Wie gebruikt absence.io?

Voornamelijk voor kleine en middelgrote bedrijven van 15-1500 werknemers.

Wat is absence.io?

Oplossing voor het beheren van afwezigheid van medewerkers, waaronder vakantie, aanwezigheid en betaald verlof. Efficiënt omgaan met verlofverzoeken via productmeldingen of e-mail.

Sla alle essentiële werknemersinformatie centraal op in uitgebreide personeelsbestanden en gebruik de personeelsenquêtes om met één klik gegevens van werknemers te verzamelen.

absence.io - Details

absence.io

https://www.absence.io/en/

absence.io - Prijsoverzicht

absence.io vanaf US$ 1,50/maand. absence.io heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor absence.io.

Beginprijs

US$ 1,50/maand
Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Functies van absence.io

Aanwezigheidsregistratie software
FMLA bijhouden
Kalenderbeheer
Overurenberekening
Personeelsplanning
Rapportage en analyse
Tijd bijhouden
Zelfserviceportal
360-gradenfeedback
Aanstellen (van personeel)
Beheer van verlofuren
Beheer van voordelen
Payrollbeheer
Prestatiebeheer
Schadevergoedingsbeheer
Tijd- en aanwezigheidsbeheer
Volgen van sollicitanten
Werknemersdatabase
Werknemersprofielen
Wervingsbeheer
Zelfserviceportal

Reviews van absence.io

5 van 26 reviews worden weergegeven

In totaal
4.8/5
Gebruiksgemak
4.7/5
Klantenservice
4.7/5
Functies
4.5/5
Waar voor je geld
4.7/5

Good software :)

Beoordeeld op 7-10-2017
Roxy K.
Operations Manager
Internet, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Lots of data, easy to use

Pluspunten: Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Minpunten: I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

Time saving product

Beoordeeld op 3-3-2017
Josh G.
Operations Manager
Afdrukken en drukwerk, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Pluspunten: Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Minpunten: Needs a start date connection to increased allowances

best tool ever

Beoordeeld op 14-2-2017
Christoph R.
IT Director
Mediaproductie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
4/5
Klantenondersteuning
4/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Pluspunten: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Minpunten: cheaper

It has German holidays!

Beoordeeld op 25-1-2019
Anton T.
Product Manager
Duurzaamheid en milieu, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
3/5
In totaal
3/5
Gebruiksgemak
5/5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: It has local German holidays, and it takes it into account automatically

Minpunten: UI is too twitching, and it doesn't feel solid

Loving the software

Beoordeeld op 18-8-2016
Ben H.
Engineering Services Manager
Consumentengoederen, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5/5
Gebruiksgemak
4/5
Functies en functionaliteit
5/5
Klantenondersteuning
5/5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Pluspunten: The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Minpunten: It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.