Wave Accounting

Wie gebruikt Wave Accounting?

De doelmarkt van Wave is eigenaren van kleine bedrijven (1-9 werknemers), freelancers en zelfstandige ondernemers. Wave heeft gebruikers in 200 landen over de hele wereld en dit ecosysteem is 4 miljoen sterk.

Wat is Wave Accounting?

Wave biedt een 100% gratis, echte dubbele boekhouding voor kleine bedrijven. Met de cloudgebaseerde software van Wave heb je overal toegang tot je gegevens, je kunt een onbeperkt aantal medewerkers toevoegen en aan al je bedrijven werken via één enkele aanmelding. Wave elimineert de gegevensinvoer en brengt de financiële rapporten die je nodig hebt binnen handbereik, zodat je meer tijd kunt besteden aan wat je het liefste doet. Je boekhouding is ook naadloos geïntegreerd met facturering, scannen van bonnen, betalingsverwerking en de loonlijst.

Wave Accounting - Details

Wave Apps

https://www.waveapps.com

Opgericht in 2009

Wave Accounting Software - 1
Wave Accounting Software - 2
Wave Accounting-video
Play
Wave Accounting Software - 1 - thumbnail
Wave Accounting Software - 2 - thumbnail

Vergelijk Wave Accounting met soortgelijke producten

Vanaf

N.v.t
N.v.t
N.v.t
US$ 20,00/maand

Gratis versie

Gratis versie Ja
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Ja

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Wave Accounting - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Kennisbank
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Wave Accounting

  • API
  • Accountancybedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Automatische facturering
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Btw-beheer
  • Budgettering/prognoses
  • Compliancebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Declaraties
  • Documenten opslaan
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integraties van derden
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nonprofits
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Orderbeheer
  • Payrollbeheer
  • Prognoses
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Verwerking van creditcards
  • Voor overheidsinstellingen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudprogramma's

  • API
  • Aanpasbare sjablonen
  • Accountafstemming
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Btw-beheer
  • Budgettering/prognoses
  • Cashbeheer
  • Categoriseren/Groeperen
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Declaraties
  • Documenten opslaan
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie met boekhouding
  • Integraties van derden
  • Kasstroombeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Onkosten bijhouden
  • Payrollbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • SSL-beveiliging
  • Schattingen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • Uitgavenbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verzamelingenbeheer
  • Winst- en verliesrekening

Bekijk de volledige lijst van Boekhoudsoftware

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Accountafstemming
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Btw-beheer
  • Cashbeheer
  • Cheques verwerken
  • Contactendatabase
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Debiteurengrootboek
  • Documentbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kasstroombeheer
  • Klantenverhalen
  • Kortingsbeheer
  • Meerdere valuta's
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Orderbeheer
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verwerking van overbetaling
  • Verzamelingenbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Debiteurenbeheer software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Accountafstemming
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Bedrijfscreditcard
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beleidbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Categoriseren/Groeperen
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Creditcardbeheer
  • Declaraties
  • ERP
  • Eenmalige aanmelding
  • Elektronische betalingen
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financiële analyse
  • Fraudedetectie
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kilometerstanden bijhouden
  • Meerdere valuta's
  • Mobiel uploaden van ontvangstbewijzen
  • Mobiele toegang
  • Onkosten bijhouden
  • Prognoses
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Roosterbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Uitgavenanalyse
  • Uitgavencontrole
  • Vergoedingenbeheer
  • Wisselkoersen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Declaratiesoftware

  • API
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Belastingberekening
  • Betalingen verwerken
  • Btw-beheer
  • Contactendatabase
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Klantenportal
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele betalingen
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Prognoses
  • Projectfacturering
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Roosterbeheer
  • Schattingen
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Verwerking van creditcards
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Factuurprogramma's

  • "Wat-als"-scenario's
  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Accountafstemming
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Bewaking
  • Budgettering/prognoses
  • Cashbeheer
  • Compliancebeheer
  • Consolidering/rollup
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboards maken
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Grootboek
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kasstroombeheer
  • Meerdere valuta's
  • Multi-onderneming
  • Onkosten bijhouden
  • Planningtools
  • Prognose
  • Prognoses
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Scenarioplanning
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Visuele analyse
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Financiële reporting tools

Wave Accounting alternatieven

Meer alternatieven voor Wave Accounting

Reviews van Wave Accounting

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,5
Klantenservice 4,1
Functies 4,2
Waar voor je geld 4,7

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Kari G.
HR Lady
Human Resources, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-5-2021

"I LOVE Wave!"

Opmerkingen: Overall, I highly recommend Wave if you are running a business and want low costs and an easy way to manage your finances. My business is simple and Wave makes it so much easier for me to stay on top of things and know where I need to focus my energy.

Pluspunten: I have been using Wave since around 2015 and my books were a mess when I first began because I was doing them (not my strength) and once I heard about Wave's bookkeeping services, I couldn't believe how affordable they were. It's super easy to set up and use, run reports and know about your financials. I tried switching to QB for about 1 month and hated it, so I switched back. Lesson learned and I'm sticking around!

Minpunten: One thing I had to get used to was because I had my bank account connected and until the month is reconciled, when a invoice is paid I mark it paid and then the 'payment' comes in again from banking. It was easy to catch and now my Wave bookkeeper keeps all that reconciled. Thank you!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-5-2021
James K.
Research Manager
Research, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-3-2021

"Best FREE Accounting and Invoicing App for Small businesses/Freelancers"

Opmerkingen: WAVE is the best inexpensive mobile and cloud accounting software out there. I doubt if there is any accounting and invoicing software that can provide all of WAVE's features for free!

