Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Adobe Analytics?

Software voor marketingattributie die bedrijven de impact laat zien van elke klantinteractie waaraan ze deelnemen.

Wie gebruikt Adobe Analytics?

Cloudgebaseerde oplossing die bedrijven van elke omvang helpt bij het verzamelen, meten en verkennen van marketingactiviteiten om de impact op klanten te begrijpen.

Adobe Analytics Software - 1
Adobe Analytics Software - 2
Adobe Analytics Software - 3

Twijfels over Adobe Analytics? Vergelijk met een populair alternatief

Adobe Analytics

Adobe Analytics

4,5 (225)
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
40
3
3,9 (225)
4,1 (225)
4,2 (225)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 75,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
135
24
4,1 (2.280)
4,2 (2.280)
4,2 (2.280)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Adobe Analytics

Tableau
Functies met hoogste score
Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
Slepen en neerzetten
Tools voor gegevensanalyse
Grammarly Business
Functies met hoogste score
Grammaticacontrole
Spellingcontrole
Tekstbewerking
Microsoft Excel
Functies met hoogste score
Gegevens importeren en exporteren
Offline toegang
Samenwerkingstools
Microsoft Power BI
Functies met hoogste score
Dataconnectors
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Zoho Analytics
Functies met hoogste score
Gegevensvisualisatie
Meerdere gegevensbronnen
Rapportage en analyse
Ahrefs
Functies met hoogste score
Concurrentieanalyse
Tools voor onderzoek naar trefwoorden
Zoekwoordposities bijhouden
Semrush
Functies met hoogste score
SEO-beheer
Tools voor onderzoek naar trefwoorden
Zoekwoordposities bijhouden
Power My Analytics
Functies met hoogste score
Dataconnectors
Gegevens importeren en exporteren
Gegevensvisualisatie
OriginPro
Functies met hoogste score
Gegevensvisualisatie
Rapportage en analyse
Statistische analyse

Reviews over Adobe Analytics

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
3,9
Klantenservice
4,2
Functies
4,4
Prijs-kwaliteitverhouding
4,1

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
57%
4
35%
3
6%
2
2%
Stefan
CRO Specialist in Duitsland
Verzekeringen, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Goede tool, maar duur en complex

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Adobe Analytics is een goede tool om mee te werken. De complexiteit en prijs zorgen er wel voor dat je minder snel doorontwikkelt.

Pluspunten:

Een groot voordeel aan Adobe Analytics vind ik dat je geen sampled data hebt, zoals dat wel bij Google Analytics voorkomt. Daarnaast kun je via de Analysis Workspace goed analyses maken en zelfs kiezen voor een breakdown voor een verdiepende analyse.

Minpunten:

Prijs en complexiteit zijn de grootste nadelen van Adobe Analytics. Daarnaast zijn specialisten in de markt schaars, wat zorgt voor een nog hogere investering.

tim
tim
Marketing technology consultant in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Online media, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Best in class analytics comes at a cost

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: I've used it as a user, implemented, and owned it as a product.

Pluspunten:

Adobe can track anything you think of. It's easy to use once implemented.

Minpunten:

It's highly scalable but does require an implementation team consisting of developers.

Md. Tanvir Bin
IT officer in VS
Schoolleiding, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

I can produce predicted insights with Adobe Analytics smoothly

5,0 7 maanden geleden

Opmerkingen: The user interface is really straightforward to use, and obtaining reports is pretty easy.

Pluspunten:

I can link any other conversion metrics I think might be helpful back to this tool with just a single click using this tool. Because of Adobe Analytics' great degree of customization, I am able to create reports and dashboards that are customized to our specific digital requirements for smooth operation.

Minpunten:

Occasionally it becomes clunky. Price comparatively high. It is difficult to combine Adobe Analytics with other platforms, such as Google Analytics.

Liam
CMO in VK
Automotive, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Adobe Analytics

5,0 3 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Adobe Analytics is a easy top use app with a nice and intuitive user interface. Setting it up and deployment is very easy.

Pluspunten:

I am using Adobe Analytics along side with other analytics software to get a complete overview on my website traffic. Getting the analytics reports from Adobe gives you a complete overview over all campaigns and make growth strategies for these.

Minpunten:

The price is not the cheapest, but worth it.

Craig
Small Business Owner in VS
Kleding en mode, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

Top Tool for Web Analytics

3,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: I am able to analyze traffic sources, trends of webpage views and customer journey using out-of-the-box Adobe Analytics reports. So, I can use those insights to optimize site content and layout. But in order to optimize products and categories, I need e-commerce reports enabled which needs additional development dollars which my budget doesn't allow. Same is true for more in-depth pathing, A/B testing or online-to-offline reports through Discovery, Target and Insight tools. So, Adobe Analytics' ROI is high for traffic and pathing but low for e-commerce analytics.

Pluspunten:

Adobe Analytics basic reports allow measurement of traffic sources, landing page experience and customer engagement with site tools. If revenue tracking is implemented accurately, Adobe Analytics also enables measurement of e-commerce product conversions. Custom eVars allow sales data to be broken down by individual categories of a site's taxonomy. Custom Props allow similar break-down of traffic metrics. Due to these two custom variables, e-commerce category analysis becomes more efficient and actionable. More advanced web analytics tools such as Target, Discovery and Insights are closely integrated with Adobe Analytics. Similarly, Adobe Experience Manager uses its data for content management automation and personalization. So, Adobe Analytics powers both site analysis, testing and content recommendations based on historical data, when integrated with other Adobe tools.

Minpunten:

Adobe Analytics costs are difficult to afford for small businesses. To make its e-commerce and integration with other tools work, it involves additional tag implementation which makes the cost go higher. Plus, there is a cap on server calls. Once a business hits that cap, there is additional cost for those extra analytics calls. E-commerce data works fine directionally to see the business performance trend over a period of time but specific data doesn't match with actual sales data pulled from business intelligence tools like MicroStrategy or Data Warehouse. So, BI and IT teams always question its data accuracy.