Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Wat is Jira?
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven.
Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid.
Wie gebruikt Jira?
JIRA wordt vertrouwd door teams van elke omvang die problemen willen registreren en organiseren, werk toewijzen en teamactiviteit volgen. JIRA is geweldig voor flexibel projectmanagement, software-ontwikkeling en meer.
Waar kan Jira worden geïmplementeerd?
Over de leverancier
- Atlassian
- Gevestigd in San Francisco, VS
- Opgericht in 2013
Ondersteuning voor Jira
- Telefonische ondersteuning
- 24/7 (contact met medewerker)
- Chatten
prijzen van Jira
Beginprijs:
- Ja, heeft een gratis proefversie
- Ja, heeft een gratis versie
Jira heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Jira heeft een betaalde versie vanaf US$ 7,75/maand.
Over de leverancier
- Atlassian
- Gevestigd in San Francisco, VS
- Opgericht in 2013
Ondersteuning voor Jira
- Telefonische ondersteuning
- 24/7 (contact met medewerker)
- Chatten
Video's en afbeeldingen van Jira






Functies van Jira
Reviews over Jira

Functional and Effective but not Pretty
Prima gebruiksvriendelijke software voor Warmteservice
Opmerkingen: Ik ben een tevreden gebruiker van jira. Ik werk inmiddels al een aantal jaar met deze software en heb daardoor een goed overzicht van werkzaamheden die aan mij worden toegewezen en wat er met welke prioriteit gedaan moet worden.
Pluspunten:
Het fijne aan de software is dat je een prima overzicht hebt van de taken die er aan jouw profiel hangen. Je kunt hierdoor makkelijk prioriteiten stellen. Daarnaast is het fijn dat je met meerdere tegelijkertijd in een project kunt werken en altijd de laatste bestanden kunt gebruiken zodat iedereen altijd met hetzelfde bestand kan werken.
Minpunten:
Het dashboard op de homepage komt wel wat rommelig over. Je moet goed kijken wat er in welke kolom staat.

Complete Project management Solution
Opmerkingen: It's a great all in one agile tool. It's easy to use and very powerful. Jira has a lot of integrations.
Pluspunten:
I've been using Jira for over 12 years. The software has grown and improved over time. Jira remains a leading product in class.
Minpunten:
The billing is a pain. Bitbucket is separated out and it's hard to manage the different accounts. The billing panel needs to be easier to use.
Eerder overwogen alternatieven: ClickUp
Redenen om voor Jira te kiezen: Azure Dev ops was quite expensive and the user management is painful
Overgestapt van: Azure DevOps Services
Redenen om over te stappen op Jira: Jira is purpose built for Agile. Click up is one of those do everything tools.
Jira is great tool for agile teams
Opmerkingen: Overall, Jira has some great features for project leaders but this product can be difficult to transition to due the lack user research on Atlassian's part. The transition can be slow and tough but once the teams are trained up the tool, the tool can become invaluable to work with.
Pluspunten:
Jira helps team discover agile foundations with the guide of a scrum master or project leader. The sprints provide guardrails to teams take smaller chunks of work. Jira provides a centralized location to work in and can reduce the amount of communication gaps.
Minpunten:
The greatest opportunity Jira has is that the user experience is rough in the fact that the product needs in-depth training to properly use it. For example, there aren't any youtube tutorials or best practices documents on why the end user would use label or a component. Most project leaders I know do not have a standardization why they use that and it causes confusion on project teams. The product isn't a plug and play, it is more that any user will need several lessons on simple actions such as creating a story, creating a Jira board, and creating Jira JQL. At the end of the day, there is a steep learning curve for this product and that increases the resistance for enterprise teams to go agile.
My views on Jira
Opmerkingen: overall it was a nice experience with Jira. Most of the teams have knowledge of how to use it is an advantage that saves some time in learning
Pluspunten:
It has the capacity to manage multiple projects seamlessly and can cater to larger teams. It also has large userbase and easy to get help from the community
Minpunten:
Some features are not there and some are hard to use with the user interface being a little tricky

For all tickets, both internal and external, we use Jira
Opmerkingen: JIRA has powerful reporting features; for instance, you can quickly build dashboards to monitor the status of different bugs. It's easy to use and works well with other programs. Our software engineers have relied on JIRA for years, and they've never been happier with the software.
Pluspunten:
Bug tracking and task allocation in software development are two areas where JIRA shines. Because of its adaptable nature, it may be fine-tuned to meet the specific requirements of any given project.
Minpunten:
There isn't anything to be critical of in JIRA. New users may find the process flow to be a bit challenging at first. The UI might use some modernization in terms of aesthetics.