Opsgenie

door Atlassian

4.5 / 5 110 beoordelingen
Opsgenie

Wie gebruikt deze software?

Voor MKB en middelgrote tot grote ondernemingen.

Gemiddelde scores

110 beoordelingen
  • In totaal 4.5 / 5
  • Gebruiksgemak 4.5 / 5
  • Klantenservice 4.5 / 5
  • Functies 4.5 / 5
  • Waar voor je geld 4.5 / 5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 15,00/maand
  • Gratis versie Nee
  • Gratis proefversie Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
    Mobiel - iOS native
    Mobiel - Android native
  • Training Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning 24/7 (contact met medewerker)
    Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • Atlassian
  • https://www.opsgenie.com
  • Opgericht in 2013

Over Opsgenie

Opsgenie is een krachtig platform voor waarschuwingen en on-call beheer voor de exploitatie van altijd beschikbare diensten, waarmee ontwikkelings- en operationele teams kunnen inplannen voor serviceonderbrekingen en de controle kunnen behouden tijdens incidenten. Met meer dan 200 diepgaande integraties en een zeer flexibel regelsysteem, worden met Opsgenie waarschuwingen gecentraliseerd, worden de juiste mensen op de hoogte gesteld en kunnen ze snel actie ondernemen. Opsgenie houdt alle activiteiten bij en biedt bruikbare inzichten om de productiviteit te verbeteren en doorlopend operationele efficiëntie te bevorderen.

Functies van Opsgenie

  • Baselinemanager
  • Diagnose van volledige transacties
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Hoofdoorzaakdiagnose
  • Individuele transacties bijhouden
  • Prestatiecontrole
  • Resourcebeheer
  • Serverprestaties
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
  • Contactenbeheer
  • Geotargeting
  • Massameldingen
  • Scenarioplanning
  • Sjablonen
  • Tweerichtingscommunicatie
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
  • Capaciteitscontrole
  • Compliancebeheer
  • Externe toegang
  • Gebeurtenislogboeken
  • Gebruikersactiviteit controleren
  • Hardware-inventaris
  • IT-budgettering
  • Licentiebeheer
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Softwarevoorraad
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal
  • Audittrail
  • Corrigerende maatregelen (CAPA)
  • Hoofdoorzaakdiagnose
  • Naleving van OSHA
  • Noodherstel
  • Rapportage van incidenten
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Veiligheidsbeheer
  • Auditing van problemen
  • Dashboard
  • Escalatiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Opdrachtenbeheer
  • Projectbeheer
  • Taakbeheer
  • Terugkerende problemen
  • Uitgifteplanning
  • Archiveren
  • Audittrails
  • Compliancerapportage
  • Consolidering
  • Drempelwaarden
  • Gebeurtenislogboeken
  • Gegevensvisualisatie
  • Netwerklogboeken
  • Sanering
  • Syslogs
  • Webregistratie
  • Bandbreedtecontrole
  • Baselinemanager
  • Controle op internetgebruik
  • Dashboard
  • IP-adressen controleren
  • Network Diagnosis
  • Network Resource Management
  • SLA-controle
  • Servercontrole
  • Uptimecontrole
  • Webverkeerrapportage
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
De leverancier heeft deze informatie niet opgegeven.
  • Door gebeurtenissen geactiveerde meldingen
  • FTP-monitoring
  • Gebeurtenislogboeken
  • Mailserver controleren
  • Onderhoudsplanning
  • Prestatiemeetwaarden
  • Realtime controle
  • Testen van beschikbaarheid
  • Transacties controleren
  • Uptimerapportage

Aanbevolen producten

De nuttigste reviews van Opsgenie

Ops Genie - a new way forward

Vertalen met Google Beoordeeld op 6-8-2018
Darren D.
Operations Manager
Telecommunicatie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We needed a more suitable monitoring alerting platform to help us grow and make use of systems outside of our infrastructure. Ultimately, Ops Genie has helped us do that. We can now plug services like AWS and Jira into our monitoring without having to force Nagios checks to do the work that has mostly already been done elsewhere. It's provided us more accurate and reliable alerting and reduced the effects of duplicate alerts coming through whilst an incident is being investigated. We hope to make further gains using additional features we haven;'t touched upon yet in the Ops Genie ecosystem

Pluspunten: We had previously been using a Nagios + SMS provider solution, which had served us well as a small company. However as we have grown, we have found that SMS just wasn't a reliable enough solution. We looked around at various alerting providers, and found Ops Genie to be the closest match to what we were looking for. It's given us the ability to test out new notifications before enabling them for our on-call schedules, Re-arrange on call as we see fit without having to fiddle with Nagios configs, utilise integrations to alleviate the sometimes difficult task of adding checks into Nagios from other systems and gain a better insight into our alerts while reducing the all too common "alert fatigue". It gives the ability to create much more complex workflows and setups that previously weren't possible.

Minpunten: As is often the case with software that provides a wealth of options, getting started was quite complex, particularly around scheduling on call patterns. I think larger organisations may not have this problem, but we wanted to do some rather custom set ups. Fortunately, the support from Ops Genie is frankly brilliant, and they walked us through everything we needed to do. Should there still be difficulties, they can enact the changes you're looking for and guide you through what was done.

A Highly Capable Incident Management Platform

Vertalen met Google Beoordeeld op 31-7-2018
Allison G.
Security Analyst
Computer- en netwerkbeveiliging, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We need an application that works hand-in-hand with our SIEM, Splunk, and OpsGenie does just that. As events filter into Splunk's incident management platform, our analysts are alerted through OpsGenie (via a webhook integration). Analysts can then acknowledge and manage alerts. We also use OpsGenie as a tool for documentation, although this may be a somewhat unconventional use case. Analysts can search back through past incidents, using them as a reference. This is a highly valuable tool to us and we look forward to future improvements.

Pluspunten: We love the scheduling feature, which keeps all of our security analysts on track with their shifts. The mobile application is also very useful, as it allows analysts to manage their schedules and keep track of alerts while on the go. There are a plethora of applications that OpsGenie integrates with, such as Slack and AWS. The ability to integrate other applications with OpsGenie is important to us, as our services to our clients depend on it.

Minpunten: Sometimes new features are slow to be implemented, even if they are minor. For example, we have requested some minor features such as a dark mode and the ability to expand the text entry box, but these features have yet to be seen. Sometimes the search function can be difficult to use, as it requires a specific syntax that doesn't always function as expected.

Lees meer reviews