Wat is Virima?

Virima biedt de beste ITAM- en ITSM-functies tegen een ongelooflijke prijs. Discovery-mogelijkheden met of zonder medewerkers. Automatische relatie- en afhankelijkheidsmapping. Inzichtelijke visualisaties en dashboards. PinkVERIFY CMDB- en ITSM-processen met een werkstroomgenerator. Te integreren met cloudproviders, hypervisors, netwerk en beveiliging, en zelfs ServiceNow. SaaS en plaatselijke implementaties. Duidelijke, moderne gebruikersinterface. Virima kan zoveel, dat je je zult afvragen waarom je er nog niet eerder van hebt gehoord!

Wie gebruikt Virima?

Teams en applicatiestakeholders van IT-activiteiten, activa, service, beveiliging en nalevingsbeheer in verschillende sectoren, waaronder gezondheidszorg, productie, onderwijs en managed services.

Waar kan Virima worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop)

Over de leverancier

  • Virima Technologies, Inc.
  • Gevestigd in Cumming, VS
  • Opgericht in 2006
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Duitsland, Frankrijk en nog 13 andere

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Virima Technologies, Inc.
  • Gevestigd in Cumming, VS
  • Opgericht in 2006
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Duitsland, Frankrijk en nog 13 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Virima

Virima Software - 1
Virima Software - 2
Virima Software - 3
Virima Software - 4
Virima Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Virima-video
Virima Software - 1
Virima Software - 2
Virima Software - 3
Virima Software - 4
Virima Software - 5

Vergelijk de kosten van Virima met soortgelijke producten

Virima

N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 1.499,00/jaar
Gratis versie
Gratis proef
US$ 79,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Virima

  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Analytics
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Automatische apparaatherkenning
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van supporttickets
  • CMDB
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Dashboard
  • Helpdeskbeheer
  • IT-reporting
  • In kaart brengen van relaties
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Prestatie bewaken
  • Probleembeheer
  • Rapportage en analyse
  • Realtime rapportage
  • Releasebeheer
  • Servicecatalogus
  • Servicegeschiedenis
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Virima

De BOSS Solutions Suite is een bekroonde, volledig geïntegreerde help desk-/IT-oplossing voor servicebeheer die zowel in de cloud als lokaal beschikbaar is.
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering. Meer informatie over Freshservice
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
Canfigure is een modulaire IT-oplossing voor servicebeheer en activabeheer gebaseerd op de principes van een bibliotheek voor informatietechnologie-infrastructuur. Canfigure kan lokaal worden geïmplementeerd of in de cloud worden gehost.
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten. Meer informatie over VIZOR IT Asset Management
Enterprise-class IT-servicebeheertoepassing gebouwd voor multinational organisaties rond Service Integratie en Beheer.
C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
Atera is de ultieme alles-in-één RMM-software voor MSP's en IT-professionals. Vaste kosten met een onbeperkt aantal apparaten, zo eenvoudig is het. Probeer het gratis. Meer informatie over Atera
Pulseway is een bekroond IT-beheerplatform dat je de volledige controle geeft over alles wat met IT te maken heeft. Meer informatie over Pulseway
SummitAI helps enterprises dramatically reduce the cost and complexity of IT Management while improving efficiency and productivity.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Samanage is het IT-helpdeskplatform met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen: lees wat de klanten zeggen!

Reviews over Virima

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
5,0
Functies
4,5
Waar voor je geld
4,9

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
64%
4
36%
Franco
Principal Data Scientist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Fast, Intelligent, Cost Effective ITAM/ITSM Discovery Tool

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

I like the autonomic socially intelligent automated algorithms that perform discovery. These algorithms and engines are far better than all of the products I’ve ever used. As an industry recognized discovery and ITAM tool expert, and conference speaker, I have spent countless hours evaluating tools for diverse customers. In the end I’ve always needed a socially persistent tool that would continue to create and capture changes within an ecosystem from an inventory asset management perspective while maintaining CI dependencies and interdependencies. I’ve needed a tool that had a separate CMBD to create a baseline and maintain CI data hygiene, a repository that would store the application dependency mappings, business service mappings and views like infrastructure, communication and network topology. Virima does all of this. Reporting is another critical deliverable for my clients and Virima delivers there too. The dashboards, KPI‘s, and reporting capability is very mature and appreciated by all of my clients. I think one of the most important features is outside of the tool...and that is the customer service provided by Virima. If I need support with an issue or if I have questions about custom probes they are always responsive.

Minpunten:

Accessing and managing a Virima instance via a browser takes some getting use to but it is still a value add to be able to manage a customers instance from a phone. Say you forgot to do a scan. You can login on your phone and fire off that scan.

Taylor
CISO in VS
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Virima User

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Very positive.

Pluspunten:

Great product; feature rich. Team seems responsive and looking to help us be successful.

Minpunten:

No cons. Feature requests are inevitable, and I have a few. Team seems responsive and open to them; would like some more visibility into the product management space so we can see where things fall.

Geverifieerde reviewer
Sr. Manager, Global Service Delivery in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Consumentengoederen, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Virima

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Our experience implementing VIrima in our environment, specifically for ITAM, has been a great experience. The team at Virima has been very helpful and responsive delivering our requests and working with us.

Pluspunten:

Virima is a very comprehensive ITAM/ITSM tools for organizations that follow the ITIL methodology. It is a feature rich offering with very responsive support.

Minpunten:

The software seems to be growing rapidly with new features being added constantly, which seems to cause some instability.

Geverifieerde reviewer
ITIL Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Consumentengoederen, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Virima is a great ITAM system

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Virima has helped us understand more of our environment for IT, and helped with Asset, change and Release management.

Pluspunten:

Ability to scan an internal network and fall all devices on that network. The Business Service Maps are great for finding communication between endpoints.

Minpunten:

The scans can be very slow and can vary in length.

Reactie Virima

4 jaar geleden

Thanks for the great review. The discovery scans are carefully designed not to impact network or device performance. The scan periods will vary depending on how much and how deep you choose to scan at one time. Performing deeps scans on hundreds of servers and the underlying network infrastructure might take some time but that enables the awesome Business Service Maps you like.

Geverifieerde reviewer
Systems Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Meubels, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

ITAM Plus included features that an Enterprise would

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Excellent professionalism and customer service are part of the Virima package. Couple that with a world-class ITAM/ITIL tool and you have a combination that will easily take market share from some of the 'big guns'. Great doing business with them.

Pluspunten:

- Very intuitive interface - Feature rich ITIL-centric solution that handles all change, incident, problem and reporting needs - Dynamic Business Service Maps show Up and DOWN-stream impact to connections graphically - Integration with Service-Now and other support tools makes CMDB value immediately visible

Minpunten:

- Minor changes in how our business would like to leverage the tool are being offered up as suggestions but no real deficiencies