Wat is Clarity Software?

Clarity Software is een volledig geïntegreerd modulair managementinformatiesysteem dat kan worden aangepast aan de behoeften van jouw bedrijf. Met de workflowoplossingen kunnen bedrijven de productiviteit verhogen en tegelijkertijd waardevolle tijd en kosten besparen.

Stroomlijn je end-to-end processen, van de offerte tot en met de levering. Maak snel zeer nauwkeurige offertes, beheer de verkoop, plan de productie, bestel en beheer de voorraad, boek en bewijs leveringen en bekijk in één oogopslag winst en verlies in realtime.

Wie gebruikt Clarity Software?

Elk bedrijf dat eenvoudige of complexe offertes maakt voor klanten - met name de borden- en grafische sector, fabrikanten, installateurs, cateraars en evenementen en de buitendienstsector.

Clarity Software - Details

Clarity Software

Opgericht in 1989

Clarity Software - Details

Clarity Software

Opgericht in 1989

Video's en afbeeldingen van Clarity Software

Clarity Software-video
Clarity Software Software - 1 - miniatuur
Clarity Software Software - 2 - miniatuur
Clarity Software Software - 3 - miniatuur
Clarity Software Software - 4 - miniatuur

Vergelijk de kosten van Clarity Software met soortgelijke producten

Vanaf

N.v.t
US$ 99,00/maand
N.v.t
US$ 20,00/maand

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Ja

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Nee
Gratis proef Ja

Clarity Software - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Veelgestelde vragen/forum
  • Telefonische ondersteuning

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (lokaal)
  • Linux (lokaal)

Training

  • Persoonlijk

Functies van Clarity Software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Audittrail
  • CRM
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Digitale handtekening
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Geautomatiseerde offertes
  • Herinneringen
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Klantenportal
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Offertes
  • Orderbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productcatalogus
  • Productconfigurator
  • Prognoses
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Schattingen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voorraadbeheer
  • Voorstellen genereren
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Besteksoftware

  • 2D-tekening
  • 3D-imaging
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Audittrail
  • Begeleide verkoop
  • CRM
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Configuratiebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Contactenbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • ERP
  • Elektronische handtekening
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Integraties van derden
  • Klantenportal
  • Kortingsbeheer
  • Materiaallijsten
  • Meerdere valuta's
  • Offertes
  • Orderbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Prijs- en margebeheer
  • Productconfigurator
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Samenwerkingstools
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verkoopautomatisering
  • Verkooporders
  • Verkooprapporten
  • Vernieuwingsbeheer
  • Versiebheer
  • Voorstellen genereren
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van CPQ-software

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Audittrail
  • Automatisch bijwerken
  • Beheer van afspeellijsten
  • Beheer van externe weergave
  • Bewaking
  • Campagneplanning
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Contentplanning
  • Digital signage
  • Digitale menukaarten
  • Evenementenkalender
  • Geautomatiseerde planning
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeveiliging
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactieve inhoud
  • Lay-out en design
  • Mediabibliotheek
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Multimedia-ondersteuning
  • Offline toegang
  • Ondersteuning voor meerdere schermen
  • Plannen
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • Reclamebeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Video-ondersteuning
  • Videobeheer
  • Videostreaming
  • Visuele editor
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Widgets
  • XML / RSS

Bekijk de volledige lijst van Digital signage software

  • "Best fit"-Instelling
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afdrukbeheer
  • Analyse van pers en uitvoering
  • Berekenen van de inkthoeveelheid
  • Berekeningen van meerdere versies
  • Berekeningen voor services voor en na
  • Bestellingen bijhouden
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Evaluatie van productieopties
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integraties van derden
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kostenschatting
  • Leveranciersbeheer
  • Offertes
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Orderbeheer
  • Orderverwerking
  • Plannen
  • Pre-press schatting
  • Prestatiemeetwaarden
  • Prijs- en margebeheer
  • Productcatalogus
  • Productie bijhouden
  • Productiekosten
  • Rapportage en statistieken
  • Schatting boekbinderij
  • Schatting van de beste prijs
  • Schattingen
  • Sjabloonbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van creditcards
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Werk bijhouden
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Drukkerijsoftware

