Wat is Groove?

Een ideale oplossing voor verkoopautomatisering voor gebruikers van Salesforce en Gmail. Deze oplossing stelt de gehele verkooporganisatie in staat om gepersonaliseerde outreach op schaal te plannen en uit te voeren met gerichte campagnes, om topaccounts aan te trekken met slimme accountgebaseerde verkoopfunctionaliteiten en om de productiviteit te verhogen met behulp van bruikbare analyses. Dit platform ondersteunt toonaangevende verkoopteams over de hele wereld, waaronder Google, Prezi, GoodData, HotSchedules en nog veel meer.

Wie gebruikt Groove?

Chief sales officer, senior of regionale vice-president verkoop, vice-president verkoop, verkoopdirecteur, verkoopmanager, verkooporganisaties, verkoopbevordering.

Waar kan Groove worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Groove.co
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2014

Ondersteuning voor Groove

  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Groove.co
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2014

Ondersteuning voor Groove

  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Groove

Groove Software - 1
Groove Software - 2
Groove Software - 3
Groove Software - 4
Groove Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Groove-video
Groove Software - 1
Groove Software - 2
Groove Software - 3
Groove Software - 4
Groove Software - 5

Vergelijk de kosten van Groove met soortgelijke producten

Geen prijzen verstrekt door leverancier
Gratis versie
Gratis proef
US$ 27,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 4,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 97,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Groove

  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afspraakplanning
  • Automatische nummerkiezer
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van verkooppipeline
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Dashboard
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mailsjablonen
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Kansenbehee
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Meetwaarden voor call tracking
  • Mobiele app
  • Opmerkingen/notities
  • Oproepen opnemen
  • Prestatiebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Proces- en workflowautomatisering
  • Rapportage en analyse
  • Taakbeheer
  • Teammanagement
  • Territoriumbeheer
  • Tools voor exploratie
  • Voor salesteams/-organisaties
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Alternatieven voor Groove

Agile CRM is een complete verkoop-, marketing- en servicesuite ontworpen zodat MKB-bedrijven kunnen verkopen zoals de Fortune 500.
Een intelligente verkoop-CRM die verkopers helpt productiever te zijn, hun verkoop te verhogen en klanten aan te trekken.
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten. Meer informatie over EngageBay
C2CRM is the best CRM to manage your prospects and customers. Sales Automation, Marketing & Customer Svs. Easy to use and affordable.
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS waar teams hun projecten en dagelijkse werkzaamheden uitvoeren, of ze nu op kantoor, thuis of onderweg zijn. Meer informatie over monday.com
Freshsales is een volwaardige online CRM, gemaakt voor snelle verkoopteams, boordevol functies zoals een ingebouwde telefoon en geïntegreerde e-mail. Meer informatie over Freshsales
Met ingebouwde functies voor bellen, sms'en, en e-mail in één platform, kan Close je helpen meer deals te sluiten. Probeer het gratis uit via de website.
Salesflare is een intelligente CRM voor kleine en middelgrote B2B-bedrijven en startups die meer willen verkopen met minder werk.
Saphyte leads in technological disruption with its most advanced and innovative features designed to help your business grow.
An advanced Business Management SaaS with all the features you need. Used in 60 countries by 1500 companies for the last 23 years.
Sugar helpt verkoop-, marketing- en serviceteams om hun volledige potentieel te bereiken in alles wat ze doen.
Ontworpen om jou te helpen sneller te verkopen. Prioriteer leads en taken, beveel acties aan en help je team deze uit te voeren.
Hoogwaardige oplossing ontworpen voor effectieve samenwerking, communicatie, sociale netwerken en workflow- en kennisbeheer. Meer informatie over Bitrix24

Reviews over Groove

Gemiddelde score

In totaal
4,7
Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,7
Functies
4,6
Waar voor je geld
4,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
73%
4
24%
3
3%
Danny
Danny
Account Executive - Emerging Markets in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Do More With Less

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Significantly less manual work to manage a large pipeline of leads and opportunities. My team can focus on getting people on the phone and turning a No into a Yes while Groove takes care of all the pipeline management and messaging in the background. The integration into SalesForce and Gmail is also incredible too and we really leverage the tools like the message and link tracking to have the best timing on when we call customers. It's a great feeling to get the customer on the phone at the perfect time because we were able to see when they were engaging with our messages.

