Wie gebruikt Jive?

Op middelgrote en grote bedrijven gerichte oplossing voor samenwerking en communicatie, met functies voor de betrokkenheid, afstemming en productiviteit van medewerkers.

Wat is Jive?

Jive Software is een onderdeel van de Aurea-familie van oplossingen voor klantbeleving en biedt een toegangspoort tot de belangrijkste bedrijfsmiddelen van een organisatie: haar kennis en mensen. Jive versnelt de digitale transformatie van de werkplek met een toonaangevende interactieve intranetoplossing die mensen, informatie en ideeën met elkaar verbindt om bedrijven te helpen hun voorsprong op de concurrentie te behouden. Met meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd in elke sector wordt Jive door topanalisten consequent als een leider erkend.

Jive - Details

Aurea

https://www.jivesoftware.com

Opgericht in 2000

Jive - Prijsoverzicht

Jive heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Jive

Communicatietools voor medewerkers
Activiteit-/nieuwsfeed
Audio-/videovergaderen
Bestanden delen
Blogs
Chatten / messaging
Enquêtes en feedback
Evenementenkalender
Kennisbeheer
Nieuwsbrievenbeheer
Personeelslijst
Activiteit-/nieuwsfeed
Bestanden delen
Chatten / messaging
Contentbeheer
Documentbeheer
Enquêtes en feedback
Kalenderbeheer
Kennisbeheer
Personeelslijst
Taakbeheer
Activiteit-/nieuwsfeed
Beheer van enquêtes/peilingen
Beheer van vergaderingen
Blogs
Nieuwsbrievenbeheer
Personeelsfoto's
Realtime chatten
Scherm delen
Videovergaderen
Werknemersdatabase
Activiteit-/nieuwsfeed
Beleidbeheer
Blogs
Contentbeheer
Discussies / forums
Kalenderbeheer
Kennisbankbeheer
Wiki
Zoeken
Brainstormen
Contactenbeheer
Contentbeheer
Discussieforums
Documentbeheer
Kalenderbeheer
Projectbeheer
Realtime bewerken
Taakbeheer
Versiebheer
Videovergaderen
Beheer van negatieve feedback
Benchmarking
Erkenning van medewerkers
Prestatiebeheer
Prestatiebeheer
Pulse surveys

De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.

Reviews van Jive

5 van 42 reviews worden weergegeven

In totaal
3,9/5
Gebruiksgemak
3,7/5
Klantenservice
3,9/5
Functies
4/5
Waar voor je geld
3,7/5
Abiola A.
Consumer Relations Analyst
Consumentengoederen
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-7-2018

"Social network styled interaction."

Pluspunten: Jive provides my organization with a social network styled platform where employees can interact and collaborate outside emails. It is completely mobile ,therefore I am able to use Jive while on the move to follow current company news , access my Jive inbox and manage all of my communications , while also being able to create and share documents.

Minpunten: The Jive homepage is overly crowded , making Jive difficult to navigate.Personally,I see the Jive user interface as un-intuitive.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-7-2018
Geverifieerde reviewer
Knowledge Manager
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 28-12-2017

"Overall a good product but could use better customer service."

Pluspunten: The UX/UI for the end user is very good. I conduct training for all of our new hires and they find it easy to use and navigate. Several different options allow for some customization of "places" and the admin console is quite robust in terms of permissions, email notifications, and news feed structure. The free mobile app functions as a great extension of the web app. They seem to be on the verge of greatness in terms of fine-tuning what they current offer and expanding into new features.

Minpunten: When we first started using Jive about 3 years ago, the customer service was pretty good, but since it was acquired, the new focus seems to be less on keeping their previously good customer service and more on pushing current customers to upgrade (and spend more money). While they may still be transitioning due to the acquisition, I get the sense that Jive could be really great only if they stop treating their customers like prospects with a lot of extra money in their budgets to spend on upgrades and consultant fees, and start providing the same level of customer service.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 28-12-2017
Amber L.
Office Staff
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-9-2019

"Best VOIP Phone Service Ever!"

Opmerkingen: My overall experience has been great. Everything works as expected and as it should. No complaints

Pluspunten: No dropped calls, no cracked voices no issues with caller not hearing me but I can hear them. The customer service is awesome! They will log onto my computer to show me how to do something if I am having issues figuring something out. They are committed to helping me until a resolution is reached.

Minpunten: There is nothing that I don't like about this software. I have hardly had any issues but any issues o have had they have been able to resolve for me.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-9-2019
Ryan C.
Network Engineer
Telecommunicatie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 20-8-2018

"Jive SIP"

Pluspunten: Simple to manage hosted VoIP system, almost no downtime since the time i have signed up, billing remains consistent. I can do just about everything i need to do from the dashboard.

Minpunten: The Customer Service/Support team is pretty bad to put it lightly. Anytime i've had to put in a support ticket it always takes at least 12 hours to get any kind of response. I've put in a few tickets that could have easily been answered via email, but they insist on calling. If I wanted to talk to the support team, i would have called them instead of emailing. If that isn't bad enough, most of the time you have to go through 3 or 4 different people before you get to someone that can actually help you.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 20-8-2018
Geverifieerde reviewer
Instructional Designer and Trainer
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-11-2018

"Needs Tons of Governance"

Opmerkingen: A lot of the issues with this system may be experienced with most intranet services of its kind, but it's important to keep in mind. If you're going to implement Jive, especially at a large enterprise, it's important to have strong governance rules from the start regarding versioning of content, and who is allowed to upload content and where. People in my organization frequently complain that it's hard to find what they are looking for.

Pluspunten: It's quite easy to upload content to Jive, and I find it useful for finding individuals in my organization

Minpunten: This system quickly becomes a mess without proper governance. It's highly open-ended, which can be great, but in a large organization the system can quickly become loaded with content and it's hard to find what you need quickly, and to know if it's up-to-date. I find the alerts a bit clunky as well.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-11-2018