Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Userback?

Userback is een visuele feedbackoplossing die het voor softwareteams gemakkelijk maakt om foutrapporten en feedback van gebruikers uit hun apps te verzamelen met geannoteerde scherm- en video-opnames.

Userback is ontworpen voor ontwikkelaars, ontwerpers en productmanagers en bespaart je tijd door feedback voor al je webprojecten op één plek te beheren.

Wie gebruikt Userback?

Userback is ideaal voor webbureaus, ontwerpers, ontwikkelaars en softwarebedrijven die een kosteneffectieve tool nodig hebben om feedback te verzamelen over hun websites en webtoepassingen.

Userback Software - 1
Userback Software - 2
Userback Software - 3
Userback Software - 4
Userback Software - 5

Twijfels over Userback? Vergelijk met een populair alternatief

Userback

Userback

4,8 (71)
US$ 74,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
63
17
4,7 (71)
4,8 (71)
4,8 (71)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
€ 10,99
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
235
92
4,4 (12.501)
4,4 (12.501)
4,3 (12.501)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Userback

BugHerd
Functies met hoogste score
Rapportage/projecten volgen
Samenwerkingstools
Taakbeheer
Asana
Functies met hoogste score
Projectplanning
Taakbeheer
Termijnbewaking
MantisBT
Functies met hoogste score
Beheer van problemen
Bugs/problemen opsporen
Samenwerkingstools
Usersnap
Functies met hoogste score
Bugs/problemen opsporen
Ticketbeheer
Toegangsopties/machtigingen
Zendesk Suite
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Consumentgericht chatten in realtime
Ticketbeheer
Spiceworks Cloud Help Desk
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Ticketbeheer
Waarschuwingen/escalatie
Fronter
Functies met hoogste score
Audittrail
Bugs/problemen opsporen
Editor met slepen-en-neerzetten
monday.com
Functies met hoogste score
Dashboard
Gegevensbeveiliging
Personeelsbeheer
Wrike
Functies met hoogste score
Configureerbare workflow
Dashboards maken
Enkelvoudige paginaweergave

Reviews over Userback

Gemiddelde score

In totaal
4,8
Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,8
Functies
4,6
Prijs-kwaliteitverhouding
4,8

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
80%
4
18%
3
1%
Viktor
Viktor
CEO in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Easy to use, feedback and collaboration tool

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: 90% of our usage is to collaborate with clients during web development. Getting feedback on designs, and more importantly, using feedback widget on the staging website to get clients feedback and make necessary changes. It makes the process extremely smooth and clients have no trouble using Userback to communicate with us. Saves a lot of time and back and forth emails, when conversations are linked to actual screenshots with clients' notes.

Pluspunten:

We've used Userback since 2019. First started with placing it on the website and client portal, and then using it during website development to get feedback and collaborate on making changes with clients. It works really well and annotation tools are accurate and easy to use. Non-technical clients have no issue using it to submit feedback on designs and website changes. Makes life easy getting feedback, tracking implementation progress, and communicating with clients back and forth in the comments section.

Minpunten:

Honestly, it works very well. Haven't had any bugs, it offers the features we need, and support was responsive a few times I messaged them. They are always adding new features and improving existing features.

Stewart
Web Designer in Australië
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Keeps getting better.

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: I love how easy it is to get things up and running once I'm ready for clients to provide feedback. No stuffing around, and it only takes me a minute.
I don't even send videos to clients show them how to use the tool anymore, they are able to jump right in and start providing feedback without any direction other than 'Press the feedback button'.
Collaboration on feedback items is a breeze, and notifications come through without issue. Really happy with this tool!

Pluspunten:

- Ease of setup. I've never had any troubles, just simply create the project, add the code to the website and you're good to go. - Customisable. Great options to customise the feedback tool to suit the brand and the type of feedback you need for a project. - Versatile. Being able to provide feedback on websites AND pdf's is great. I also like the look of the video feedback tool, haven't had a use for it yet but I can see how that would work well for certain types of clients.

Minpunten:

The only issue I have (and it's a small one) is the client account creation and use. I've found clients struggle or have no interest in setting up accounts and using them to manage their feedback. Providing a more pared back and clean sign-up process and backend for clients to use would be a winner. However I don't think any feedback tool has got this 100% yet. No issues with actually providing feedback though, that has been a positive experience for clients.

benjamin
Senior Developer in VS
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great for desktop, poor on mobile

3,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: We've drastically improved our review/client feedback process, as well as internal bug tracking and feature logging.

Pluspunten:

The screen annotation and screen recording features.

Minpunten:

Github integration works one way. We need it to go back and forth.

Aisha
Aisha
Creative Director in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Grafisch ontwerp, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Rocky start beginning to smooth out...

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Great experience...I really trust software solutions that are hosted in the cloud instead of on my own via WordPress.

Pluspunten:

Video feedback is excellent for clients who aren't computer savvy or just can't explain what they need into words.

Minpunten:

In the beginning, it was strictly for web mockups. But now, they've not only added the capability for print/digital design, they've also included video feedback.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Clients love it

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

A slick way to cut back on unnecessary emails and collect feedback for web design jobs.

Minpunten:

No white label, and it asks the user for feedback on their userback experience every time which is a bit annoying.