Pluspunten:

With Groove, leads are automatically put into the correct lines of custom messaging that makes guiding a customer through the buyer's journey easy. Before integrating the tool, my team had an extremely difficult time juggling 150+ leads/month coming from various industries and requiring custom lines of messaging. It seemed we were always playing catch-up and never playing from ahead. Now our team can cover significantly more ground and make more sales because Groove has finally automated manual work that should have been gone years ago.

Minpunten:

I run into formatting issues with my templates that can cause major headaches. I'll spend 15 minutes touching up a flow after reviewing the analytics tab. Often times towards the end, I'll adjust one thing, like italisize a sentence, and some crazy formatting bug will ruin the whole thing and change all the spacing and formatting. And it won't let me undo it. It's difficult to describe, but basically, your formatting occasionally goes haywire all the sudden and 1 little adjustment screws up the whole thing. So then I do all the edits over from scratch...

Regina
Configuration Specialist in VS
Informatietechnologie en -diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great Software, Salesforce Integration, Lead Engagement

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: I have had a great overall experience with Groove! Their customer service is impeccable and my user base enjoys the program.

Pluspunten:

I like that Groove provides an optional dialer with their license package. It provides a dialer within Salesforce so that calls, texts, and emails are all integrated into Salesforce. This makes prospect management a lot easier for my user base and grants transparency for management to see the activities of their reps.

Minpunten:

Implementation was a hurdle, but it was less Groove and more my user base and general growing pains when implementing a new program to a big user base.

Ben
Sales Manager in VK
Werving en selectie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Let down by small points

3,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: It's overall a good software that integrates well with SFDC and gmail but is let down by small, but incredibly frustrating things. It is slow, it is very easy to delete your work and the most unforgivable thing it has just done to me is sent a flow out with the text in different sizes; I'd typed the email up within Groove itself, it's not like I'd copied and pasted in, it's embarrassing and not what you want a sales email to look like. The tracking features, and the fact it gives insight into all email reads is great, just let down by everything else. Spend some money and sorting out the pain points and then you have a good software but right now it's not finished.

Pluspunten:

Email tracking and integration with SFDC.

Minpunten:

Changes font sizes, generally slow and crashes.

Tess
Business Operations in VS
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Getting Groovy with Groove

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Overall it works well for our sales and customer experience teams but the ongoing maintenance and setup were tough.

Pluspunten:

Groove is native to Salesforce and we love this aspect. It allows us to update information directly from Salesforce. Their Support team is great and our CSM is very responsive at answering questions. The Flows are also very practical so that makes day to day outreach easier.

Minpunten:

The implementation process was complicated and there were a lot of unknowns during setup. Groove has been pretty receptive to product feedback but they are still pretty early on in their building so you need to be ok with them not being able to do things.

Jacob
Jacob
Senior Admissions Counselor in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Groove offers many functionalities

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

Groove allows my entire organization to log and track emails coming in and out. Since most users do not have a full Salesforce licencse in our organization and rarely even login to the databse, Groove offers an inexpensive solution for those several hundred users to still engage our constituents right from their email accounts. It's easy to use and set up. It also offers a lot more functionality than my organization currently takes advantage of, like click-to-call straight from gmail, scheduling email flows (with just the right amount of human intervention), and a simple user-management.

Minpunten:

Groove updates a lot (as Gmail and Salesforce update) so it is necessary to refresh your page several times a week. I don't personally see this as much of a hindrance but non tech-savvy users can sometimes get frustrated by this "inconvenience."