Wat is Mint Service Desk?

Mint Service Desk is een gratis krachtige tool die de functionaliteit van een servicedesk en middelenbeheer combineert in één.
Het verschilt van andere helpdeskproviders door de aanpak van communicatie tussen medewerkers (die chatgericht is) en door de mogelijkheid om het op de infrastructuur van de klant te installeren zonder dat de klant een cloudgebaseerde service moet kopen.

Belangrijkste kenmerken:
- Flexibele structuur voor middelenbeheer
- Ticketingsysteem geïntegreerd met middelenbeheer
- E-mailintegratie
- Aangepaste soorten tickets

Wie gebruikt Mint Service Desk?

Ontworpen voor bedrijven die op zoek zijn naar een oplossing die op locatie kan worden geïnstalleerd op hun eigen infrastructuur (bijv. private cloud).

Waar kan Mint Service Desk worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal)

Over de leverancier

  • OPGK RZESZOW
  • Gevestigd in Rzeszów, Polen
  • Opgericht in 2011
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Algerije, Angola, Australië, Benin, Botswana en nog 74 andere

Talen

Engels

prijzen van Mint Service Desk

Beginprijs:

Niet door leverancier verstrekt
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Mint Service Desk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.

Over de leverancier

  • OPGK RZESZOW
  • Gevestigd in Rzeszów, Polen
  • Opgericht in 2011
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Algerije, Angola, Australië, Benin, Botswana en nog 74 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Mint Service Desk

Mint Service Desk Software - 1
Mint Service Desk Software - 2
Mint Service Desk Software - 3
Mint Service Desk Software - 4
Nog 5 andere bekijken
Mint Service Desk-video
Mint Service Desk Software - 1
Mint Service Desk Software - 2
Mint Service Desk Software - 3
Mint Service Desk Software - 4

Functies van Mint Service Desk

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Agent-interface
  • Assetbibliotheek
  • Assetcategorisering
  • Assets delen
  • Assets volgen
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • CMDB
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • E-mailbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Incidentenbeheer
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenondersteuning
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Onderzoeksbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage van incidenten
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Mint Service Desk

EcholoN, het softwarepakket voor servicebeheer, vertegenwoordigt een allesomvattende oplossing voor service, ondersteuning en klantenservice.
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media. Meer informatie over Salesforce Service Cloud
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
Deepser is een complete ITSM- en ITAM-oplossing die is ontwikkeld om ondersteuningsverzoeken, organisatorische processen en activabeheer te optimaliseren.
C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Enterprise-class IT-servicebeheertoepassing gebouwd voor multinational organisaties rond Service Integratie en Beheer.
Zendesk stelt bedrijven in staat om uitstekende klantenondersteuning te bieden via meerdere kanalen, waaronder e-mail, chat, telefoon en sms. Meer informatie over Zendesk

Reviews over Mint Service Desk

Gemiddelde score

In totaal
4,8
Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,8
Functies
4,6
Waar voor je geld
4,8

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
80%
4
20%
J F
J F
Programme Manager in Frankrijk
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computerhardware, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Flexible, easy to use, a host of features at a reasonable implementation price

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: I have been working on many systems, such as HP Service Manager, the CA and BMS Helpdesk solutions, OTRS, and so on. Mint is a very good surprise, ergonomics and ease of use are really incredible.

Pluspunten:

The design takes into account both the user and the service desk agent experience. Its flexibility is huge. It's quite rare in today's ITSM landscape, where the current approach is to provide enough (meaning, too much, with useless mandatory fields and categories) data for steering committee reports.

Minpunten:

When you think a feature is missing and call the support, you just learn that the feature is just a setting away, or almost. No weak point!

Piotr
Team Leader in Polen
Computersoftware, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

ITSM Software that doesn't kill your budget and time

5,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

- flexibility and ease to deploy in an organization - available on-premise (what is very important in our organization) - ITIL V4 certified - scalable (ready for cloud architecture - it's dockerized)

Minpunten:

- some UX improvements - calendar control should be changed - lack of API documentation in free version (had to order Enteprise)

Overwogen alternatieven: JIRA Service Management en ServiceNow

Redenen om voor Mint Service Desk te kiezen: OTRS became way too old school and we've used it mostly because it was open source. MintSD had a really good deal for migrating from OTRS to MintSD.

Overgestapt van: OTRS

Redenen om over te stappen op Mint Service Desk: Pricing and functionality that we needed.

Geverifieerde reviewer
Technical Program Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Very good Asset Management tool

5,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

I like that it has its own ticketing system integrated with it.

Minpunten:

I wish they improve and modernize the user interface.

Lukasz
CEO in Polen
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Ease of use is the key

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Mint allowed us to speed up the process of ticket management. Our previous app OTRS was not so ergonomic and fast. Now we have control on every step in ticket management.

Pluspunten:

I replaced old OTRS to MINT software. It helped us in ticked management. I like ease of use and ergonomy of the software.

Minpunten:

For our purposes everything is ok. It is great for ticket management.

Reactie OPGK RZESZOW

2 jaar geleden

Dear Lukasz, Thank you for warm words. We are doing our best to make sure the product meets customer expectations.

Geverifieerde reviewer
business development latin america in Mexico
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

Great system

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

It is a great system to start, if you need a powerful, easy and simple service desk and asset management, MINT is the one. It also handles more features like SLA and full ITSM. It is very easy to communicate with customers having all communication in their chat view.

Minpunten:

I like everything is very helpful and easy