Pluspunten: I use Wave Mobile App for my business' finance, for managing my income and expenses. I use wave for billing and creating invoices for my clients. After using Wave for over 2 years now, I can say it works quite well. It allows me to create client contacts, which the app automatically uses to create client record books. The interface is simple and easy to get along with. The fingerprint unlock integration is one of my best features because I am able to sign in to the app without trying hard to remember passwords or pins. Above all, I think the best thing about Wave is, you get most of the relevant features needed for FREE!

Minpunten: There are few hitches I encounter using wave. I am not able to write off a partly paid bill as bad debt if all attempts to reclaim the payment from my clients fail. Sometimes, people pay about 70% and fail to pay for the rest. In order to close the invoice, I will have to mark it as completely paid and doing that can overstate or affect my financial records and reports within Wave.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-3-2021
Josh R.
Senior Copywriter
Marketing en reclame, 5.001-10.000 werknemers
  • Totaalscore
    1 /5
  • Gebruiksgemak
    Zonder beoordeling
  • Functies en functionaliteit
    Zonder beoordeling
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    Zonder beoordeling
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 7-6-2015

"I want to like Wave, and have been trying for years"

Opmerkingen: ..., but I need them to help me figure it out. I have a full-time salaried job as a copywriter and a few self-employment careers, like freelance writing, voice acting. I've always found doing my taxes to be a nightmare. I'd spend months stressing about it and trying to calculate income and expenses. Originally, I was adding up all my expenses with a calculator. When I discovered I could put things into Excel, it got a bit easier add numbers. And then about 4 or 5 years ago, I started using a new accountant, and he suggested Wave to me. I was excited to hear that it would important my bank and credit card statements, and that I could then quickly and easily categorize everything. I was sure this would save me so much time and stress. But I found Wave very hard to use. I wasn't sure how to create my own categories. I could never tell if my statements had been uploaded completely, and I would often wind up with duplicate transactions. And I still can't find a way to view the categories after I've allocated transactions to them. I tweeted to Wave a lot, and they were nice enough to send one their IT guys to sit with me in a coffee shop for a few hours. He watched as I tried to do things and he gave me help. He said this was useful to him, to see what people might be having trouble with. And, I figured I would then be ok. But I'm still having a lot of trouble. I'm not asking a lot. All I want to be able to do is import my bank statements and credit card statements, and categorize all the transactions. And being able to invoice people would be nice too. And it seems that his app has those features. But I still find it very complicated. I don't understand the categories. I can't find where the totals are. And lately, my mbna Mastercard has been saying it can't link to Wave. So tonight, I went in and started deleting all the transactions from 2014, hoping that I could start fresh and be sure that everything was imported correctly. But now I see that mbna won't give me the data files for before August (that's an mbna problem, not Wave) and I can't undelete what I deleted. And there's no way to get support without paying for it. But I don't want to pay until I'm confident the site can do the simple things I need it to do. Anyway, I'd love to support a local Toronto company. And I appreciate that someone from the company sat with me in person. And I see people reviewing positively, saying it makes a freelancers life easy. Someone even tweeted today that Wave makes doing accounting fun. But I just don't understand how people are able to use this site. If someone from the company, or one of the satisfied customers, could explain to me how to use this site properly, I'd love to be converted. But at this point, I fear I need to cut my loses and simplify my life by paying for some other software. I just want to be able to file my taxes and concentrate on my creative projects.

Pluspunten: It seems like it offers the ability to import credit card and bank statements, categorize expenses, and invoice people. Those are the features I want. But...

Minpunten: ...I haven't been able to figure out how to smoothly and accurately use the features I want. This app is making my life harder than it was when I just manually typed in all my expenses into a Microsoft Word and added them up with a calculator.

Antwoord van de leverancier

van Wave Accounting Inc. op 2-9-2015

Thanks for sharing with us your experience. Firstly, thanks for being such a valuable customer over the years. We especially appreciate your patience trying to make WaveApps work for your financials.

We have available Premium Support for customers who are getting started with Wave. We suggest those looking to best learn work arounds, and setting up proper customizations subscribe to our chat and phone support (unlimited - 9am-5pm EDT M-F) - $49 for three months. You can place a call and speak to one of our product specialists to help you work through your challenge.

If you could reach out to me [email protected] We'll try to match you with a member of our team to help troubleshoot since you have invested your valuable time into Wave to manage your business financials.

Jennifer from Wave

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 7-6-2015
Proinsias M.
Owner Manager Digital Specialist
Online media, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-3-2021

"Wave Accounting is great for a Startup Business"

Opmerkingen: I was very happy with the invoicing, payments, and the Design and functionality. I was able to search past transactions very easily. I did not pay for premium support, but the support that I recieve is excellent.

Pluspunten: It was free to use the accounting services
I was able to invoice customers using Stripe as a Payment Gateway which was great value
The Design and User Interface is very professional compared to others that I have seen
The Payment Gateway was also very professional when sent to customers, it added to the credibility of the business

Minpunten: My particular Bank would not allow me to sync my account with Wave, but that was a local issue not a general issue.
I was very very happy with the invoicing. but I always felt that the ledger views were not as robust.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-3-2021
James R.
Owner
Professionele training en coaching, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2021

"My go-to invoicing and accounting tool for my small business!"

Opmerkingen: Nothing but amazing! I'm so glad I switched from Square for my invoice and payment processing.

Pluspunten: It is so easy to use, and customized specifically for small business owners. I absolutely LOVE the invoice feature - it's the primary feature that I use - and it just works so well. My completed payments rate is 100% and I believe is at least in part due to how easy the process is to view/pay invoices.

Minpunten: Sometimes I wish the payment speed was faster after a client makes a payment, but then they introduced instant deposits and I'm happy to pay the small fee to get my money faster!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2021