Wat is awork?
awork is automatisch projectmanagement voor teams. Het bundelt taken in lijsten, gegroepeerde Kanbanborden en Gantt-diagrammen. awork ondersteunt het dagelijkse werk van je teams en houdt je op de hoogte via slimme meldingen - zelfs volledig geautomatiseerd: op de automatische piloot. Dankzij de geïntegreerde urenregistratie analyseer je tijden en factureer je je klanten. Als het eerste AVG-compliante alternatief uit Duitsland kan awork providers uit Silicon Valley bijhouden en tegelijkertijd nieuwe benchmarks opzetten.
Wie gebruikt awork?
awork is voor teams van elke omvang en sector - zolang hun werk kan worden georganiseerd in onderwerpen of projecten. De geïntegreerde urenregistratie maakt awork de ideale metgezel voor professionele diensten.
Waar kan awork worden geïmplementeerd?
Over de leverancier
- awork
- Gevestigd in Hamburg, Duitsland
- Opgericht in 2012
Ondersteuning voor awork
- Telefonische ondersteuning
- Chatten
Beschikbaar in deze landen
Albanië, Andorra, Belarus, België, Bosnië en Herzegovina en nog 49 andere
Talen
Duits, Engels
prijzen van awork
Beginprijs:
- Ja, heeft een gratis proefversie
- Geen gratis versie
awork heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. awork heeft een betaalde versie vanaf € 8,99/maand.
Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aanOver de leverancier
- awork
- Gevestigd in Hamburg, Duitsland
- Opgericht in 2012
Ondersteuning voor awork
- Telefonische ondersteuning
- Chatten
Beschikbaar in deze landen
Albanië, Andorra, Belarus, België, Bosnië en Herzegovina en nog 49 andere
Talen
Duits, Engels
Video's en afbeeldingen van awork






Functies van awork
Reviews over awork
Geverifieerde reviewer
good project management tool with clear presentation
Pluspunten:
it is very easy to structure your tasks and projects with awork. The due dates can be set easily and one or more responsible users can be added for each task.
Minpunten:
from time to time problems occur with the login. It helps me then to use another browser. then it works again.
Moritz
Create tool for small teams doing customer jobs
Opmerkingen: we are really small design studio working on client projects. everybody takes his tasks out of awork and tracks his times there. it's super easy to use for young and old.
Pluspunten:
It's easy to use and you get a clear overview of your tasks. I love the automations. The great integration of time tracking and Lexoffice is a game changer.
Minpunten:
I would love to track times directly on a client. Sometimes there are super small tasks where it is not worth it to create a new project for. I feel like sortable priority tags are missing.
Overwogen alternatieven: Jira, monday.com, Asana en Notion
Redenen om voor awork te kiezen: because of the built in time tracking and the clear interface. and it's much easier to customize the workflows. only relevant settings - you have to study jira to set it up really properly.
Overgestapt van: Jira, Trello, Microsoft To Do en Notion

Thomas
Nice Design - but I miss Timelines and Gant Charts
Opmerkingen: It's ok but at the moment I am more convinced by Flow and Asana
Pluspunten:
Nice design, similar zu asana, easy to use
Minpunten:
Timelines, Project Overviews with Gant Charts.
Reactie awork
4 jaar geleden
Hey Thomas, thank you for your review. We have good news for you: There is a new awork feature, called timeline. Now you can plan your projects visually, similar to Gantt-Charts. We hope you love it. You can check it out here: https://blog.awork.io/neues-feature/visuelle-planung/
Michael
Easy, Top UI
Opmerkingen: We put all kind of daily tasks in it. Maybe we will find some more things that are missing, but know everything is fine in this usecase.
Pluspunten:
the interface which is very good to handle. No "Clicky Bunti" Stuff, just useful things.
Minpunten:
nothing to say here atm. Sometimes some features are a bit buggy (Text Editor) which can happen on Java Script Solutions. No urgent accidents to name;)
Overwogen alternatieven: Trello
Redenen om voor awork te kiezen: we had to have more possibilities and activity log for our tasks
Overgestapt van: Microsoft To Do
Redenen om over te stappen op awork: after trying, we closed an further try on trello, cause we prefer fast decisions ;)
Marcus
The best solution for our team
Opmerkingen: We are still in the initial phase of using awork, but so far it seems to be the optimal solution for mapping both complex project processes and small tasks in daily business.
Pluspunten:
The tidy and well-structured interface and the dashboard, which gives me access to all current and relevant features.
Minpunten:
Since I have not been using awork for so long, I cannot say at the moment.
Overwogen alternatieven: monday.com en Asana
Overgestapt van: Trello
Redenen om over te stappen op awork: The fast, uncomplicated support and the fact that awork was developed in Germany and is operated on German servers.