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Bewaking
  • Compliancebeheer
  • Documentbeheer
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevensvisualisatie
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kosten bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitscontrole
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Materiaallijsten
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Orderbeheer
  • Plannen
  • Planningtools
  • Prestatiemeetwaarden
  • Productie bijhouden
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Resourcebeheer
  • Schattingen
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Traceerbaarheid
  • Veiligheidsbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van MES-systemen

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Bewaking
  • Compliancebeheer
  • Distributiebeheer
  • Documentbeheer
  • ERP
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitscontrole
  • Leveranciersbeheer
  • MES
  • Magazijnbeheer
  • Materiaallijsten
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Orderbeheer
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Productie bijhouden
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Supply-chainbeheer
  • Traceerbaarheid
  • Veiligheidsbeheer
  • Verkooporders
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Productiesoftware

  • API
  • Activiteitendashboard
  • Bestellingen bijhouden
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Contactenbeheer
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Klantendatabase
  • Kosten bijhouden
  • Kostenanalyse
  • Kostenschatting
  • Kwaliteitscontrole
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Materiaallijsten
  • Meerdere valuta's
  • Offertes
  • Orderbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Plannen
  • Productie bijhouden
  • Productiebeheer
  • Productiekosten
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Resourcebeheer
  • Schattingen
  • Serienummers volgen
  • Status bijhouden
  • Supply-chainbeheer
  • Tijdklok
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Traceerbaarheid
  • Veranderingsbeheer
  • Verkooporders
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Werk bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Werkplaats software

Alternatieven voor Clarity Software

Meer alternatieven voor Clarity Software

Reviews over Clarity Software

Lees alle 25 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,1
Gebruiksgemak
4
Klantenservice
4,7
Functies
3,8
Waar voor je geld
3,7

Reviews op basis van score

5
12
4
6
3
5
2
1
1
1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Edd C.
Edd C.
Studio Manager in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Afdrukken en drukwerk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Have adopted clarity over the last 2 years, learning more and more, getting better and better!

5 4 jaar geleden

Opmerkingen: Our business has become much more efficient at keeping log of all of our incoming jobs/leads. We run reports to check all jobs on system in the next few days and generally organise ourselves much more effectively.

Pluspunten:

Simplicity of basic functionality in order to log our jobs. Sales module and reporting are fantastic, can easily see our job profit/loss. Customer support is second to none with a monthly support contract, any issues are quickly resolved over the phone and via team-viewer. Customisation of works orders and quotations is high, with an integrated module specifically for adjust these templates etc. Implementation team are also fantastic and understand your businesses needs in order to install the system with the least hassle. Moving forward i know the production module is also a powerful tool, having had a few demonstrations. This is next on our list.

Minpunten:

Report building is complex, we have recently attended a course on this (offered by touch systems, half a day learning at their site), learnt a lot but still much more to learn. Previously using salesforce we were used to this element being easy however it's not rocket science and will go in over time.

Orlando D.
CEO in Zuid-Afrika
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great System with good support and team is constantly refining it.

4 4 jaar geleden

Pluspunten:

The system is easily understood and intuitive to use. New team members catch on really fast and it enables us to see what each team member has done with real time feedback from the production floor on the production status when using the Shop floor data collector. It gives us a much better understanding on the true costs of our jobs and timing required to finish it. The ad on modules like Production and Purchase order modules are a must to tie up all costs to a job and make tracking super easy. The really great thing about Clarity is that is modular so you can grow the system as your needs grow. For my business the Calc wizards such as Direct to Sheet and Roll wizard was an absolute must as we could simply not run the production and costs as efficiently as we do with out it which also helps us win business. Any CRM system is as good as you take the time to set it up and the information you put into it which is key. Clarity where really great in guiding us to get this right. The Support is also top notch. We are based in South Africa which did make me nervous at first but being on similar time zone and the speed at which Clarity get back to us on a problem has made me at ease over the years.

