Speakap

Speakap

door Speakap

Wie gebruikt deze software?

Het product ondersteunt organisaties met 250+ werknemers die niet aan een bureau werken. Dit omvat detailhandelaars, foodservice, supermarkten, horeca, reizen, logistiek, verzekeringen en franchises.

Gemiddelde scores

43 beoordelingen
  • In totaal 4.4/5
  • Gebruiksgemak 4.5/5
  • Klantenservice 4.5/5
  • Functies 4.1/5
  • Waar voor je geld 4.3/5

Productgegevens

  • Gratis versie Nee
  • Gratis proef Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
    Mobiel - iOS native
    Mobiel - Android native
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning 24/7 (contact met medewerker)
    Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • Speakap
  • https://www.speakap.com
  • Opgericht in 2011

Over Speakap

Speakap is een bekroond beveiligd en privé platform waarmee jij je kunt verbinden met je meer dan 250 medewerkers die niet aan een bureau werken. Door het delen van campagnes, best practices en resultaten tussen verschillende locaties zien klanten een gemiddelde omzetstijging van 10% sinds de invoering van Speakap.

Het product wordt gebruikt door 350+ klanten in 27 landen, waaronder Marriott Hotels, G-Star, Hudson's Bay, Suitsupply en Mars. Met aangepaste integraties kun je jouw merk versterken met je eigen app. Met een succespercentage van 100% voor implementatie kun je slimmer verbinding maken via Speakap.

Functies van Speakap

  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Audio-/videovergaderen
  • Bestanden delen
  • Blogs
  • Chatten / messaging
  • Enquêtes en feedback
  • Evenementenkalender
  • Kennisbeheer
  • Nieuwsbrievenbeheer
  • Personeelslijst
  • Beheer van sociale media
  • Contentbeheer
  • Discussies / forums
  • Evenementenbeheer
  • Groepenbeheer
  • Ideevorming/crowdsourcing
  • Ledenlijst
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Modereren van content
  • Websitebeheer
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
  • 360-gradenfeedback
  • Aanstellen (van personeel)
  • Beheer van verlofuren
  • Beheer van voordelen
  • Payrollbeheer
  • Prestatiebeheer
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Tijd- en aanwezigheidsbeheer
  • Volgen van sollicitanten
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Wervingsbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Blogs
  • Chatten/messaging
  • E-mailbeheer
  • Enquêtebeheer
  • Evenementenkalender
  • Fotogalerij
  • Maatschappelijk delen
  • Nieuwsbrievenbeheer
  • Personeelslijst
  • Telefonie
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Beleidbeheer
  • Blogs
  • Contentbeheer
  • Discussies / forums
  • Kalenderbeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Wiki
  • Zoeken
  • Beslisboom
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Kennisbankbeheer
  • Samenwerking
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst
  • Bestanden delen
  • Contentbeheer
  • Documentbeheer
  • Realtime chatten
  • Samenwerking
  • Zoeken
  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
  • Benchmarking
  • Erkenning van medewerkers
  • Feedbackbeheer
  • Prestatiebeheer
  • Prestatiebeheer
  • Pulse surveys
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Audio-oproepen
  • Bestanden delen
  • Discussiethreads
  • Enquêtes en feedback
  • Integratie van derden
  • Mobiele toegang
  • Realtime chatten
  • Taakbeheer
  • Videovergaderen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Zoeken
  • Audio-/videovergaderen
  • Bestanden delen
  • Chatten / messaging
  • Faxbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen routeren
  • Samenwerking tussen meerdere gebruikers
  • Voicemail
  • Beheer van onderaannemers
  • Budgettering/prognoses
  • Levenscyclusbeheer van personeel
  • Personeelsplanning
  • Prestatiemeetwaarden
  • Tijd- en aanwezigheidsbeheer
  • Vaardigheden bijhouden
  • Variabele werkkrachten
  • Werkprognoses
  • Wervingsbeheer

De nuttigste reviews van Speakap

The best alternative for complex and expensive communication platforms

Beoordeeld op 20-11-2018
Martijn L.
Manager ICT
Detailhandel, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: The implementation is the key to success. There are alternatives, but as far as I know is Speakap is the only one who really understand the importance of a smooth implementation and onboarding. Therefor employees of Speakap are helping with the actual onboarding, the customizing of the app and helping with a strategy for content. Speakap is easy to use and the service is excellent. Not an anonymous software product but a partner who really knows their customers.

