Wat is Mint Service Desk?
Mint Service Desk is een gratis krachtige tool die de functionaliteit van een servicedesk en middelenbeheer combineert in één.
Het verschilt van andere helpdeskproviders door de aanpak van communicatie tussen medewerkers (die chatgericht is) en door de mogelijkheid om het op de infrastructuur van de klant te installeren zonder dat de klant een cloudgebaseerde service moet kopen.
Belangrijkste kenmerken:
- Flexibele structuur voor middelenbeheer
- Ticketingsysteem geïntegreerd met middelenbeheer
- E-mailintegratie
- Aangepaste soorten tickets
Wie gebruikt Mint Service Desk?
Ontworpen voor bedrijven die op zoek zijn naar een oplossing die op locatie kan worden geïnstalleerd op hun eigen infrastructuur (bijv. private cloud).
Waar kan Mint Service Desk worden geïmplementeerd?
Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal)
Over de leverancier
- OPGK RZESZOW
- Gevestigd in Rzeszów, Polen
- Opgericht in 2011
- Telefonische ondersteuning
- 24/7 (contact met medewerker)
- Chatten
Talen
Engels
prijzen van Mint Service Desk
Beginprijs:
- Ja, heeft een gratis proefversie
- Geen gratis versie
Mint Service Desk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.
Over de leverancier
- OPGK RZESZOW
- Gevestigd in Rzeszów, Polen
- Opgericht in 2011
- Telefonische ondersteuning
- 24/7 (contact met medewerker)
- Chatten
Talen
Engels
Video's en afbeeldingen van Mint Service Desk









Functies van Mint Service Desk
Reviews over Mint Service Desk
J F
Flexible, easy to use, a host of features at a reasonable implementation price
Opmerkingen: I have been working on many systems, such as HP Service Manager, the CA and BMS Helpdesk solutions, OTRS, and so on. Mint is a very good surprise, ergonomics and ease of use are really incredible.
Pluspunten:
The design takes into account both the user and the service desk agent experience. Its flexibility is huge. It's quite rare in today's ITSM landscape, where the current approach is to provide enough (meaning, too much, with useless mandatory fields and categories) data for steering committee reports.
Minpunten:
When you think a feature is missing and call the support, you just learn that the feature is just a setting away, or almost. No weak point!
Piotr
ITSM Software that doesn't kill your budget and time
Pluspunten:
- flexibility and ease to deploy in an organization - available on-premise (what is very important in our organization) - ITIL V4 certified - scalable (ready for cloud architecture - it's dockerized)
Minpunten:
- some UX improvements - calendar control should be changed - lack of API documentation in free version (had to order Enteprise)
Overwogen alternatieven: JIRA Service Management en ServiceNow
Redenen om voor Mint Service Desk te kiezen: OTRS became way too old school and we've used it mostly because it was open source. MintSD had a really good deal for migrating from OTRS to MintSD.
Overgestapt van: OTRS
Redenen om over te stappen op Mint Service Desk: Pricing and functionality that we needed.
Geverifieerde reviewer
Very good Asset Management tool
Pluspunten:
I like that it has its own ticketing system integrated with it.
Minpunten:
I wish they improve and modernize the user interface.
Lukasz
Ease of use is the key
Opmerkingen: Mint allowed us to speed up the process of ticket management. Our previous app OTRS was not so ergonomic and fast. Now we have control on every step in ticket management.
Pluspunten:
I replaced old OTRS to MINT software. It helped us in ticked management. I like ease of use and ergonomy of the software.
Minpunten:
For our purposes everything is ok. It is great for ticket management.
Reactie OPGK RZESZOW
2 jaar geleden
Dear Lukasz, Thank you for warm words. We are doing our best to make sure the product meets customer expectations.
Geverifieerde reviewer
Great system
Pluspunten:
It is a great system to start, if you need a powerful, easy and simple service desk and asset management, MINT is the one. It also handles more features like SLA and full ITSM. It is very easy to communicate with customers having all communication in their chat view.
Minpunten:
I like everything is very helpful and easy