Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Twilio?

Twilio is het toonaangevende cloudcommunicatieplatform waarmee je klanten via verschillende kanalen kunt betrekken: sms, spraak, video, e-mail, WhatsApp en meer. Met betalen op basis van gebruik API's (Application Programming Interfaces) kunnen bedrijven communicatie betrouwbaar schalen.

Wie gebruikt Twilio?

Bedrijven van elke omvang in meer dan 100 verschillende landen die cloudcommunicatie nodig hebben

Twilio Software - 1
Twilio Software - 2
Twilio Software - 3
Twilio Software - 4
Twilio Software - 5

Twijfels over Twilio? Vergelijk met een populair alternatief

Twilio

Twilio

4,5 (435)
US$ 0,01
Gratis versie
Gratis proefversie
72
7
4,2 (435)
4,3 (435)
4,1 (435)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 30,95
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
103
21
4,5 (819)
4,5 (819)
4,5 (819)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Twilio

Nextiva
Functies met hoogste score
Oproepen routeren
VoIP-verbinding
Voicemail
CallHippo
Functies met hoogste score
CTI (Computer Telephony Integration)
Callcenterbeheer
Oproepen opnemen
Vonage Business Communications
Functies met hoogste score
Controle van oproepen
Oproepen opnemen
VoIP-verbinding
Jive
Functies met hoogste score
Scherm delen
Videovergaderen
Werknemersprofielen
cally.com
Functies met hoogste score
Voor dit product zijn geen functies beoordeeld door reviewers.
Dialpad
Functies met hoogste score
Oproepen opnemen
Oproepen routeren
VoIP-verbinding
Telnyx Suite
Functies met hoogste score
API
Chatten/messaging
Waarschuwingen/Meldingen
MessageBird
Functies met hoogste score
Massa-sms
Personalisatie van berichten
Sms-berichten
Zadarma
Functies met hoogste score
Inkoop en ontvangst
Predictief kiezen
Virtueel callcenter

Reviews over Twilio

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
4,1
Functies
4,5
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Ryan
Ryan
Marketing Director
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great product for the tech savvy

5,0 3 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Bert
general manager in België
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Twilio voor patiënteducatie

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Na wat zoeken bij de setup is het nu een vlotte implementatie. Geen problemen, stabiel.

Pluspunten:

Twilio is snel, na setup is het superbetrouwbaar en stabiel.

Minpunten:

De implementatie is niet eenvoudig, de prijzenstructuur ook niet.

Sebastian
Sebastian
Owner in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Very useful but getting more and more expensive

5,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: You have to build your own interface to use the Twilio API. Or pay for a software that can use the API, which is easier and cheaper. The Twilio interface only allows you to monitor usage, create reports, billing management, and program IVR. It doesn't provide an interface for your sales team to use.

Pluspunten:

I like how complete it is and all the API possibilities. You can achieve so much if you know what you're doing. You can create a call center and monitor everything, including recordings. SMS marketing, ringless voicemail, etc..

Minpunten:

As you scale, it gets very expensive (no discounts at all for loyalty). Zapier is losing its market share to Make, Pipedream, and Pabbly. Soon the same will happen to Twilio.

Andrew
Andrew
Owner/ Operator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Kleding en mode, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Can do everything, for all businesses but with a steep learning curve...

4,0 8 maanden geleden

Opmerkingen: Twilio handles all the inbound calls for my website. I ported a vanity 800 number from a another provider to Twilio and after a quite lengthy setup process that involved lots of customer service calls it was up and running. After that you can pretty much leave it or do some minor changes relatively easy. Now when customers call they can choose from an option tree to troubleshoot their issue or they can choose to talk to an agent (me) and if it's during business hours the call gets forwarded to my cell, if outside of business hours they get my voicemail. Works great! I also have it embedded in my website for a chat option that more people actually use.

Pluspunten:

Twilio has every option under the sun, there's nothing call center related that they can't do for you. You could set up automated systems to perform mundane tasks for you, record and inscribe all your calls and even have a call center set up to help troubleshoot issues and direct calls. You can get add-ons from GitHub, integrate into your website especially Shopify and answer calls with a number that you can bring with you or they provide straight to your cell phone. We're talking local numbers and 800 numbers even though you may have to pay extra.

Minpunten:

Very steep learning curve. There are so many options and so many ways to use this service including third party apps that you could get confused quite easily. Also their 2FA process is tedious which if you're not careful could result in you losing your number.

Denay
Billing COO in VS
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Best Texting Feature on the Market

5,0 2 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

Ease of use, suggested helpful 3rd party vendor for implementation, reporting capabilities, and Low Cost Pricing.

Minpunten:

None, there is nothing I have found in the past 9 months working with them that I have had any problems with.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Good features, but terrible support service

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Twilio: good features, terrible support service! Pray you never need their support! I opened a ticket almost a week ago asking for a simple thing: deactivate 2FA to be able to migrate the WhatsApp Business Account (WABA). Until today, they haven't resolved it. They take a long time to respond and send stupid questions. So far, they haven't done what I asked. I'll miss a perfect time to migrate because of them.

Pluspunten:

Telephone number, WhatsApp Sender, and SMS with a good API integration.

Minpunten:

The support service is terrible. There is no chat support for all customers (you have to pay for this support type in addition to the contracted service). The ticket response time lasts an average of 24 hours. If it's an important issue your company will suffer the consequences. I opened a simple ticket asking to turn off 2FA on my account to migrate the WhatsApp Business Account (WABA). It has been almost a week of messages exchanged and passed from one team to another without any solution to the case.