Wie gebruikt absence.io?

Voornamelijk voor kleine en middelgrote bedrijven van 15-1500 werknemers.

Wat is absence.io?

Oplossing voor het beheren van afwezigheid van medewerkers, waaronder vakantie, aanwezigheid en betaald verlof. Efficiënt omgaan met verlofverzoeken via productmeldingen of e-mail.

Sla alle essentiële werknemersinformatie centraal op in uitgebreide personeelsbestanden en gebruik de personeelsenquêtes om met één klik gegevens van werknemers te verzamelen.

absence.io - Details

absence.io

https://www.absence.io/en/

absence.io - prijsoverzicht

Prijsmodellen bekijken

absence.io heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. absence.io betaalde versie vanaf US$ 1,50/maand.


Beginprijs

US$ 1,50/maand Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

absence.io - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van absence.io

  • FMLA bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Overurenberekening
  • Personeelsplanning
  • Rapportage en analyse
  • Tijd bijhouden
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Aanwezigheidsregistratie software

  • 360-gradenfeedback
  • Aanstellen (van personeel)
  • Beheer van verlofuren
  • Beheer van voordelen
  • Payrollbeheer
  • Prestatiebeheer
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Tijd- en aanwezigheidsbeheer
  • Volgen van sollicitanten
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Wervingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van HR-software

absence.io alternatieven

Meer alternatieven voor absence.io

Reviews van absence.io

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,5
Klantenservice 4,4
Functies 4,3
Waar voor je geld 4,4

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Roxy K.
Operations Manager
Internet, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-10-2017

"Good software :)"

Opmerkingen: Lots of data, easy to use

Pluspunten: Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Minpunten: I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-10-2017
Josh G.
Operations Manager
Afdrukken en drukwerk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-3-2017

"Time saving product"

Opmerkingen: Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Pluspunten: Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Minpunten: Needs a start date connection to increased allowances

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-3-2017
L M.
President
Telecommunicatie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    1 /5
  • Gebruiksgemak
    1 /5
  • Functies en functionaliteit
    1 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    1 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-11-2020

"Terrible customer service, stay away"

Pluspunten: It worked well enough for what we needed as we used it for the past few years.

Minpunten: Customer service is non existent. None of my users can currently sign in as it says our account is temporarily suspended and to contact customer service. We did that and they don't even respond to emails yet gladly keep charging my credit card. Having to file a dispute now, all while employees keep emailing me that they want to book vacation but the tool isn't working, so I have NO idea how much time anyone has left now.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 7-11-2020
Christoph R.
IT Director
Mediaproductie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-2-2017

"best tool ever"

Opmerkingen: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Pluspunten: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Minpunten: cheaper

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-2-2017
Ben H.
Engineering Services Manager
Consumentengoederen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2016

"Loving the software"

Opmerkingen: We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Pluspunten: The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Minpunten: It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2016