Minpunten:

The Calc Wizards have a lag which can get really annoying but I know this is being addressed and the software could use some add on features like automatic follow up per quote and better Email campaign integration on there Clarity Go Marketing. Those are my major gripes.

Karl L.
Director in VK
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Avoid at all costs!

1 vorig jaar

Opmerkingen: Clarity are a bad company to deal with, so I would definitively think twice before signing up, even if you think its great system. Shop around. Once signed up we can not get out of our 3 YEAR contract with them even though we do not use the system! We used it for 3 months, NO ONE PERSON in our company go on with it, they interface is so clumsy and full of glitches that support have to sort out, (example if you click on a company invoice, it will take to so another invoice, go back and click on it again and it will take you to the correct invoice... nightmare when you think you are going to the correct one to start with and your are marking the wrong invoices off as paid). So basically after many more issues (which I will happy explain somewhere but this review platform limits how much you can write so just hitting on the main points at the minute) 3 months we went back to them and said this system is not up to scratch and not what we have been promised. They said there is nothing they can do and they will NOT be cancelling our contract... because the contact is actually with a leasing company and NOT with CLARITY! I'm guessing there is a reason they started to use a leasing company to stop people getting out of their contacts. I have no idea why, if someone is not happy and has been miss sold they will not just part ways, I haven't asked for my money back just to leave the contract as we do no use their system (paid over a year already) but they will not.

Pluspunten:

Not many pros at all to be honest. Support is good, but they need to be.

Minpunten:

Pretty much all of it. Its a very outdated CRM system, on the face of it when they come and do the demo it looks really good, but they do show you ALL of the features & functionality (but not all is included when you sign up and this becomes VERY convoluted when you want to do things that you were shown). So they have the corporate blurb about how you are given modules that work for you, and they say they come and assess your needs etc prior to signing up, but they do not, the sales man that comes down tells you want you want to hear and they system can do this that and the other, basically a yes man to get the commission. Once signed up and you have to start using the system all the cracks start to appear. Things that you were shown in the demo that you go and try and do all of a sudden are not included in your module, but we have paid... but we have paid for another user to use that module not everyone, so if you buy a module you have to buy a user for it... this is where things start to get VERY expensive as modules all do different things.. so sales module, invoice module, production module, delivery module, fitting module so on and so forth... if you buy, say the production module, and you have 5 users, you have to get a license for each of the users to use that module. So say we buy the invoicing module and you expect the whole team to be able to invoice... you have to buy the whole team separate licenses. This was not explained during sign up.

Alun J.
MD in VK
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Clarity streamlined so many processes in the business that it changed entirely how we work.

4 4 jaar geleden

Opmerkingen: Speed of quoting; accuracy of order information; improved scheduling to ensure orders are completed on time; sharing of order information... it has been transformational to the business. Highly recommended.

Pluspunten:

The live production screen allowing you to not only see jobs, but use that screen to go directly to a job is a key benefit over other MIS platforms. Everything works very easily, but importantly, you need only use the elements that you want to use. If you choose to overlook a feature then everything around it still works perfectly so it is possible to make Clarity work for you however you work. The support team are excellent and open to development suggestions at all times if there isn't an instant fix. I don't believe you will get such opportunities with some other platforms.

Minpunten:

There can be a few too many clicks in some areas to move around, but that is being very picky. The cost to add extra users also seems a little unnecessary, but that's the same with all software I guess.

Chris T.
Operations Director in VK
Machine- en installatiebouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

The Clarity Software Experience

5 2 jaar geleden

Opmerkingen: Once through to the right person, the staff are attentive and extremely helpful. In my experience, the most responsive were the technical team with the training and query support. Overall a decent company to deal with.

Pluspunten:

Fairly straight-forward interface with easy on the eye graphics. As logical as most transaction software systems. Great for small businesses such as ours.

Minpunten:

The set reports are not always what you want. However, like all BI systems, once you get your head around SQL and report writing, the effort is worth it to save the time future but support from the Clarity team is always there to get you through it. Don't like the use of 0845 customer service number couple with long wait times (& therefore extortionate costs for mobile users). The customer service vs accounts vs install team vs technical support can be a bid disjointed.