gedrag van gebruikers kunnen volgen, marketinginzichten kunnen verkrijgen en meer.
Krijg snelle, eenvoudige rapportage en dashboards over marketingprestaties met merklogo's, geplande e-mailrapporten en CRM-integratie.
Autopilot biedt eenvoudige en visuele marketing automation software.
Meet nauwkeurig de impact van elk marketingkanaal op je gebruikerswerving dankzij de innovatieve attributieoplossing van Singular.
Krachtige, gebruiksvriendelijke software voor marketing automation die gekwalificeerde leads helpt genereren en marketinguitgaven vertaalt naar omzet.

Reviews over Dreamdata

Gemiddelde score

In totaal
4,8
Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,9
Functies
4,7
Prijs-kwaliteitverhouding
4,9

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
82%
4
18%
Francesco
Francesco
Director of Digital Marketing in Italië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

The ultimate tool to report on the revenue generation of marketing campaigns and channels

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my company's leadership. I can also allocate budget to online channels in a data-driven and result-oriented way, not limited to the usual CPL metrics, but focusing on real full-funnel CAC.

Pluspunten:

Dreamdata is a powerful multi-touch attribution tool that tracks both paid and unpaid channels via UTMs and native connectors to CRMs, ads platforms and other tools. Data is then processed to provide information on how much revenue is attributable to each marketing channel and campaign, how long is the sales cycle, which were the marketing and sales touchpoints of a certain account, how much did they contribute to the resulting revenue, and many more. It provides very interesting data views and full-funnel revenue attribution models that would be extremely resource-intensive to capture and analyze via a custom in-house solution. The Customer Success team is the best I've ever seen in any of my vendors and really assists customers end-to-end, not only with technical help with setting up the software, but also in terms of attribution modeling; they partner with clients to fine-tune and customize attribution to suit each business' unique reporting needs. It's a feature-rich product with clear and detailed native dashboards, but it can also push data to external dashboards built in i.e. Tableau or Google Data Studio, giving even more reporting flexibility. Last but not least, it is extremely good value for what it does, how well it does it and for the amazing customer support that the company provides.

Minpunten:

Dreamdata is a very solid product with only a few minor weaknesses that do not hinder its usability in any way. It would be nice if it could push data to SFDC, rather than just pulling it, and if there were mouse hover tooltips that would help understand some technical terminology here and there. What's great is that they consistently seek feedback and follow up by putting new developments all on their product roadmap, resulting in new features being developed and launched regularly.

Adam
CMO in Denemarken
Logistiek en toeleveringsketen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Perfect for online marketeers in B2B companies with offline revenue conversion

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Great experience with the software and the supporting team. It's really something to get an onboarding such as the one we got.

Pluspunten:

The possibility and feature that enables us to undertand which campaigns and channels that is driving revenue is absolutely extraordinary.

Minpunten:

The software would be even more awesome if it had an integration with Sleeknote.

Nicolas
CMO in Argentinië
Werving en selectie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Amazing attribution platform

4,0 vorige maand Nieuw

Pluspunten:

It solves the B2B attribution problem. We have already found places for improvement thanks to it.

Minpunten:

Some of the data visualization is not the best

Chhaya
Chhaya
Marketing Manager in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

With Dreamdata- Customer Journey and attribution made easy

4,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Since Dreamdata is easy to use the non technical marketers can easily find out which channel are driving most pipeline with Dreamdata reports. Additionally the tool is able to combine all the sources at one place.

Minpunten:

Despite the fact that the tool has the ability to be customised, the customisation and integration takes often time.

Nurul Iman
Nurul Iman
Information Technology Assistant in Maleisië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Bankwezen, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Data governance and attribution using Dreamdata

4,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

We keep tabs on the profile to see if and when they convert into a subscriber or a client. We've developed our algorithm to identify high-and low-value exchanges and assign a revenue ratio to the platform responsible for driving conversions.

Minpunten:

It takes too much time and effort to properly arrange the task or process that need to be evaluated for data governance. I wasn't too hard, but take time to do it.