Wie gebruikt deze software?

Small to medium businesses in Australia and New Zealand

Gemiddelde scores

73 beoordelingen
  • In totaal 4 / 5
  • Gebruiksgemak 4 / 5
  • Klantenservice 3.5 / 5
  • Functies 3.5 / 5
  • Waar voor je geld 3.5 / 5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 27,00/maand
  • Prijsinformatie By today for 50% off your first 3 months. 90 day money back guarantee.
  • Gratis versie Nee
  • Gratis proefversie Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
    Mobiel - iOS native
    Mobiel - Android native
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • MYOB
  • http://myob.com.au
  • Opgericht in 1991

Over MYOB Essentials

MYOB Essentials is the fast and easy way to manage your cash flow and ATO compliance requirements. Includes time saving features to help take care of the day-to-day bookwork. Say goodbye to cashflow headaches. Accept credit card or BPAY payments from clients directly from an emailed invoice. Fast and easy tax updates ensure youre always up-to-date. Paying super and staying on top of ATO SuperStream requirements is a breeze.

Functies van MYOB Essentials

  • Accountancybedrijven
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Fondsadministratie
  • Inkooporders
  • Nonprofits
  • Onkosten bijhouden
  • Overheidsinstellingen
  • Payrollbeheer
  • Projectadministratie
  • Toetsing van bankgegevens
  • Budgettering en prognoses
  • Cashbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Grootboek
  • Inkooporderbeheer
  • Offertes
  • Overschrijdingsprognoses
  • Payrollbeheer
  • Productiekosten
  • Specificaties van bouwconstructies
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Cashbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Factureren
  • Grootboek
  • Inkomstenverantwoording
  • Integratie met boekhouding
  • Onkosten bijhouden
  • Payrollbeheer
  • Toetsing van bankgegevens
  • Uitgavenbeheer
  • Verzamelingen
  • Assetbeheer
  • Budgettering en prognoses
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Donatiebeheer
  • Fondsadministratie
  • Grootboek
  • Payrollbeheer
  • Toetsing van bankgegevens
  • Afdrukken van cheques
  • Cashbeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Fraudedetectie
  • Grootboekinvoer
  • Leveranciersbeheer
  • Toetsing van bankgegevens
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Cheques verwerken
  • Factuurverwerking
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Online betalingsverwerking
  • Terugkerende facturering
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van overbetaling
  • Verzamelingenbeheer
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare facturen
  • Belastingcalculator
  • Betalingen verwerken
  • Contactendatabase
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele betalingen
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Projectfacturering
  • 401(k) tracking
  • Afdrukken van cheques
  • Beheer van voordelen
  • Directe storting
  • Loonbeslag
  • Meerdere landen
  • Meerdere staten (alleen VS)
  • Payroll Reporting
  • Tax Compliance
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • W-2/1099-voorbereiding
  • Zelfserviceportal

De nuttigste reviews van MYOB Essentials

MYOB in the Clouds

Beoordeeld op 23-11-2016
Gavin P.
Chief Finance Officer
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
3/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
3 / 5
Functies en functionaliteit
3 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Windows based product with very easy to use menus. It has all the bells and whistles of modern accounting software. I particularly liked the Payroll and Budgeting. Its a product that I believe needs to be tested by accountants. I think some aspects would be tricky for bookkeepers whereas other aspects accountants pull their hair out and the lack of reporting options and some silly rules that make it harder to use. I don't get the impression that they listen to your feedback. Sadly the organisation has some arrogance. I noted this particularly when being trained in the product. The organisation would benefit greatly from listening to feedback and improving its report options. For example. No comparative Balance Sheet. No reports which can be produced relating to staff hours. The journal report is woeful, sadly you have to use journal more than you would want. No Fixed Asset Register. On the other hand I love the budget reports, very easy to manipulate. The graphs which come with the budget are useless. The ease to enter pay roll data is awesome. I love the bank feeds and many more aspects of this package. I think if they combine the best aspects of Account right and Essentials to target medium sized entities, MYOB would be hard to beat.

Pluspunten: Payroll and Budgeting and very easy to use. Nice features with Invoice design also.

Minpunten: The Journals report is awful, no Fixed Asset register. No reports on Payroll hours worked.

The software is good for a small entity but once you grow and need more detail it becomes a handbrake on information.

Beoordeeld op 22-5-2017
Lee P.
Chief Financial Officer
Bouw, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
Bron: SoftwareAdvice
3/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
3 / 5
Functies en functionaliteit
2 / 5
Klantenondersteuning
2 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: For a small firm with limited reporting requirements it is okay but for any jobs with Work Breakdown Structure requirements it comes up short and becomes a limiter for the company. I get very frustrated with the after sales support system. It is not customer focused and leaves you wondering why you pay for it.

Pluspunten: Good basic internal controls so novice bookkeepers can run day to day.
Easy to install and set up.
Reasonably cheap for what you get.
Handles GST well.

Minpunten: Not the best for Job costings.
Payroll system ordinary serious reporting drawbacks as far as information flow to the General Ledger.
Tends to freeze in reporting production which can lock out users.
Support service is very poor, you get the feeling the staff could care less in resolving issues.
Interactive screen supports not used you have to send a file and wait for a response.
Wait time on the phone for support is very bad.

Lees meer reviews