Minpunten: There are just a few reporting options, it would be nice to have more insights. Furthermore, the synchronisation between our Active Directory and Speakap is not fully automated. We started wit CSV exchange, the API possibilities are not fully developed.

Jetsream

Beoordeeld op 3-7-2019
Geverifieerde reviewer
Pilot
Luchtvaart(maatschappijen), 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Overall the application is doing well. Gets the job done well. Allows the company to be in direct contact with everyone and I think that is a great tool. I was impressed to see how many people have started to use the application already, I figured it would have taken a little bit of time for people to start using it. I hope that we start to see more and more people post things. This is a great tool for questions about literally anything pertaining to Flexjet. I am glad that we got this tool for our company.

Pluspunten: Great way to get all employees to connect and ask questions. It is nice that management can respond directly to the employees if they have questions. It is also fun to see everyones experience on the road. I also like that the weekly message and other "call" like updates are written out so that people can read them without having to call. Seems that the message may reach more people that way.

Minpunten: As with any personalized software, there're are going to be growing pains. Some of the features on the mobile app take a little bit of getting used to. Such as trying to like a post, half the time it asks you if you want to report the post instead of actually liking the post. This is due to the sensitivity of the heart icon. There were growing pains in the beginning with posting videos, however this got resolved quickly. It takes a little bit of time to figure out where all the groups are. Experience from helping people on the road that are un familiar with social media platforms, explaining where the groups are and how to use them and how they correlate to the timeline has made some of them confused. However I think that in the long run they seem to understand it. I did find it difficult to find the specific fleet that is assigned to each pilot within Jetstream. After a little help from above we found it. It takes a bit of searching to find it.

Great so far...

Beoordeeld op 12-12-2019
Brandon R.
COO
Management non-profit organisaties, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
Bron: GetApp
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: All typical intranet functions (centralized resources, documents, etc), plus communication, info sharing, and collaboration.

Pluspunten: We are new to SpeakAp, but so far, initial design, build, & customer service has been impeccable, rollout was easy, and we had rapid attachment and use by our employees. Because the platform is familiar to social media users, implementation was easier than most systems. With white labeling, users adopt the platform as their own and they've been quick to use it for communication and centralized resources. All this from a very cost effective platform.

Minpunten: We're new to the product--thus far, no serious cons identified

Speakap can give easy access to business news to all of your employees

Beoordeeld op 17-11-2018
Ger-jaco D.
IT Specialist
Gezondheid, wellness en fitness, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
3/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
3/5
Functies en functionaliteit
2/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We made the decision to start with Speakap because we have a lot of employees without a computer. Now we can easily reach everyone and share news knowing that all are reached.

Pluspunten: It is very easy to use. Even for people who are not very familiar with computers.

Minpunten: Not many features to personalize the software (what you see is what you get)

Speakap Usage and Implementation Review

Beoordeeld op 10-6-2019
Paul C.
Head of IT, Business and Organisation Architecture
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: The app has been a great way to improve engagement across organisational boundaries, and provide another channel to communicate easily and quickly with remote workers. The support we have had from the team during our testing, implementation and launch has been great and always get a quick response to our questions and issues.

Pluspunten: This software is easy to use and has good features to be able to set-up structures in line with our organisation hierarchy, and specialist groups for specific content types. The employee set-up process is easy and easy to post news items and on the timeline. There are features for private messaging which is really useful.
The company specific branding has been key to the launch and ongoing engagement with the app.

Minpunten: It would be good to be able to see statistics and analytics in Real Time

Antwoord van de leverancier

van Speakap op 11-7-2019

Hi Paul, thanks for your review! We'll forward your feedback to the product team. The Statistics feature is a priority on the product roadmap, which is here if you want to check out other upcoming features (https://www.speakap.com/en/roadmap). Your review reiterates the importance of this feature, and we look forward to rolling it out.

Lees meer reviews