Wie gebruikt deze software?

KMO's tussen 10 en 500 FTE's die betere tools willen bieden aan HR om medewerkers te beheren en HR administratie te doen verdwijnen.

Gemiddelde scores

12 beoordelingen
  • In totaal 4.7 / 5
  • Gebruiksgemak 4.8 / 5
  • Klantenservice 4.7 / 5
  • Functies 4.2 / 5
  • Waar voor je geld 4.8 / 5

Productgegevens

  • Prijsinformatie €6 /per person /per month
  • Gratis versie Nee
  • Gratis proefversie Ja, vraag een gratis proefversie aan
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning Kantooruren

Leveranciergegevens

  • Officient
  • https://www.officient.io
  • Opgericht in 2017

Over Officient

Officient is jouw online HR assistant die je helpt HR processes te optimaliseren in KMO's tot 500 medewerkers. Beheer alle data van werknemers in één cloud platform, gekoppeld met je sociaal secretariaat. Met enkele kliks automatiseer je HR processen zoals contractbeheer, afwezigheden, onboarding en meer. Met de self-service via een mobiele app verbeter je direct de ervaring voor alle medewerkers, waardoor je top talent beter kan aantrekken en behouden om zo hogere bedrijfsresultaten te behalen.

Functies van Officient

  • Bibliotheek met HR-meetwaarden
  • Dashboard
  • Omzet bijhouden
  • Opvolgingsplanning
  • Predictieve modellering
  • Schadevergoedingsplannen modelleren
  • Talentbeheer
  • Trendanalyse
  • Verlof- en afwezigheidsrapportage
  • Wervingsbeheer
  • 360-gradenfeedback
  • Aanstellen (van personeel)
  • Beheer van verlofuren
  • Beheer van voordelen
  • Payrollbeheer
  • Prestatiebeheer
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Tijd- en aanwezigheidsbeheer
  • Volgen van sollicitanten
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Wervingsbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Beheer van taakomschrijvingen
  • Documentbeheer
  • E-Verify/I-9-formulieren
  • Elektronische formulieren
  • Elektronische handtekening
  • Oriëntatieworkflow beheren
  • Personeelshandboek
  • Taakbeheer
  • Trainingsbeheer
  • Zelfserviceportal
  • 401(k) tracking
  • Afdrukken van cheques
  • Beheer van voordelen
  • Directe storting
  • Loonadministratierapportage
  • Loonbeslag
  • Meerdere landen
  • Meerdere staten (alleen VS)
  • Naleving van fiscale wetgeving
  • Payroll Outsourcing
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • W-2/1099-voorbereiding
  • Zelfserviceportal

De nuttigste reviews van Officient

A solution we didn't even know how it would improve our office and hr management

Beoordeeld op 11-11-2019
Steven P.
Co-founder & COO
Internet, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: This was a missing piece in our company and immediately showed its value after implementing it. It has an intuitive user experience, it takes care of a professional relationship between our company and its employees, it allows us to get management overviews on certain high-level information and we can zoom in to details.

Minpunten: Not much, we were early adopters, so it wasn't as feature rich as it is now back then. Nevertheless the core elements were there and we were able to have our input on the roadmap of the product.

From not-so-efficient to Officient

Beoordeeld op 25-10-2019
Evelyn B.
Office Manager
Online media, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Thanks to Officient we don't need to use different folders for every employee anymore or countless spreadsheets that held HR-information. We now have one very user-friendly and clear overview of all our HR-data and a usefull way of getting insights in our HR data as well as making up contracts or documents that our employees need to sign. Whenever you have questions you receive an answer within 5 tot 10 minutes from the always-present support team. I love working with them and I love using their tool! It makes my job a lot nicer.

Pluspunten: Super userfriendly software with a lot of useful features and awesome support!

Minpunten: Even though they try, it's not always possible to have a custom-made platform which suits your company perfectly, but they try to service every client as best as they can!

HR administration to the next level

Beoordeeld op 8-11-2019
Marc D.
Managing Director
Informatietechnologie en -diensten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: The integrated approach, all employee information in one place, even the document signing is included.
The onboarding of new employees goes smooth and faster.
Also the evolution of the solution is great, new features are becoming available, sometimes at the request of customers.

Minpunten: The integration with our social wage calculation office can still improve, creation of new employees must be done manualy and car assignments must be kept on two places. But these or less important compared with the other benefits we get.

Greater empowerment of the employees

Beoordeeld op 12-11-2019
Suzan M.
HR Director
Informatietechnologie en -diensten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: With Officient we do not hire an extra HR officer to do the administration. Our colleagues can find all contracts and monthly paycheck in their personal page. They are responsible for address changes, or other personal changes. I do not get questions about their leave balance, they have a overview of the holidays of team members and they have easily access of the professional mobile numbers of their colleagues. I get as HR director more time to focus on other important issues and we also save at HR costs.

Minpunten: I miss a link with our track and trace program.

Officient review from an MD's perspective

Beoordeeld op 11-11-2019
Niels C.
Managing Director
Industriële automatisering, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
3 / 5
Functies en functionaliteit
4 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: One version of the truth for HR data. All in the cloud so eliminating Excel sheets and server directories.

Pluspunten: Ease of use & user interface
Possibility to create custom fields to enhance master data.
Connection with payrolling company
Close connection with owners and developers to discuss new features.

Minpunten: Pretty basic in certain modules. Needs to be enhanced and extended.

Lees meer reviews