Wat is Xero?

Bekroonde online boekhoudsoftware ontworpen voor accountants en eigenaren van kleine bedrijven. Beschikbaar op alle computers of mobiele apparaten met een internetverbinding. Bedrijfsfinanciën en cashflow worden in realtime bijgewerkt. Importeert transacties van bankrekeningen. Onbeperkte gebruikersaanmeldingen. Integreert met meer dan 600 bedrijfstoepassingen van derden. Ondersteunt meerdere valuta's. Gegevens zijn toegankelijk via één grootboek, zodat accountants en klanten kunnen samenwerken op het gebied van financiën.

Wie gebruikt Xero?

Alle kleine en middelgrote bedrijven en accounting- en boekhoudkundige praktijken.

Waar kan Xero worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Xero
  • Opgericht in 2006
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 9 andere

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Xero
  • Opgericht in 2006
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 9 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Xero

Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4
Nog 4 andere bekijken
Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4

Vergelijk de kosten van Xero met soortgelijke producten

US$ 5,50/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 12,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Xero

  • "Wat-als"-scenario's
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Afdrukken van cheques
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van vaste activa
  • Belastingbeheer
  • Belastingberekening
  • Berekening en validatie van heffingen
  • Betalingen verwerken
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Boeken in verschillende grootboeken
  • Boekhouding voor activa
  • Budgettering/prognoses
  • Cashbeheer
  • Casusbeheer
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Compliancebeheer
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Directe storting
  • Documentbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Geautomatiseerde offertes
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grootboek
  • Inkooporderbeheer
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Loonadministratierapportage
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Naleving van fiscale wetgeving
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Orderbeheer
  • Payrollbeheer
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sourcingbeheer
  • Status bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiegeschiedenis
  • Uitgavenbeheer
  • Uitschrijven van cheques
  • Vergoedingenbeheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van overbetaling
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Vorderingenbeheer
  • W-2-voorbereiding
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Xero

Sage | Accounting is een eenvoudige maar krachtige online boekhoudoplossing die is ontworpen voor eigenaren van kleine bedrijven.
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten.
Easy & affordable online accounting software for small businesses. From invoices to paying employees - you're covered for just $10/mth.
Cloud Inventory and Accounting Software specialising in large Inventories for small businesses. Australian owned and Supported
Cloud accounting practice software, with data entry wizard and corporate tax filing capabilities for filing of UK taxes.
FreeAgent is verkozen tot de beste boekhoudsoftware van het VK voor eigenaren van kleine bedrijven! (Accounting Excellence Awards 2018)
Workday is een toonaangevende leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources.
Deze online factureringsoplossing is ideaal voor kleine bedrijven en freelancers en helpt bij het verzenden en accepteren van betalingsfacturen, het beheren van uitgaven en nog veel meer.
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.
Oplossing voor bedrijfsmanagement met functies voor financiële prognoses, supply chain-optimalisatie en projectplanning.
Boekhoudprogramma dat ondersteuning voor meerdere monitors en achterstallige stempels biedt door een verbeterde cashflow.
Accounting Power geeft accountants weer controle over de boekhouding van klanten en stelt je in staat klanten zeer winstgevende boekhouddiensten te bieden.

Reviews over Xero

Gemiddelde score

In totaal
4,3
Gebruiksgemak
4,2
Klantenservice
3,9
Functies
4,2
Waar voor je geld
4,2

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kathryn H.
Kathryn H.
Owner in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Kunst en nijverheid, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Affordable professional level accounting software for small business

5 3 jaar geleden

Opmerkingen: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Pluspunten:

Professional double entry software at a very affordable price Accommodates both cash and accrual accounting Links to financial institutions to get transactions Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts) Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank Can keep using Xero as company grows

Minpunten:

Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched More difficult to focus on specific expense categories to check transactions Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

Andrew W.
Creative & Managing Director in Australië
Marketing en reclame, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Xero makes finance so easy

5 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Since starting with Xero over six years ago, we couldn't be happier. We've centralised all our financial activity into one platform, which is great for non-finance people like myself!

Pluspunten:

Xero makes managing the finances for a business really straightforward. The user interface is intuitive and it centralises all my accounts information. One of my favourite features is the the dashboard, which is clear and customisable, and gives a great summary of the position position at any time. The software also integrates really well to other platforms for things like receipt capture and detailed business analysis.

Minpunten:

I'm really happy with how it performs, however, our bookkeeper still does some levels of manual reporting, which he finds easier in Excel, than in Xero. The integration of BA tools does negate this issue.

Amanda M.
accounting and admin in Canada
Voedselproductie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

if you have bills and invoiced with a product list over 40 lines - this system is not for you

1 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: the concept is good the IT is not.

Pluspunten:

It's easy to learn, very strait forward.

Minpunten:

when a bill or invoice is larger then 2 pages, if you save, you will not be able to edit, approve or print. also putting in a ticket for a fix is completely useless the responding staff care and are friendly- but the problem does not get fixed. I've put in several tickets. I've always had to find a work around, no one has ever fixed my problem

Mahnaz A.
Business Manager in Australië
Schoolleiding, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Xero use in a School

5 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Reconciliations are so much easier, integrating with other products is so much easier, there are so many apps which can easily integrate into Xero.

Pluspunten:

Xero is very easy to navigate around and is user friendly. Even a non-finance employee is able to use Xero. The product is able to integrate seamlessly with a school management system importing invoices and contacts which are managed in the school management system. The integration is almost automatic and does not require a user to sync. AMAZING PLATFORM!

Minpunten:

Nil - Honestly there is nothing I dislike about Xero.

Zsolt S.
marketing manager in Hongarije
Gezondheid, wellness en fitness, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Would be perfect with a few tweeks.

5 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: It is still good, better then Kashflow which is like from 1780. Or at least it feels like it is. It has great feautures that need tweeking. And it is also recognized worldwide which is so good. Collecting feeds from all the cards is good.

Pluspunten:

What I like most is that it has access to realtime feeds from all the company accounts. This is futuristic stuff in my country of Hungary. But I can look at all my balances and see if I have enough money for a purchase or not.

Minpunten:

It doesn't really handle subscriptions well... and you guessed, it, I sell subscriptions. What is the least favorite part is the reconciliation. I sell the same thing, many times (as you do with subscriptions) and there is no way that I found where I do not have to take the so many hours of reconciling everything manually. So there might be automatic invoicing (which I couldn't really use) and manual reconciliation. There is no such thing as group reconciliation: All the parties that bought in May for 10 usd should be reconcilied one '10 usd' invoice for may. That would save so much time. Xero, please do that. I also hate that products are mandatory. If a client orders something, in a new combination, or asks for a penny discount it is a new product. Why cannot I just invoice John for 14.57 dollars, why do i need to add the 14.57 product? I understand you are trying to be smart, xero, but please keep the dummy functions. I am a dummy. I need them. Lastly, according to my current knowledge, it does not integrate with payment providers like stripe or braintree without zapier - which is another subscription cost. Here I want to cut Xero some slack, it is not only their fault, but the payment provider's fault as well, and I am in deep conversations with them on what can we do.